ik heb me al voorgesteld eerder, heb ondertussen dus mijn honda civic van 2004 met 135 000 km 1,7 diesel al een maandje, ondertussen heb ik hem laten chippen van 100 naar 129 pk.
het verschil is groot.
ik moest de eerste 300 km het programma 'inrijden"
dit heb ik ook deftig gedaan en na die 300 km stilletjes beginnen hoger op te trekken enzo
nu heb ik vandaag bij vrienden wat zitten te testen wie zijn auto het felste optrok. (hem wel eerst rustig warm rijden) en zo naast mekaar optrekken enzovoort.
na de motor een tijdje onder enige druk te zetten hoorde ik een redelijk raar geluid ik zal het omschrijven als een hele korte 'PETS'
mij leek het alsof het uit het dashboard kwam maar ik weet dat helemaal niet zeker.
direct daarop ging mijn orangje lampje aan van motormanagment, en kon ik niet verder rijden, dus ik zet me aan de kant, zet de motor een minuut of 4 uit en start terug en hij rijd terug als normaal alleen dat lampje blijft dus branden,
nu rij ik dus superrustig omdat ik niet weet wat er is, ik moet morgenvroeg met de auto naar het werk en hoop of dit geen kwaad kan, direct daarna ga ik naar de garagist...
miss of iemand hier al eens hetzelfde heeft meegemaakt? is het ernstig?
grtz