Kort samengevat: zij stoppen met hun activiteiten op 30/09/12. Geen officiële Honda-verdeler meer per 31/07/12.

Bedankt Dieter, Bea, Guy, Johan en Wim voor jullie jarenlange service !!!!

(domino effect?)$1 schreef:$2dd een spijtige zaak...![]()
Veel dealers raken ontmoedigd / hebben het moeilijk denk ik owv de crisis in de autosector en de malaise bij het merk.
De huidige modellen slaan niet echt aan bij het koperspubliek en vaak stellen mensen de aanschaf van een nieuwe wagen uit (slechte verkoopcijfers).
Bovendien gaat mogelijk eveneens het onderhoudsbudget bij de klanten op de knip door bvb een onderhoudsbeurt uit te stellen of zelfs over te slaan, of door de wagen binnen te brengen bij een niet officiële- alle merken garage (vb Auto5 of Midas) = kosten drukken en niet originele onderdelen monteren (met soms alle gevolgen vandien op langere termijn).
Of Honda Belgium hun dealers nog wat ontziet weet ik niet, maar het zou me alvast niet verbazen als er nog concessiehouders het trieste voorbeeld van Dieterauto in de nabije toekomst zullen volgen...(domino effect?)
Volgens mij is het glas dus idd eerder halfleeg dan nog halfvol
$1 schreef:$2$1 schreef:$2dd een spijtige zaak...![]()
Veel dealers raken ontmoedigd / hebben het moeilijk denk ik owv de crisis in de autosector en de malaise bij het merk.
De huidige modellen slaan niet echt aan bij het koperspubliek en vaak stellen mensen de aanschaf van een nieuwe wagen uit (slechte verkoopcijfers).
Bovendien gaat mogelijk eveneens het onderhoudsbudget bij de klanten op de knip door bvb een onderhoudsbeurt uit te stellen of zelfs over te slaan, of door de wagen binnen te brengen bij een niet officiële- alle merken garage (vb Auto5 of Midas) = kosten drukken en niet originele onderdelen monteren (met soms alle gevolgen vandien op langere termijn).
Of Honda Belgium hun dealers nog wat ontziet weet ik niet, maar het zou me alvast niet verbazen als er nog concessiehouders het trieste voorbeeld van Dieterauto in de nabije toekomst zullen volgen...(domino effect?)
Volgens mij is het glas dus idd eerder halfleeg dan nog halfvol
Dieter auto kreeg geen vergunning om een nieuwe garage te bouwen iets verder. Daarom dat hij er nu mee stopt. Hij is zelfs nog bij ons komen praten om eventueel onze garage over te kopen.
$1 schreef:$2orige week ook deze brief ontvangen.
Is altijd mijn vaste garage geweest voor onderhoud van mijn Honda's.
Nu dichts bijzijnde officiële dealers voor mij worden dan
Mullens (Diest)
Lavreysen (Laakdal)
Patrick Thys (Lier)
Of als niet officiele Holemans (Westerlo) maar heb mijn twijfels over Holemans als ik sommige van de verhalen hoor.
Welke van de 3 officiele dealers hebben jullie beste ervaringen mee?? Betrouwbaar, service.... weet niet goed welke nu te kiezen en ik wil toch ergens gerust zitten.
$1 schreef:$2ier zijn de laatste jaren van ussel hoogstraten, belle veu schilde, ideal turnhout en ack turnhout dus 4 verdwenen...
de reden was dacht ik dat honda een te goeie auto is en er nooit niks binnen komt bij de dealers, één keer per jaar ander olie voor paar tientjes
zijn de verdienste niet en er komt nooit iets aan, zie naar de citroen garages die breiden maar uit en worden stinkend rijk, dus een slechte auto
verkopen moete doen en word je rijk van andermans miserie
$1 schreef:$2Klopt. Wij zijn noodgedwongen een extra merk erbij te nemen volgend jaar. Een 'winstgevend' merk...
$1 schreef:$2k vang net op dat Dirk (dieter) zichzelf van kant heeft gemaakt gisteren.
Keer terug naar Honda Algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten