velgen EP2 met ET35

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: velgen EP2 met ET35

Berichtdoor Leplatje » vr 07 okt 2011, 17:30

Als em nie verlaagd is zouden ze wat uit de kassen of net gelijk met de kassen moeten komen, kun je min of meer zien in jou ander topic bij die gramlight 57s op die witte.
Indien wel verlaagd gaat ge wa camber hebben en zouden ze normaal net moeten passen icm een licht getrokken band.

Maar ik durf dit niet 100% zeker zeggen, volgende op onze EP worden ofwel 18x8 +35 of 17x8 +35 met een 205/40 band wat in theorie net zou moeten lukken.
Leplatje
HCB Veteraan

my honda: Civic
Advertenties:

• Re: velgen EP2 met ET35

Berichtdoor Connix » wo 02 nov 2011, 16:43

weer omhoog halen want kwil het met zekerheid weten en anders komt het er toch niet van. Ik heb ook ne 8J velg op het oog, hoogste ET is 35 dat ik tot nu toe zou gevonden hebben, de ene foto toont dat het gaat zonder porbleme, de andere weer niet, die zegt dan camber en uitrollen, andere zegt weer dat het niet moet. ben dus daarnet gaan passen met 17" 8J ET35 (+)

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

komen dus duidelijk uit de kassen. Nu, wat zijn de opties?
    1. Eventueel velgen kopen en laten versmallen naar 7J of 7.5J (want kheb net gezien dat de oem velg ni 7J maar 6.5J maar is)
    2. Wat verschil zou er zijn moest daar -35 ET op staan ipv + 35 ? (moest da bestaan voor die velg)
    3. Laten uitrollen (veilig, betrouwbaar, kosten,keuring, waar?)
    4. andere opties? En aub gene zever van ziet naar ne smallere breedte, zover was ik dan ook al kwil opties want das ne velg da me zwaar aanstaat en andere zijn minder.
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Connix
    HCB Veteraan

my honda: Civic EP2
    Advertenties:

Berichtdoor tchonda » wo 02 nov 2011, 17:02

ne velg versmallen zou ik al niet doen, dan verlies je een stuk stevigheid van de velg.
    ofwel ne getrokken band erop leggen
    wielkasten rollen kun je ook laten doen, das max ne cm dan. prijs hiervan weet ik niet.
    "slow as f*ck"
    tchonda
    B20 Poster

my honda: eg hb
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » wo 02 nov 2011, 17:55

Hebt ge uw auto ook eens platgezet op die velgen? Normaal zou die rand bovenaan al een stuk meer naar binnen moeten staan dan.
    Hoe platter, hoe meer negatieve camber en hoe meer uw velgen bovenaan naar binnen gaan 'trekken' ;)
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Connix » wo 02 nov 2011, 18:10

janee der stonden geen velgen op en twaren works niet van mezelf dus dan ging ik da ni riskeren, ik hoop da da gaat maar als we wat uitmeette dan leek het alsof de band tegen de ophanging ging komen als em dan nog verlaagd werd zeker, klopt da of ben ik daar nu zo mis mee want ken daar niks van ik constateer enkel wat we ggezien hebben :D
    Afbeelding
    Afbeelding
    Connix
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Stief-066 » wo 02 nov 2011, 18:39

je moogt nog altijd mijne Works overkopen he (ik vraag maar 600 euro met band bij) pas perfect op een ep ;)
    MvG Stief
    Join the Dark Side. We have cookies!
    Stief-066
    D14 Poster

my honda: ep1
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » wo 02 nov 2011, 18:49

$1 schreef:$2e moogt nog altijd mijne Works overkopen he (ik vraag maar 600 euro met band bij) pas perfect op een ep ;)
    MvG Stief

Uwe waren toch ook 17x8 en et35 hé? Dan zouden ze normaal moeten passen.

En ik dacht net dat je tegen de ophanging zou zitten als de et-waarde te hoog is, als ik mij niet vergis had VRX ook zoiets voor met zijn Work wielen :denk:
    Maar zoals uw wiel daar hangt op de foto kun je echt niet zien of het gaat passen. Ik denk van wel (indien je goed plat gaat met de Civic en dus meer -camber hebt) maar sla me niet dood alst niet zo is :)

Ideale zou zijn als die wielen al een smal bandje eromheen hadden en je even kon gaan opmeten met een goed verlaagde EP, dan zou je direct weten of het zal passen.
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Connix » wo 02 nov 2011, 18:59

ik ga zaterdag bij thrillseeker langs gaan om te zien is wel een 18 x8 et45 maar dan kan ik dat al eens zien eventueel, kwil alles legaal houden verlagen wil ik ook wel maar als da ni moest gana ga ik daar ni om klage :p
    Afbeelding
    Afbeelding
    Connix
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Stief-066 » wo 02 nov 2011, 19:01

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2e moogt nog altijd mijne Works overkopen he (ik vraag maar 600 euro met band bij) pas perfect op een ep ;)
    MvG Stief

Uwe waren toch ook 17x8 en et35 hé? Dan zouden ze normaal moeten passen.

En ik dacht net dat je tegen de ophanging zou zitten als de et-waarde te hoog is, als ik mij niet vergis had VRX ook zoiets voor met zijn Work wielen :denk:
    Maar zoals uw wiel daar hangt op de foto kun je echt niet zien of het gaat passen. Ik denk van wel (indien je goed plat gaat met de Civic en dus meer -camber hebt) maar sla me niet dood alst niet zo is :)

Ideale zou zijn als die wielen al een smal bandje eromheen hadden en je even kon gaan opmeten met een goed verlaagde EP, dan zou je direct weten of het zal passen.

idd je had meer - camber maar dat viel eigenlijk wel mee, (oke ik zal wel afgekeurd worden door de keuring) ik had wijnig last van dat de velgen ergens tegen schuurden tegen de kassen of tegen de ophanging (ik wil wel eens een foto van de binnenkant van de velg nemen hoor ;) ) zelf als hij toen extreme plat lag was er 1 min punt en dat was dat de banden snel op was (195/40/17). maar toen ik er 205/40/17 opzet valt dat wel mee hoor ;) en persoonlijk vindt ik een - camber wel iets hebben kwa uiterlijk :) ;)
    MvG Stief
    Stief-066
    D14 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Connix » wo 02 nov 2011, 19:03

hmm 215 wet ik da normaal zou zijn op ne 8J maar kheb dus gezien dat ik op ne 7J men tenzo's ook 40/205 liggen had en nu op 6.5J ook 55/205, dus 205 lijkt me nog wel te doen op die 8J wordt niet beschouwd als getrokken band?
    Afbeelding
    Afbeelding
    Connix
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Stief-066 » wo 02 nov 2011, 19:21

$1 schreef:$2mm 215 wet ik da normaal zou zijn op ne 8J maar kheb dus gezien dat ik op ne 7J men tenzo's ook 40/205 liggen had en nu op 6.5J ook 55/205, dus 205 lijkt me nog wel te doen op die 8J wordt niet beschouwd als getrokken band?

ja dat is wel waar ;) maar ik wist dat ik niet legaal was (te laag en gene reglementaire bandenmaat). maar dat had ik wel voor over ;)
    MvG Stief
    Stief-066
    D14 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Dj3scoupe » wo 02 nov 2011, 19:22

Afbeelding

en ivm met bandenmaten, 1 adres: tyrestretch.com
    alle mogelijke opties te bekijken

ik zou ne 205/45 pakke op 17 8j. veilig en toch een tikske getrokke

Afbeelding
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Dj3scoupe
    Beheerder

my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » wo 02 nov 2011, 20:12

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2mm 215 wet ik da normaal zou zijn op ne 8J maar kheb dus gezien dat ik op ne 7J men tenzo's ook 40/205 liggen had en nu op 6.5J ook 55/205, dus 205 lijkt me nog wel te doen op die 8J wordt niet beschouwd als getrokken band?

ja dat is wel waar ;) maar ik wist dat ik niet legaal was (te laag en gene reglementaire bandenmaat). maar dat had ik wel voor over ;)
    MvG Stief

Wielen wisselen en omhoog zetten, kdenk dat 90% hier dat wel moet doen als ze naar de keuring gaan :D
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Connix » wo 02 nov 2011, 20:22

zowiezo, klote wel is dak na verloop van tijd op de oem winterbande wil leggen dus moet ik zien dak de keuring ni kan verzetten naar een wintermaand ipv mei. enfin ik twijfel om ne 16" te nemen 8J dus die bandenmaten denkik da wel beter uitkomen dan of zou dat nog hetzelfde blijven?
    Afbeelding
    Afbeelding
    Connix
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » wo 02 nov 2011, 20:32

17" staat naar mijn mening nog altijd het leukst op een EP.
    Moet je ook niet zo heel laag gaan om je wheel gap weg te krijgen ;)
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar civic