ecu foutcode 41

Enkel specifieke vragen over dit model!

ecu foutcode 41

Berichtdoor starscr3am » za 18 dec 2010, 10:31

wie kan mij helpen aub? whitesol heeft ecu uitgelezen met gevolg code 41. iets met de lambdasonde. ik ga naar auto 5, leg da uit, willen ze die zelf uitlezen en 15€ aanrekenen. de zotten.

dus ja, wa moek nu doen. die losmaken en proper maken, maar naart schijnt moette da doen terwijl dat da warm is. of ne nieve kopen? maar is het dat wel?? dak niet onnodig geld opmaak.

wie kan me helpen aub
Living life in the fast lane
starscr3am
D17 Poster

my honda: CR-Z GT
Advertenties:

• Re: ecu foutcode 41

Berichtdoor matsuchi-san » za 18 dec 2010, 10:57

nieuwe lambda gaan halen,en een lambda sonde is nu nie zo duur
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan

my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

Re: ecu foutcode 41

Berichtdoor starscr3am » za 18 dec 2010, 11:06

en waar vind ik da? enkel auto5 of ergens anders ook op een zaterdag?? en is da op bestelling of gewoon halen.
    en is da gewoon vervangen of moet ge rekening houden met iets?
    starscr3am
    D17 Poster

Advertenties:

Berichtdoor HondaNickx » za 18 dec 2010, 11:16

Een goeie lambda sonde kost toch wel wa geld ze dan moogde al rekenen op 80-90 euro voor ne goeie aftermarket van Bosch.Kheb ooit ook ne aftermarket Denso gehad en ik geloof da die iets van een 50euro koste.Dan hebde nog de witte producten die ma een 20 euro ofzo kosten .Code 41 is de verwarming van uw lambda sonde ,dus ge kunt uw 2 zwarte kabels bij u lambda sonde ne keer nazien ,1 van die 2 is de verwarming van de lambda mss da die ergens kapot is .Oftewel is uwe lambda sonde kapot kan ook .
    Denk dat auto 5 misschien ook wel bosch,NGK,of Denso lambda sondes verkoopt .En dan moet ge gewoon uw motorcode opgeven ,dan krijgt ge normaal ne 4draads lambda met oem stekker aan die ge dus zo kunt inklikken.
    De witte producten hebben meestal geen stekker en die moet ge dan zelf aansolderen.En mijn ervaring met die witte producten lambda's is da die vrij rap kapot gaan .(omhulzing die los komt enzo vandat)
    HondaNickx
    H23 Poster

my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

Berichtdoor vtiprelude » za 18 dec 2010, 12:12

$1 schreef:$2en goeie lambda sonde kost toch wel wa geld ze dan moogde al rekenen op 80-90 euro voor ne goeie aftermarket van Bosch.Kheb ooit ook ne aftermarket Denso gehad en ik geloof da die iets van een 50euro koste.Dan hebde nog de witte producten die ma een 20 euro ofzo kosten .Code 41 is de verwarming van uw lambda sonde ,dus ge kunt uw 2 zwarte kabels bij u lambda sonde ne keer nazien ,1 van die 2 is de verwarming van de lambda mss da die ergens kapot is .Oftewel is uwe lambda sonde kapot kan ook .
    Denk dat auto 5 misschien ook wel bosch,NGK,of Denso lambda sondes verkoopt .En dan moet ge gewoon uw motorcode opgeven ,dan krijgt ge normaal ne 4draads lambda met oem stekker aan die ge dus zo kunt inklikken.
    De witte producten hebben meestal geen stekker en die moet ge dan zelf aansolderen.En mijn ervaring met die witte producten lambda's is da die vrij rap kapot gaan .(omhulzing die los komt enzo vandat)

:iagree:
    just ewa opletten met auto 5,want die durven soms stoten uitsteken ze! :roll:

beste is pasklare met stekker aan op type van auto! :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

what doesn't kill you,makes you stronger!
    vtiprelude
    HCB Veteraan

my honda: accord tourer
    Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » za 18 dec 2010, 13:28

$1 schreef:$2ie kan mij helpen aub? whitesol heeft ecu uitgelezen met gevolg code 41. iets met de lambdasonde. ik ga naar auto 5, leg da uit, willen ze die zelf uitlezen en 15€ aanrekenen. de zotten.

dus ja, wa moek nu doen. die losmaken en proper maken, maar naart schijnt moette da doen terwijl dat da warm is. of ne nieve kopen? maar is het dat wel?? dak niet onnodig geld opmaak.

wie kan me helpen aub

ik wil er wel bijzijn als gij die eruit haalt als de motor warm is .. vooral als ge zonder handschoene werkt :lol:

Ik heb alle kabels gevolgd die zijn nie kapot .. ik vrees da't de lambda zzelf is da kapot is en kzou gewoon nie besparen en bij honda eentje gaan halen, of bij gdm een tweedehands. Gade zeker geen problemen krijgen ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor starscr3am » za 18 dec 2010, 16:47

uhu, bij auto 5 gaan horen, ene van bosh zou op 153€ komen. ik denk in men eigen, da ziede van ier dieven.
    zucht, ik kom van bij GDM gisteren lol. via post dan. kga is ne keer horen se. dank u voor de snelle reactie's.
    starscr3am
    D17 Poster

Advertenties:

Berichtdoor HondaNickx » za 18 dec 2010, 17:32

Ik heb hier ene van Bosch voor ne d16Z6 gekocht vanuit Engeland onderdeelnummer 0 258 986 612 -760 voor een 80 euro of ietsje meer 88 ofzo .En das een van de dikste sondes die ik al gezien heb ,ziet eruit als de wideband sondes .Dus ik vermoed alvast dat het goe spul is .(Ik heb die als reserve liggen) Mijne Denso aftermarket van 55euro heb ik nu al een aantal jaren erin zitten en marcheert nog altijd perfect.Kan goe zijn da die Bosch 153euro kost bij een normale verkoper ,anders ff ne keer rondzien op internet of zoeken met da onderdeelnummer kan goe zijn da ge em ergens anders goedkoper vindt ;) Ne originele bij honda dan zit ge over de 200 euro dacht ik .Dan kunde mss beter ne goeie oem 2ehandse gaan halen ja dan zijde ook goed gesteld.

Hier bv voor 82euro
    http://www.pkwteile.de/4232/10148/7440/bosch-lambdasonde-honda

Hier voor 77euro
    http://www.pluspiecesauto.com/d-Sonde-lambda-0-258-986-612-BOSCH-HONDA-CIVIC-IV-Coupe-EJ-12893-10596-8443.html

Op ebay staan ze wss ook ... ;)
    HondaNickx
    H23 Poster

my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

Berichtdoor dentette » za 18 dec 2010, 18:26

zal morge eens kijke of ik er nog ligge heb ,)
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan

my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

Berichtdoor carmeg » za 18 dec 2010, 18:58

ik heb dat destijds ook gehad met de sol.. ben bij gerdy eentje gaan halen, en sindsdien nooit meer problemen gehad.. moest ik van jou zijn, k zou ook kijken voor een oem.. heb nog niet veel positieve ervaringen gehoord over aftermarket sondes :s
    carmeg
    HCB Veteraan

my honda: civic ep
    Advertenties:

Berichtdoor starscr3am » za 18 dec 2010, 19:31

dank u wel voor de informatie en de hulp :goed:
    starscr3am
    D17 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Yannick167 » zo 19 dec 2010, 11:27

Ik heb er in september één gekocht bij honda antwerpen, kwam btw inclusief op 142.88.

Is compleet met stekker.
    Honda ~ The Power Of Dreams

Honda cbr fireblade 1000RR 2007
    Honda civic EP1 sport
    Honda cbr 600 rr 2003 repsol sold
    Honda crx del sol esi sold
    Honda cbr 125 rr 2007 sold
    Yannick167
    D17 Poster

my honda: Ep1 sport, cbr 600rr
    Advertenties:

Keer terug naar crx/del sol