M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: S2000 pre-hibernation blast & minishoot

Berichtdoor M&M » zo 22 sep 2013, 17:47

Zoals de titel zegt, vandaag eindelijk de S2000 nog eens van stal gehaald.
F*ck, 't was de eerste keer sinds de keuring in april, voor mijn werk meer dan een maand in het buitenland gezeten en daarna nog steeds druk... :( :nee:

Al weken wachtte ik op een mooi droog weekend om de S nog eens de sporen te geven, en vandaag was het dan eindelijk zover.
Wat deed jij aan je Honda vandaag? :mrgreen: Please find below, inclusief een korte rij-impressie:

De batterij terug aangekoppeld, alle vloeistoffen & de bandenspanning nagekeken, daarna een paar liter verse 98ron benzine in de tank gegoten, gevolgd door een druk op de iconische rode startknop en ... she roared back to life. :kwijl:

Het beestje wat laten draaien op stationair toerental en gechecked of de remmen niet vastzaten (no problem, its a Honda ;) ) ook de airco wat laten werken zodat ook deze zijn vloeistoffen kon laten circuleren.
Kap naar beneden, een paar tellen later; topless pleasure... Time to hit the road.

Eerst wat gaan toeren om de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen. Damn, wat voelt dit anders dan mijn Accord! De CN1 voelt haast aan als een bestelwagen in vergelijking met de low slung S2K :teehee:

Na een 20 tal minuten cruisen, airco terug uit; tijd nu om de gaskraan open te draaien: 5000, 5500, 5700 rpm... VTEC just kicked in yo, vrrrooooooaaaaaaaaaa pure aural pleasure all the way up to 9000 rpm, flitsend naar derde, and then it starts all over again, and the party keeps on going 'till 9250rpm , door in zijn 4, 179 kmh/u op de digitale teller... ZAAALIG, wat heb ik dit al te lang moeten missen!
Die bumperklever in z'n C klasse was toen allang in geen mijlen meer te bekennen, dumb ass corporate motherf*cker :shoot:

Wat bochtenwerk dan, lekker strak, messcherp sturend van de ene hairpin naar de andere, soms met een klein beetje overstuur, maar perfect doseer- en contoleerbaar, één met de auto... Hemels.

Oef, even wat bekomen, en een paar foto's maken, zodat jullie ook nog wat kunnen meegenieten 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Intussen staat ze weer veilig in haar verwarmde garage ondeugend na te tikken, ikke nog intens nagenietend van ons 'vluggertje' :love:

Komende week wss meer pics hier, maar dan is de CN1, samen met nog een andere lekker vette Accord weer aan de beurt. 8-)
Laatst bijgewerkt door M&M op wo 02 okt 2013, 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.
M&M
HCB Veteraan

my honda: S2000 & FK8
Advertenties:

• Re: M&M S2K & CN1: Silver + Bronze = GOLD, CN1 duoshoot p24

Berichtdoor M&M » di 01 okt 2013, 17:43

Vandaag kwam rafke met z'n CN1 langs voor een zonovergoten duo-shootje.
    We speelden al een tijdje met het idee om een CN1 facelift versus pre-face fotosessie te houden, zodoende.

Rafke's bronskleurige facelift OEM+ CN1 met A-Spec lip kit Vs mijn fully OEM zilverkleurige pre-face versie met Euro R bodykit... (een ;) naar de titel van deze post)
    Onze wagens zijn hier reeds voldoende gekend lijkt me, bovendien vermoed ik dat rafke eveneens pics zal posten (jullie vinden dus een deel van de shoot in dit topic en een ander deel in het topic van rafke :har: ), so ... on to the shots 8-)

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Rafke's sublieme Accord was 'in the flesh' nog véél mooier dan op de foto's die ik reeds van de auto zag...
    Het was voor mij dan ook een waar genoegen om in het aangename gezelschap van deze schitterende wagen en haar sympathieke eigenaar te mogen vertoeven. :goed:
    Op naar de volgende! :P
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 06 nov 2013, 00:02, in totaal 2 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Silver + Bronze = GOLD! CN1 duoshoot p24

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » di 01 okt 2013, 18:57

:goed:
    knappe fotos
    fan van raf zn accord,de kleur,de velgen,de verlaging....alles klopt(niet dat den uwe ni knap staat e man ;) )
    u verhaal met den s2k klinkt bekend in de oren ;) vtec is verslavend :lol: ma dage da spel 4-5maand kunt laten staan :omg:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster

my honda: EK4
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 08:06

$1 schreef:$2goed:
    knappe fotos
    fan van raf zn accord,de kleur,de velgen,de verlaging....alles klopt(niet dat den uwe ni knap staat e man ;) )
    u verhaal met den s2k klinkt bekend in de oren ;) vtec is verslavend :lol: ma dage da spel 4-5maand kunt laten staan :omg:

Thanks, ik heb enkel een digitale camera en that's it, maar een knappe wagen blijft mooi :mrgreen:

In Raf zijn Accord zitten bijna 2x zoveel centen als in de mijne (het significantste verschil zit hem nog in de aankoopprijs van de auto).

