Het is wel niet aan de verzekering om te bepalen da jij ne swap mag steken al zeker nie als je't zelf doet
ma bon, er rijden er idd heel veel rond maar legaal is het nooit als mijne blok kapot zou gaan zou'k er ook ne b18 inleggen zenne
frederique_vl_ schreef:awel heb mijn vezekering gewoon zegt dat mijn kw meer zijn en dan heeft ze de verzekering berekend op die kw en betaal voor de zwaardere blok dan ook
DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...
met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen
unleashed civic schreef:DelSolTypeR schreef:ik heb dit indertijd ook besproken met de verzekering, ze zouden je idd wel kunnen verzekeren met een andere blok en zouden je verzekeren volgens de kw's dat je hebt, MAAR (deze had ik zelf niet verwacht) het HOOFDKANTOOR van de verzekeraar in kwestie zou zich nog altijd kunnen terugtrekken als er iets gebeurd, omdat de motor NIET gehomologeerd is in het model dat je hebt...
met andere woorden, je betaald meer, maar als je iets tegenkomt dan heb je geen zekerheid dat je toch gedekt bent, voor mij was dit de doorslag om mijn Del Sol van de baan te halen
Ja daarom juist,
de verzekeraar is tevreden dat je langskomt ... €€€
Maar als puntje bij paaltje komt ben jij niet verzekerd omdat je auto niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest ...
DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.
chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen better safe than sorry!
veel suc6 wel nog met de verdere werken ik blijf deze volgen
frederique_vl_ schreef:DelSolTypeR schreef:het gaat hem hier niet of je al dan niet door de keuring raakt met een swap, dat lukt zowiezo, is bij mij ook gelukt vorig jaar , het gaat puur over het risico dat je loopt als je een ongeval tegenkomt, daarvoor moet je zelfs al niet in fout zijn! Ik heb zelf een jaar rondgereden met mijn swap!
maar omdat ik zelf van het principe ben dat ik liever in orde ben alleen maar om mezelf te beschermen heb ik navraag gedaan hierover bij mijn verzekering (Ethias), swaps in België kan je alleen maar legaal krijgen als ze door de fabrikant goedgekeurd raken en jammergenoeg doet Honda dit niet naar mijn weten. Toyota bv. doet het wel als je een Turbo MR2 blok in een non Turbo MR2 legt, dus die kan je wel legaal krijgen.
chassisnummers kan je inderdaad wel beginnen veranderen, maar ook daar kunnen ze je pakken denk ik, als er ooit ergens geregistreerd is geweest dat het chassisnummer van je VTI kas ofwel perds totale verklaard is of zelfs vernietigd is dan zal je al redelijk moeten je best doen om die terug in te schrijven Hoe je het ook draait of keert, een swap in een Honda is altijd leuk, maar blijft illegaal.. Ik zal het zeker niet afkeuren anders zou ik het ook niet gedaan hebben, maar ik handel er wel naar ook, Del Sol is van de baan gehaald toen ik erachter ben gekomen dat ik het toch niet legaal zou kunnen krijgen better safe than sorry!
veel suc6 wel nog met de verdere werken ik blijf deze volgen
ben aan navragen bij honda mag vande week langs
gaan in aalst waar ze de auto legaal maken of niet legaal
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten