Thanks corleone
Omdat de S2000 toch hier minder vaak aan bod komt, heb ik een opsomming spec list gemaakt van haar subtiele mods:
1) JDM style 'H' logo's front & rear:

2) OEM Premium sound pack: 6cd charger in the trunk & additional speakers mounted in the headrests:

3) Autostyle US style running lights & led parking lights up front and led licence plate lighting at the back:

4) Bosch Aero Twin wipers:

5) Brake calipers sprayed in silver with black S2000 decals & Honda Access alu valve caps:

6) Honda Access black Premium floormats:

7) K&N drop in air filter:

8) Moddiction heat shield:

9) ECU remap:

*** Graag even wat duiding bij de vermogens- koppelwaarden van de remap. (want hier zal ongetwijfeld wel reactie op komen)
- Stock haalde mijn S2000 de fabriekswaarde van 240pk niet, (wat niet abnormaal is voor een F20C blok, lees maar eens wat S2000 fora hierover na) we kwamen uit rond de 226pk, na het chippen zou dit dus 253.5 zijn volgens CTH...
Koppel ging van 201Nm @ 7379 rpm naar 227Nm @ 7250 Nm
- de ventilatoren van de testbank stonden toen op full blow om de motor optimaal te koelen (het chippen gebeurde in de zomer van 2008, het was toen erg warm)
- bovendien is de ene testbank de andere niet (op sommigen haal je meer pk's dan op andere, en dit was het uiteindelijke resultaat op de bank van CTH, so be it), laat het mij erbij houden dat mijn S2000 nu wel de 240 pk zal halen waarvoor ik taks en verzekering betaal...
Wie mij een beetje kent, weet dat ik allesbehalve een racer ben, en het boeit me dan ook helemaal niet als er iemand aanstoot wenst nemen aan deze vermogens-/ koppelwaarden, al vind ik wel dat jullie recht hebben op een woordje uitleg.
Feit is dat de auto sinds het chippen vlotter in toeren gaat, helaas voelt hij door het extra koppel nog wat lineairder aan (desondanks de pk's is een F20C Vtec kick veel smoother dan die van een K20A of van een B18C6...) Dat vind ik eigenlijk wel jammer, maar je kan niet alles hebben...
Hans Permantier, die destijds ook een stock S2K bezat, heeft met de mijne gereden en zei ook dat hij vlotter in toeren klom en meer koppel had...
Dat is voor mij voldoende.
Thats it, de remap grafiek stond er maar ter volledigheid van het S2K mods lijstje bij