Zelf wou ik een simplele daily: sportief & elegant, still very drivable, rijden zonder zorgen.
    Ik rij mijn wagen zo door de keuring, met als enige wijziging het loskoppelen van de running lights module...
    En ontvang daarna een blanco keuringsbewijs, zonder enige opmerking whatsoever.
    De auto moest eruit zien alsof hij zo van de band had kunnen rollen (factory fit / tuned).
    Dat is me wel gelukt denk ik... ;)

Rafke is een stapje verder gegaan, hij ging voor een zeer geslaagde OEM+ look, waarbij naast de zeldzame OEM koetswerkkleur, vooral de velgen & verlaging in het oog springen.
    Volgens mij ligt zijn CN1 zowat op z'n laagst nu mbt deze setup, want zijn banden raken de binnenkant van de spatborden bij het afdraaien...
    Nog lager en het is niet leuk meer om met die wagen te rijden denk ik :denk:
    Maar mooi is zijn wagen zeer zeker. :goed:

Ook vanbinnen zijn beide wagens een beetje anders: Raf heeft een 30th Anniversary edition en ik heb een full option Executive versie...

Fijn dat je mijn S2000 ervaringen weet te waarderen. :goed:
    Tja, ik heb een tijdje voor mijn werk in het buitenland gezeten, en het kwam er maar niet van om met haar te gaan knallen... :(
    Dit maakt de ervaring echter des te intenser wanneer het dan wel een keertje lukt. :kwijl:
    Al blijft de S2K een weekend toy / garage queen (Vandaar ook de no nonsense aanpak wat de Accord betreft).
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 02 okt 2013, 09:16, in totaal 1 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 02 okt 2013, 08:54

mijn banden raken ook de wielkasten bij de civic,en inderdaad dan weet je dat het laag genoeg is :mrgreen:
    maar mijn civic is belange geenen daily(2000km dit jaar) moest dit wel zijn zou hij waarschijnlijk ook wa hoger hangen(alhoewel :teehee: )
    dus ik begrijp jou redenering van drivable daily heel goed :goed:

en natuurlijk waardeer ik je s2k ervaringen,meer zelfs ik deel diezelfde ervaringen maar dan met den ek4 :)
    is zoals gezegd geenen daily maar ook weekend toy of om buiten te kunnen als de madam met den daily weg is of om de kindjes te helen etc.
    en als we dan na2-3 weken nog is een toerke doen word er regelmatig toch een omwegske gemaakt om alles op te warmen en er enkele vtec pulls uit te halen :party:
    zou me trouwens sterk verwonderen dat ik de enige ben dat zich hier in herkend :denk:

ps:begrijp ik het goed dat de s2k 180 haalt in zn 3e?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster

Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 09:09

$1 schreef:$2s:begrijp ik het goed dat de s2k 180 haalt in zn 3e?

De mijne doet het ongeveer (al is het wel de snelheid op de teller, dus echte snelheid zal ongeveer 165-170km per uur zijn) , maar ze werd wel gechipped door CTH, verdere mods zijn een K&N drop in air filter in de OEM box & een Moddiction heat shield (deze laatste twee zijn wel nagenoeg verwaarloosbaar wat vermogens-koppelwinst betreft).

Ooit komt er nog wel eens een Seibon cooling plate denk ik... Ben ik nog niet helemaal uit :)

Foto's van alle mods aan mijn S2000 (inclusief vermogensgrafiek) vind je terug op pagina 23 van dit topic. ;)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor DelSolTypeR » wo 02 okt 2013, 10:13

mooie accords :D en ik deel ook je ervaringen met de S2000, maar met de Del Sol, alleen jammer dat ik moet wachten tot ik een trackday doe ^^
    altijd leuk om naar de keuring te moeten gaan met een wagen waar je je geen zorgen moet over maken! Dat is echt jammer in België soms, bij het minste dat er veranderd is aan je wagen moet je je al zorgen beginnen maken :(
    VTEC just kicked in yo!!!!

Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    DelSolTypeR
    K20 Poster

my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 02 okt 2013, 10:27

had u mods al gezien :goed:
    ma ik wist niet dat hierdoor de versnellingsbak verhoudingen veranderden :oops:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster

Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 10:35

$1 schreef:$2ad u mods al gezien :goed:
    ma ik wist niet dat hierdoor de versnellingsbak verhoudingen veranderden :oops:

Euhm die veranderen ook niet door die mods hoor, wss komt het door dat extra beetje kracht :denk: :?:
    Wat doet een S2000 normaal dan in 3de?
    Let wel, :mrgreen: ik heb doorgetrokken tot ongeveeer tegen de begrenzer...
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 10:48

