de 9 of toch nog de 8 ?

Enkel specifieke vragen over dit model!

de 9 of toch nog de 8 ?

Berichtdoor barry » wo 27 jun 2012, 14:47

Na 6 jaar passat :oops: rijden ben ik, mede door de vele kosten die gemaakt werden (duitse betrouwbaarheid ?),
toe aan een nieuwe wagen. De Passat volgde een Civic op (1.6 ils bj. 98) en daar ik met de Civic nooit problemen had
was mijn keuze snel gemaakt, opnieuw Honda. Bij de dealer stond het nieuwe Civic model mij al op te wachten, iets minder hoekig en ook wat volwassener geworden. Na een testritje met de 1.4 stond mijn besluit vast. Nu echter heeft de dealer voor de prijs van de 1.4 ook een Type S 1.8 staan van het vorige model. Nu ben ik dus hard aan het twijfelen wat te doen. Ik rij regelmatig naar de kust met veel bagage en 2 kinderen, gaat de 1.4 dit gemakkelijk aankunnen ? Daar ik stilaan in mijn midlife crisis jaren kom (2e jeugd zeg maar), zegt die type S me ook wel wat :twisted: . Wie helpt me mee beslissen met gegronde en ongegronde argumenten
barry
Dax rookie

my honda: civic
Advertenties:

• Re: de 9 of toch nog de 8 ?

Berichtdoor thomy985 » wo 27 jun 2012, 14:53

thomy985
    H22 Poster

my honda: accord & ITR
    Advertenties:

Re: de 9 of toch nog de 8 ?

Berichtdoor WhiteSol » wo 27 jun 2012, 15:48

Ik zou toch gaan voor de type S als je hem aan een gunstige prijs kan krijgen. 1.4 al vaak gehoord dat hij goed is voor in't stad en regionale wegen, maar dat hij toch wat tekort schiet op de snelweg etc ..
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor mariow » wo 27 jun 2012, 16:30

idd ik zou de 1.8 Type S nemen, rijd zelf met een 1.4 en dat ding is wel wat vinnig voor een 1.4 maar komt toch echt wel tekort in hernemingen enz hoor
    en al zeker voor die zware kas van de nieuwere modellen ;)
    just my 2 cents
    mariow
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor dom » wo 27 jun 2012, 18:16

voor snelweg rijden zou ik ook eerder de S pakken
    dom
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 27 jun 2012, 18:22

de S! ^^ denk nie dat ge dr spijt van gaat hebben :)
    en op uw leeftijd is de verzekering ook al wa betaalbaarder.
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

Berichtdoor barry » wo 27 jun 2012, 21:55

De S ligt duidelijk voor op de 9, is die instap naar de achterbank doenbaar want die zal veel gebruikt moeten worden.
    Ga zaterdag met de 9 nog een dagje testrijden (even op de E40 uittesten), dan nog een testje met de S en dan beslissen.
    barry
    Dax rookie

Advertenties:

Berichtdoor jordicivic » do 28 jun 2012, 00:18

$1 schreef:$2e S ligt duidelijk voor op de 9, is die instap naar de achterbank doenbaar want die zal veel gebruikt moeten worden.
    Ga zaterdag met de 9 nog een dagje testrijden (even op de E40 uittesten), dan nog een testje met de S en dan beslissen.

@ Barry: Ik vind de instap wel doenbaar, geen idee hoe oud de kinderen zijn, maar ik vond het ok en ook genoeg ruimte achteraan voor dit model. vind de 8 toch mooier dan de 9 maar het is altijd weeral wat wennen als er een nieuw model uitkomt, Ik vond de 8 in het begin maar niets, uiteraard is een Type S of Type R uitvoering veel mooier, en heb ik mijn mening herzien. Veel succes met je keuze.

groeten jordi
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster

my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

Berichtdoor Madmac » do 28 jun 2012, 04:31

Kijk, over uiterlijk valt niet te twisten. Ik vind mijn model 2010 vééél mooier dan het model 2012 en nu ik de 2012 als vervangwagen heb meegekregen ben ik totaal overtuigd dat mijn 2010 beter is.

