Waarde del Sol

Enkel specifieke vragen over dit model!

Waarde del Sol

Berichtdoor VRX » di 29 maart 2011, 23:43

Ik speel met het idee om de Sol te verkopen en iets snellers te kopen. Ik vraag me echter af of dit qua "kosten" doenbaar is, ik heb schrik dat ik hier énorm veel verlies op ga maken.

Om jullie een zo goed mogelijke inschatting te laten maken, volgen hier heel wat details:

Volledig standaard gekocht in januari 2010. Had toen ongeveer 175.000km.
Ondertussen aangepast: Schroefset van Weitec, achterste draagarmen van Skunk2, 16" Rota Slipstreams, Toyo T1R banden, Brembo Max schijven vooraan, Tenzo-R CAI, S2K zetels.

Auto heeft ook pas een groot onderhoud gehad waarbij alle olies en filters vervangen zijn. Verder zijn toen ook de achterste schijven en blokken vervangen en is er een nieuwe distributieriem opgekomen. Er steekt ook een volledig nieuwe uitlaatdemper op.

De Sol loopt perfect en start zelfs bij extreme vrieskoude van de eerste keer. Blokje is in mijn ogen nog in heel degelijke staat (ondertussen ongeveer 195.000km) en de volledige onderkant is in bij de vorige eigenaar behandeld geweest tegen de roest.

Aangezien ik eerlijk wil zijn ga ik ook de minpunten vernoemen: hij heeft ondanks de behandelde onderkant beginnende roest aan de achterste wielkasten. Verder heb ik eind vorig jaar een klein ongeval gehad en is mijn gardebou geraakt. Het blokje verbruikt ook minimaal olie (is zowat normaal blijkbaar bij deze auto's)

Iemand een idee wat ik hiervoor eventueel nog kan vragen? Kan ik deze best zo stock mogelijk verkopen en de mods apart? Of inclusief deze mods?
Als dit topic hier niet past, of niet gewenst is, mag je het verplaatsen of verwijderen trouwens...
Afbeelding
VRX
H23 Poster

my honda: EP3
Advertenties:

• Re: Waarde del Sol

Berichtdoor p.power » wo 30 maart 2011, 00:00

alsge dien standaart zet nog zeker 4500 denkik
    Live life to the redline.
    p.power
    H22 Poster

my honda: Civic coupé '94
    Advertenties:

Re: Waarde del Sol

Berichtdoor RedSun » wo 30 maart 2011, 00:04

$1 schreef:$2lsge dien standaart zet nog zeker 4500 denkik

Daar vrees ik voor, aangezien ik mijne Motegi voor diene prijs al had, helemaal in orde, met een paar degelijke opties en amper 125 000km ;)

Maar VRX, waarom Sol wegdoen man, ge gaat er spijt van krijgen, het enige wa u nog gaat plezieren is mss nen S2K... :denk:
    RedSun EH6 Motegi
    Afbeelding
    RedSun
    B20 Poster

my honda: Del Sol EH6
    Advertenties:

Berichtdoor VRX » wo 30 maart 2011, 00:11

$1 schreef:$2

Daar vrees ik voor, aangezien ik mijne Motegi voor diene prijs al had, helemaal in orde, met een paar degelijke opties en amper 125 000km ;)

Maar VRX, waarom Sol wegdoen man, ge gaat er spijt van krijgen, het enige wa u nog gaat plezieren is mss nen S2K... :denk:

Nix is 100% zeker op dit moment hé, tis gewoon iets wat al een hele tijd in mijn hoofd zit. Ik wil nu gewoon weten of het iets of wat haalbaar gaat zijn. Indien niet, kan ik het volledig uit mijne kop zetten...

Ik ga deze sowieso eens op Kapaza zetten inclusief al de mods en kijken of er reactie op komt. ALS hij al verkocht gaat worden gaat het ten vroegste pas tegen de zomer zijn.
    Afbeelding
    VRX
    H23 Poster

Advertenties:

Berichtdoor p.power » wo 30 maart 2011, 00:18

Nix is 100% zeker op dit moment hé, tis gewoon iets wat al een hele tijd in mijn hoofd zit. Ik wil nu gewoon weten of het iets of wat haalbaar gaat zijn. Indien niet, kan ik het volledig uit mijne kop zetten...

Ik ga deze sowieso eens op Kapaza zetten inclusief al de mods en kijken of er reactie op komt. ALS hij al verkocht gaat worden gaat het ten vroegste pas tegen de zomer zijn.

ja ge ziet maar ;)
    p.power
    H22 Poster

Advertenties:

Berichtdoor dimi ej9 » wo 30 maart 2011, 00:35

Maar VRX, waarom Sol wegdoen man, :!: ge gaat er spijt van krijgen :!: , het enige wa u nog gaat plezieren is mss nen S2K... :denk:

