Voila se, de eerste 1500 km. zitten erop, wat is dit toch een fantastisch bakske. Hij blijft me beroeren

, hij nodigt gewoon uit om er kilometers mee te bollen. Deze wagen staat voor alles wat Honda uitstraalt : een echte "drivers car".
De binnenruimte en afweking zijn ruim voldoende, de instap naar achteren, wat gezien de kinderen een probleem leek te worden, is makkelijk en er is voldoende plaats op de achterbank. Ze hebben al een beurtrol om de zetel weg te klappen en terug te plaatsen en ze vinden het supergezellig achteraan. Het benzinerijden was even aanpassen na zes jaar dieselen, ik dien wat sneller in de toeren te gaan, maar hij geeft er je dan ook een mooie boost voor terug. Alhoewel ik gezien mijn leeftijd mij vooral tracht te houden aan de schakelindicator (in zijn zesde tegen 70/uur

). Het benzineverbruik ligt op 7.3 liter, niet echt zuinig gezien er veel (1000km) E40 tussen zat (125 met de cruise control). Zal dit verbruik nog minderen naarmate de motor beter gerodeerd is ? Wat de uitrusting betreft, heel tevreden zeker met het meegeleverde advantage pack. Minpuntjes zijn dat er geen "follow me home" is bij de automatische lichten en dat de elektrisch inklapbare spiegels slechts van binnenin de wagen kunnen bediend worden, wat bij het uitstappen het zicht niet vergemakkelijkt. De stoelen zitten goed en zijn mooi afgewerkt (streepje alcantara) maar iets te weinig zijdelingse steun en zouden nog iets lager mogen in de afstelling. Maar dit is muggenziften, er zal véél moeten gebeuren eer ik dit karretje de 1e 10 jaar zou inruilen.
Ik houd jullie verder op de hoogte, opnieuw een tevreden Honda rijder

.