De 1400 lijkt ok maar als je er wat langer mee rijd valt het gebrek aan koppel echt wel op. Het nieuwe model is ook zo zacht dat alle voeling met de weg verloren gaat, en baangevoel is net een reden waarom ik een Civic wilde hebben. Dus wat mij betreft is de 1800 een must, ookin het nieuw model.
    Die instap vanachter, simpel he. Neem uw kinderen mee naar de dealer en test 't uit.
    Persoonlijk vind ik de Type S een paar nadelen hebben tov de vijfdeurs:

- De deuren zijn te lang waardoor:
    • kleine mensen (mijn vrouw is 1,57 m) half moeten uitstappen om gewoon de autogordel te kunnen nemen.
    • De deur op een parkeerplaats héél snel de nevenstaande auto raakt wegens de enorme uitzwaai.
    En trouwens ziet de vijfdeurs er uit als een driedeurs door het verborgen handvat. Vooral kinderen en oudere mensen zien nooit mijn achterdeuren.

Als ik u was zou ik dus verder kijken voor een model 2010 vijfdeurs.
    Madmac
    K24 Poster

my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

Berichtdoor barry » ma 02 jul 2012, 20:17

$1 schreef:$2e moet eens in dit topic kijken http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=51&t=8537

Aan de hand van deze topic en het zelf ook ondervonden te hebben tijdens mijn testritje naar zee met de nieuwe 1.4
    vandaag bij de dealer langsgeweest om de 1.8 type S aan te schaffen. Een korte testrit volstond om mij volledig te overtuigen.
    Dus met wat geluk tegen eind deze week begin volgende week trotse eigenaar van mijn civic. Dank aan allen om mij helpen kiezen :goed:
    jullie raad heeft zeker bijgedragen tot mijn keuze. Ik zal regelmatig een update geven over de rijervaringen.
    barry
    Dax rookie

Advertenties:

Berichtdoor R200TEG » ma 02 jul 2012, 20:23

proficiat en veel succes ermee !
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    R200TEG
    HCB Veteraan

my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

Berichtdoor jordicivic » di 03 jul 2012, 00:18

$1 schreef:$2roficiat en veel succes ermee !

x 2
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster

my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

Berichtdoor barry » do 02 aug 2012, 12:11

Voila se, de eerste 1500 km. zitten erop, wat is dit toch een fantastisch bakske. Hij blijft me beroeren :love: , hij nodigt gewoon uit om er kilometers mee te bollen. Deze wagen staat voor alles wat Honda uitstraalt : een echte "drivers car".
    De binnenruimte en afweking zijn ruim voldoende, de instap naar achteren, wat gezien de kinderen een probleem leek te worden, is makkelijk en er is voldoende plaats op de achterbank. Ze hebben al een beurtrol om de zetel weg te klappen en terug te plaatsen en ze vinden het supergezellig achteraan. Het benzinerijden was even aanpassen na zes jaar dieselen, ik dien wat sneller in de toeren te gaan, maar hij geeft er je dan ook een mooie boost voor terug. Alhoewel ik gezien mijn leeftijd mij vooral tracht te houden aan de schakelindicator (in zijn zesde tegen 70/uur :lol: ). Het benzineverbruik ligt op 7.3 liter, niet echt zuinig gezien er veel (1000km) E40 tussen zat (125 met de cruise control). Zal dit verbruik nog minderen naarmate de motor beter gerodeerd is ? Wat de uitrusting betreft, heel tevreden zeker met het meegeleverde advantage pack. Minpuntjes zijn dat er geen "follow me home" is bij de automatische lichten en dat de elektrisch inklapbare spiegels slechts van binnenin de wagen kunnen bediend worden, wat bij het uitstappen het zicht niet vergemakkelijkt. De stoelen zitten goed en zijn mooi afgewerkt (streepje alcantara) maar iets te weinig zijdelingse steun en zouden nog iets lager mogen in de afstelling. Maar dit is muggenziften, er zal véél moeten gebeuren eer ik dit karretje de 1e 10 jaar zou inruilen.
    Ik houd jullie verder op de hoogte, opnieuw een tevreden Honda rijder :ugeek: .
    barry
    Dax rookie

Advertenties:

Berichtdoor Madmac » do 02 aug 2012, 18:49

Maak maar gauw een topic aan in 'bezoekers'. Ik vind het altijd fijn als er nog een gen 8 bij komt !
    Madmac
    K24 Poster

my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

Keer terug naar civic