Civic 1.8 type s bj 2008 : Rechter voorrem loopt aan

Enkel specifieke vragen over dit model!

Civic 1.8 type s bj 2008 : Rechter voorrem loopt aan

Berichtdoor madscientist » vr 26 nov 2010, 22:38

Ik heb sedert 3 maand een civic 1.8 type s bj 2008, nu loopt de rechtervoorrem een beetje aan, het is niet erg maar zorgt er wel voor dat de auto ook licht naar rechts trekt...wat uiterst vervelend is...
Heb onlangs een andere remklauw gemonteerd, dit verbeterde het euvel maar na een tijdje was het weer hetzelfde, in de garage begrijpen ze er ook niks meer van.....
Iemand hetzelfde voor gehad....?? Of iemand enig idee wat een oplossing kan zijn...?
R
madscientist
Dax rookie

my honda: civic 1.8 vtec bj 20
Advertenties:

• Re: Civic 1.8 type s bj 2008 : Rechter voorrem loopt aan

Berichtdoor Vteclover » za 27 nov 2010, 11:07

Hey
    Je zegt dat de auto naar rechts trekt, werkt de VSA dan soms niet ???
    Nieuwe remklauw gestoken :terug de oude remblokken gestoken???
    zitten alle componenten er in zoals de plaatjes op deze foto??? Je kunt nooit weten dat al iets ontrbrak.
    Afbeelding
    Oplossing : ik zou om te beginnen de rechtse geleidingsplaatjes op de fotos met een koperborstel en remmenreiniger proper maken.
    Daarna hittebestendig smeermiddel of kopervet smeren waar de voetjes v d remmen komen.

Ik ben onlangs gewoon nieuwe remblokken gaan halen bij de lokale autopartdealer(niet honda)
    Iik wou brembo omdat ik de oem niet zo goed vond.
    Brembo was ik bakorder en ging zeker 2 maand duren dus hadden ze me gegeven wat ze in stock hadden TSW of bosh.
    Wou geen 2 maand meer met het gepiep rijden want ze waren volledig op dus wou TSW eens proberen :-)
    Afbeelding
    Maar blijkbaar zijn de oem ook gewoon dezelfde als tsw die ik gekocht had.
    Originele versleten hondablokken plaatje afgeprutst en wat zag ik :-) Dat ik gewoon oem blokken terug heb maar waarschijnlijk iets goedkoper omdat de honda naam er niet op staat hehe
    Afbeelding
    Vteclover
    HCB Veteraan

my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

Re: Civic 1.8 type s bj 2008 : Rechter voorrem loopt aan

Berichtdoor madscientist » za 27 nov 2010, 16:22

Bedankt voor je reactie.....weet niet of de VSA zal werken van dat beetje naar rechts trekken....alhoewel het vreselijk vervelend is.
    Dat linkse plaatje zit er bij mij niet in, zowel links als rechts, zal wel nie veel doen aangezien mijn linkerrem perfect werkt...
    Het was een tweedehandsklauw en de remblokken waren bijna nieuw....heb de oude klauw open gemaakt en die is eigenlijk perfect, zuiger loopt heel soepel...
    De geleidingsplaatjes zou ik nog es kunnen proper maken...
    madscientist
    Dax rookie

my honda: civic 1.8 vtec bj 20
    Advertenties:

Re: Civic 1.8 type s bj 2008 : Rechter voorrem loopt aan

Berichtdoor dieseltje S2K » za 27 nov 2010, 20:05

van 2008??? laat ze het in de garage eens oplossen en GRATIS!!! ;)
    remblokken blijven hangen en dergelijke begint normaal pas vanaf een jaar of 10 en bij veel stilstaan...

aja en euh...welkom, ik ben Bart :roll:
    dieseltje S2K
    H22 Poster

my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

Keer terug naar civic