civic 2.2ctdi vraag

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: civic 2.2ctdi vraag

Berichtdoor Sinister » vr 14 mei 2010, 08:36

Die esso is de slechtste diesel da ik ooit al getankt heb ;)
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan

Advertenties:

• Re: civic 2.2ctdi vraag

Berichtdoor Boule » vr 14 mei 2010, 13:55

$1 schreef:$2ie esso is de slechtste diesel da ik ooit al getankt heb ;)

Serieus? Tank ook zo goed als altijd bij de esso, tot hier toe eigelijk wel altijd content van ( lees: geen problemen door gehad:p )
    Boule
    D14 Poster

my honda: Civic FK3
    Advertenties:

Berichtdoor Sinister » vr 14 mei 2010, 15:01

Nuja de ene esso is ook de andere niet, maar die is echt wel de slechtste diesel dak ooit getankt heb.
    Sinister
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Massi » za 15 mei 2010, 09:37

ik hem nooit deze dinge of ellende gehad en nu ineens heeft hem da sinds laatste onderhoud op 60 000km's en heeft nu 63 000km's.
    ik tank altij in de zelfde station en met meerdere wagens en nooits iets gevoelt aan de diesel dus ik zou het ma raar vinde het daar aan ligt.
    "If In Doubt,Flat Out"
    Massi
    HCB Veteraan

my honda: trotinette
    Advertenties:

Berichtdoor Sinister » za 15 mei 2010, 11:17

Ga maar is paar keer Q8 tanken er tegenover dan zuldet wel voelen, ge denkt toch ook zeker ni dat die esso dat dat echte esso diesel is?
    Verschillende esso stations laten zich bevoorraden door witte tankers zonder esso logo op. Systematisch bevoorraden die witte producten maw brol en verkopen ze dan aan een goed hoge prijs voor de mensen in het zak te zetten. En ik heb al met 3 autos daar getankt en telkens gingen ze minder goed daar.
    Nuja als ge altijd hetzelfde tankt kunt ge het verschil ook ni weten zoals ge zelf zegt inderdaad. Als ge naar de diesel op zich al ziet dan ziet ge dat die van esso dikkere pap is en die van Q8 veel zuiverder dus da zegt voor mij al genoeg.
    Sinister
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Geuns » za 15 mei 2010, 13:59

kameraad van mij heeft dit ook aan de hand gehad. wel niet in een honda maar kom ne roetfilter is ne roetfilter.
    Bij hem lag het aan de goedkope diesel..
    Geuns
    H22 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

Berichtdoor Keung » za 15 mei 2010, 17:15

Van de FK3's zijn de 2006 modellen niet voorzien van roetfilter, alleen vanaf 2007.

2006 modellen zijn herkenbaar aan de "open sleutel met chip" op de MID bij toerenteller
    2007 modellen zijn herkenbaar aan "dichte sleutel zonder chip" op de MID bij toerenteller
    Keung
    Camino user

my honda: EM2
    Advertenties:

Berichtdoor Massi » zo 16 mei 2010, 09:11

ik tank altij bij esso aan cresens of wel Q8 aan de renault ma geloof me ik voel niks verschil en met de andere auto's ook, waarover ik praat met mijn civic heeft hem nu pas gekrege na groot onderhoud.
    ik hem in nederoverheembeek gewerkt op de site van lukoil allee de grote depo en alleman kwam daar tanke, lukoil, esso, Q8 echt alle merke en ik hem alles bezien en de grote name tankte echt aan de zelfde pomp.
    de onder merken die tankte aan andere en krege dan van die andere spulle bij.
    ik hem er 6maand gewerkt als security agent s'nachts en ik moest alles int oog houde enzo :D was wel een leuke job.
    "If In Doubt,Flat Out"
    Massi
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Sinister » zo 16 mei 2010, 22:05

Da maakt nog ni dat alle installaties even proper zijn of laat staan vuil in hun leidingen hebben steken. En ik weet ook waar ik over spreek, zowel bij mijn integra, civic, als mijn ma haar oude civic merk ik duidelijk verschil.
    Sinister
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Vteclover » ma 17 mei 2010, 21:12

hangt ook al of er veel getankt word !!!!
    beter ergens op een drukke steenweg waar er veel getankt word dan ergens in een boerenbaan :-)
    dan blijft de diesel en benzine niet zo lang opgeslagen met dampverliezen als gevolg

grtz
    Vteclover
    HCB Veteraan

my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

Berichtdoor Sinister » di 18 mei 2010, 09:00

Klopt inderdaad vteclover :)
    Sinister
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor BlaBloom » di 08 jun 2010, 20:17

Bij wuyts hechtel zeggen ze als ge honda koopt met roetfilter raden ze u mee af bij oeral of iets dergelijks te gaan tanken ( maar dan geraakt eerder u mazoutfilter verstopt )
    en dat je geregeld wat langere afstanden doet zodat roetfilter kan leegbranden ...meestal als roetfilter verstopt is komt er foutmelding en kan je niet meer harder dan 30 rijden ofzo

Ook weet ik dat je tegenwoordig u roetfilter zo kunt laten afstellen dat ie rapper warm is waardoor roetdeeltjes rapper verbranden en dan zo minder rap verstopt raakt ... dus verbrandingsproces van roetdeeltjees gaat rapper in gang ...

mvg BlaBloom
    BlaBloom
    D16 Poster

my honda: ej9
    Advertenties:

Berichtdoor Massi » di 08 jun 2010, 21:15

toen mijne in veiligheid sloeg kon ik nog auto snelweg doen ma zonder turbo want ik zat ver weg.
    khem int weekend me de garage geklapt en ze gaan em volgende keer is grondig na gaan enzo want twas raar.
    ik hem eens op en ander gaan tanke en shel v power getankt maar pf ineens verbruik omhoog en 550km's met volle tank mag enzo en nog altij het zelfde dus mja raar ma waar.
    "If In Doubt,Flat Out"
    Massi
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Sinister » za 12 jun 2010, 12:30

Tankt is Q8 op de manneberg in Scherpenheuvel, ge zult het verschil wel merken. Zeker als ge planché geeft :)
    Sinister
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor blue_civic_driver » zo 25 jul 2010, 18:00

kzou eens in een ander garage gaan, kheb mijne 1400 van bij mullens en ook niks dan probleme mee gehad.. verschillende kere binne geweest daar en nooit iets gevonde. kreeg verschillende foutmeldinge door elkaar en stilvalle enz.
    nu ga ik in beverlo http://www.honda-gaethofs.be/ nog geen half dagje en ze hadde het gevonde, sindsdien altijd daar op onderhoud enz en al een goed jaar niks probleme meer gehad :)
    blue_civic_driver
    B16 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar civic