Alsge de carosserie wa proper zet kunde da er wel van vragen denkik ;-). ma tem weg doen zou toch zonde zijn :dom:
    (moestge het toch doen: pleaz verkoop dan die zetels aan mij :D
    Afbeelding
    dimi ej9
    B18 Poster

my honda: del sol esi
    Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » wo 30 maart 2011, 02:11

het is en blijft een esi met +- 200 000 km.
    Standaard denk ik da 2500-3000 zowa ne schappelijke prijs ga zijn .. eerder 2500 eigelijk.
    Met de huidige mods eer bovenop denk ik da 3000 - 3500 wel haalbaar moet zijn ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor p.power » wo 30 maart 2011, 03:37

aah ik dacht dat ne VTI was.. my bad
    p.power
    H22 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Eatmydust » wo 30 maart 2011, 07:57

Je Del Sol verkopen tot daar aan toe nog.
    Maar hem verkopen om een Citröen in de plaats te kopen :denk:
    Eatmydust
    B16 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Bell_Sol » wo 30 maart 2011, 16:47

$1 schreef:$2et is en blijft een esi met +- 200 000 km.
    Standaard denk ik da 2500-3000 zowa ne schappelijke prijs ga zijn .. eerder 2500 eigelijk.
    Met de huidige mods eer bovenop denk ik da 3000 - 3500 wel haalbaar moet zijn ;)

:iagree:
    voor de mijne vroeg ik toen em tekoop stond 2900 (int begin wa meer, mja :P )
    en iedereen vond da al teveel :dom: had 120000km, was standaard, minimaal roest (toen nog wel)
    en perfect interieur etc...

zou em alleszins nie weg doen zenne, kon er ook geen afscheid van pakken ;)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Bell_Sol
    HCB Veteraan

my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

Berichtdoor Soragon » wo 30 maart 2011, 23:36

Wa verbruikt ne Sol nu eig ongeveer?
    Zit met het idee mij weer is ne supra te kope, en daarnaast wil ik wel een vrij zuinig en goedkoop wagentje, denk wel dat mijn mr2 gevoelig meer zal verbruikde, en de tax enz...
    Soragon
    B18 Poster

my honda: CRX
    Advertenties:

Berichtdoor Bell_Sol » wo 30 maart 2011, 23:42

$1 schreef:$2a verbruikt ne Sol nu eig ongeveer?
    Zit met het idee mij weer is ne supra te kope, en daarnaast wil ik wel een vrij zuinig en goedkoop wagentje, denk wel dat mijn mr2 gevoelig meer zal verbruikde, en de tax enz...

met de mijne (nen ESi) die ik gemiddeld 400 - 450km met nen tank (35L fzo dacht ik)
    die 400 haal ik altijd, dagelijks binnenbanen enzo naart werk..
    heb al over de 500 gezeten, ma da gebeurt maar zelden ( en veel snelweg erbij) ;)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Bell_Sol
    HCB Veteraan

my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

Berichtdoor p.power » do 31 maart 2011, 00:12

nen del sol verbruikt normaal vrij weinig door de economische vtec ni?

den andy (zwarte sol met goude velgen) had ook gezien dat hij met een EJ of EK hatch meer verbruikte dan met zijne soll
    p.power
    H22 Poster

Advertenties:

Berichtdoor VRX » do 31 maart 2011, 00:20

$1 schreef:$2a verbruikt ne Sol nu eig ongeveer?

met de mijne (nen ESi) die ik gemiddeld 400 - 450km met nen tank (35L fzo dacht ik)
    die 400 haal ik altijd, dagelijks binnenbanen enzo naart werk..
    heb al over de 500 gezeten, ma da gebeurt maar zelden ( en veel snelweg erbij) ;)

Sol heeft een grotere tank dan 35L, ik krijg er meestal een 40L à 43L in...
    Daarmee doe ik 9 kansen op 10 een 400km, héél zelden haal ik 450km, meer heb ik nog nooit gehaald!

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het autoke gebruik waarvoor het gemaakt is, eens hij warm is krijgt hij regelmatig de sporen. Welk nut hebt ge aan een autoke dat over de 7k toeren kan maken als ge altijd op 3k gaat schakelen "om het verbruik omlaag te halen" :lol: :doh: :nee: koopt u dan ne diesel als u da stoort! (En ja, zo rijden is mogelijk zonder associaal weggedrag te vertonen en/of te hard te rijden)

Om dit topic wat leven in te blazen, ik heb op meerdere fora de vraag gesteld van "Sol houden of buiten" en het merendeel zegt houden. Ik zou hem op termijn toch graag wat sneller krijgen....hoe doenbaar is het in ons apenland om er bijvoorbeeld een b18 in te lepelen en gekeurd te krijgen? Soms hoor je ook verhalen van "uitvoeren" en daarna terug "invoeren" en zo homologeren mét alle mods, zijn dat café verhalen of is zoiets écht mogelijk?

Op kapaza staat een Sol met turbo en ik dacht 400+ pk's? Hoe heeft hij dat dan klaar gekregen? Het moet dus doenbaar zijn?!
    Afbeelding
    VRX
    H23 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Soragon » do 31 maart 2011, 11:13

Da wil ik ook wel weten^^
    Ken een paar mensen die het met een mr2 gedaan hebben, dus waarom zou het niet lukken met een sol?
    Soragon
    B18 Poster

my honda: CRX
    Advertenties:

Volgende

Keer terug naar crx/del sol