$1 schreef:$2ooie accords :D en ik deel ook je ervaringen met de S2000, maar met de Del Sol, alleen jammer dat ik moet wachten tot ik een trackday doe ^^
    altijd leuk om naar de keuring te moeten gaan met een wagen waar je je geen zorgen moet over maken! Dat is echt jammer in België soms, bij het minste dat er veranderd is aan je wagen moet je je al zorgen beginnen maken :(

Ja, maar ik denk zelfs dat jouw sol nog sensationeler is dan mijn S2K... :denk:
    Want we zitten met ongeveer dezelfde vermogenswaarden, maar jouw build heeft een B18C6 blok als basis, legendarisch owv de bruute VTEC overgang...
    Je Del Sol is dan ook nog eens een stuk lichter dan mijn S2000, en een trackcar Vs een streetcar.... eigenlijk beetje appels met peren vergelijken vrees ik.
    Respect voor je build hoor :goed:

Mijn Ex Del Sol (pics op pagina 1 ev) was destijds ook getuned en het kostte me bijna een week om dat ding af te breken en terug op te bouwen voor de keuring...
    Ophanging , andere wielen, ruiten verwijderen, voor- en achterlichten, camberkit weg enz...
    Wat een trieste boel.... En dan maar hopen dat er ondertussen bij het demonteren / monteren niks stukgaat... :shock: :(

Een piloot ben ik niet (daarvoor kan ik gewoon niet goed (snel) genoeg rijden), dus een tracktoy is niet echt iets voor mij.
    Daarom besloot ik om een wagen te kopen die in mijn ogen OEM al af is (de facelift S2000) aangevuld met de CN1 als daily.
    Happy motoring :D
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 02 okt 2013, 11:11

kijk zelf maar ;)

1E 70KMH 2E 107KMH 3E 150KMH 4E 185KMH

missch stond je in 4e toen je de 180kmh aantikte :denk:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster

Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 11:17

$1 schreef:$2ijk zelf maar ;)

1E 70KMH 2E 107KMH 3E 150KMH 4E 185KMH

missch stond je in 4e toen je de 180kmh aantikte :denk:

Ja dat verschil is wel erg groot hehehe
    Mss heb ik me idd vergist en was het 4de, ik zal het nog eens testen (lees wss heb je gelijk en heb dus mijn verhaaltje dan ook aangepast...) :P
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor DelSolTypeR » wo 02 okt 2013, 11:59

je Del Sol zag er ook goed uit! Idd het ombouwen voor de keuring zie ik ook niet meer zitten, dat is deels ook een van de redenen dat mijne niet meer op de weg komt. De andere reden is gewoon het risico.
    ja de B18c6 is tijdens het bouwen gesneuveld, onderblok is nu JDM B18c, iets robuuster dan de EDM onderblokken ^^ , maar thnx, leuk om te weten dat anderen het hard werk appreciëren, velen denken dat swappen simpel is, onlangs nog een redelijk grote discussie gehad met iemand hieromtrent :)

het is idd een totaal ander soort wagen, maar de sensatie blijft min of meer gelijk, VTEC raakt gewoon een snaar in ieders hart :D
    Ik heb ooit eens een rit gekregen in een S2000 die volledig getuned was met J's racing stukken, ging ook smerig hard vergeleken met een OEM S2000, het zijn echt heel leuke wagens, alhoewel het rijgevoel bij een Del Sol toch redelijk uniek is. Moest de Del Sol ooit sterven dan hoop ik om een goede S2K te kunnen strikken als weekend wagen.

Trackdays kan je altijd doen op eigen tempo hoor, daar leer je je wagen kennen. Ik heb mijn eerste trackday ooit gedaan deze zomer, van de eerste keer in de regen! Een unieke ervaring, maar de leercurve was zeer hoog :D Er reed een Lambo rond die te bang was om eens door te duwen, zeker 5 keer gedubbeld ;-) Het is natuurlijk iets dat in jouw smaak moet vallen om trackdays te doen
    VTEC just kicked in yo!!!!

Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    DelSolTypeR
    K20 Poster

my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 02 okt 2013, 22:38

Thx mannen voor de toffe reacties :goed:

Jullie hebben nog een paar pics tegoed van onze shoot...

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

@DelSolTypeR: ik heb ook van mijn Del Sol genoten hoor, maar bleef toch steeds stiekem dromen van een facelift S2K... Vandaar ;)
    En de S2000 wil ik koesteren en bijhouden, want het is nu al een modern classic. :love:

Een ITR DC2 staat ook nog op mijn verlanglijstje, al wordt een vrij gaaf OEM exemplaar al bijna onvindbaar...
    Met de loop der jaren spreekt een Teg mij meer en meer aan, meer dan een CTR.
    Wss omdat er de Integra slechts met 1 motorisatie werd verkocht in BE; de Type R, terwijl een Civic toch eerder een mainstream model is... Wat niet wegneemt dat een CTR ook een knaller van een auto is natuurlijk.
    We zien wel... 8-)
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 02 okt 2013, 23:03, in totaal 2 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 02 okt 2013, 22:56

die duoshoot is gaaf!! nice ^^
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol ESI
    Advertenties: