civic loopt weer warm

Enkel specifieke vragen over dit model!

civic loopt weer warm

Berichtdoor hondacivicske » zo 05 dec 2010, 07:09

beste forummers,

enige tijd geleden had ik te kampen met een probleem dat mijn koelvloeistof in no time zakte tot zo goed als "0".
Dat was te wijten aan een kapotte joint culasse.
Hetgeen waar ik nu mee zit is eigenlijk helemaal anders, maar leidt toch op een of andere manier tot dezelfde gevolgen.
Toen mijn joint culasse gemaakt was heb ik een hele tijd probleemloos gereden.
Na verloop van tijd ging mijn temperatuurmeterk terug de hoogte in, ik dacht dat ik weer met hetzelfde te maken had, heb die dag meteen de persoon, die mijn joint cullas heeft gerepareerd, gecontacteerd.
Daar mocht ik onmiddellijk meteen weer naartoe, heeft eens aan het bekijken geweest wat het kon zijn en daar hebben we ter plaatse geconstateerd dat hij, als je aan de neus staan richting motor kijkende, vanachter aan de motor rechts een lek heeft.
Die man wist me te vertellen dat dat niets anders kon zijn dan de waterpomp die lekte.
Heeft er toen gewoon water op gedaan en ben naar huis gereden. (hij gaat een bestek maken wat het gaat kosten).
Ondertussen heb ik een waterpomp, distibutieriem en spanrol liggen, dus moet deze enkel nog geplaatst worden.
Nu merkte ik donderdag iets heel raars op => hij lekt niet meer waar hij daarvoor lekte en temperatuur blijft normaal.
Dus wou ik weten waar dat aan lag, heb toen het kraantje onder de radiator opengedraaid, zodanig dat het gewone water eruit kon lopen, ben toen met de auto van mijn schoonvader een bus koelvloeistof "-38°" gaan halen en die na dat alle water eruit was deze er in gegoten.
En wat ik al dacht na verloop van tijd temperatuur weer de hoogte in, motorkap open en inderdaad weer een lek. nadien terug water in gedaan en geen hoog temperatuur meer gehad en ook geen lek meer geconstateerd waar daarvoor een lek was.
Het lijkt erop dat hij alleen lekt als hij koelvloeistof in zijn koelsysteem heeft en met water dus niet.
Zou het inderdaad enkel de waterpomp zijn of zou het wel eens kunnen dat er meer naar de vaantjes is?

Ik hoop hier snel reactie op te krijgen, volgend weekend ga ik naar aan garagist waar we zelf de brug mogen gebruiken en gaan we de waterpomp, de distributieriem en de spanrol plaatsen, maar als het verstandiger is nog iets te vervangen ineens, kunnen we het beter dan ineens doen he, hangt de auto toch zo goed als uit elkaar :D.

grts
Dennis
hondacivicske
Camino user

my honda: civic coupe '94
Advertenties:

• Re: civic loopt weer warm

Berichtdoor dentette » zo 05 dec 2010, 22:12

achter rechts zit de waterpomp inderdaad
    iets meer naar het midde zit er ook een waterdarmke da van een grote ijzere buis naar een rubber buisje overgaat ( zit ongeveer in de helft van de blok)
    mss daar een lek ?
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan

my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

Re: civic loopt weer warm

Berichtdoor integradical » zo 05 dec 2010, 22:23

kan aan het weer liggen ook,water wat bevroren was ,waardoor die ook niet gaat lekken
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    integradical
    HCB Veteraan

my honda: civic eg9
    Advertenties:

Berichtdoor hondacivicske » ma 06 dec 2010, 20:35

$1 schreef:$2an aan het weer liggen ook,water wat bevroren was ,waardoor die ook niet gaat lekken

Denk niet dat het daaraan ligt ze.
    Heb al een paar keer veranderd, dan water dan koelvloeistof, na de wisseling ook meteen gaan rijden, na 15 minute loopt de temperatuur in het rood bij koelvloeistof en kan ik bijna een halve liter bijvullen.
    Doe ik nadien water erin, dan blijft de temeratuur normaal en moet ik niets bijvullen.
    hondacivicske
    Camino user

Advertenties:

Berichtdoor hondacivicske » wo 08 dec 2010, 18:24

Ik ga van het weekend de pomp vervangen in een garage waar ik de brug van mag gebruiken.
    Ik post hier of dat het iets opbrengt.
    De waterpomp + distributieriem + spanrol heb ik 185 euro betaald, is dit normaal, of goedkoop of net heel duur?

grts
    Dennis
    hondacivicske
    Camino user

Advertenties:

Berichtdoor Accorreke » wo 08 dec 2010, 18:35

is alles ontlucht?
    Accorreke
    K20 Poster

my honda: honda accord tourer