Ter info: ik wil hier niemand aanzetten tot het plaatsen van LPG, als ge dit topic doorneemt zult ge zien dat het met die garantiebepalingen niet simpel is en Honda zich steeds zal terugtrekken. Ik wil gewoon uitleggen wat ik gedaan heb, waarom en op welke manier.
Vermits het hier nergens vermeld is wil ik hier een beetje info rond dit onderwerp geven. Ik heb nl. in mijn eigen topic gemerkt dat er hier toch mensen zijn met vragen rond LPG in Honda wagens.
Garantie: het eerste dat je Honda dealer zal zeggen is dat je garantie vervalt bij LPG inbouw, dit is slechts deels waar. Je dealer kan bvb nooit een garantieclaim op je onderdelen waar de LPG-installateur niet aan is geweest, weigeren. En de onderdelen waar je installateur wél aan is geweest zijn gedekt door de garantie van de installateur en LPG fabrikant.
Ik heb redelijk wat rond gemailed voor ik besloten heb waar ik mijn Civic 1800 van 2010 heb laten ombouwen op LPG. De meeste installateurs boden me dadelijk het goedkoopste systeem aan (± €1800) om op die manier de verkoop binnen te halen. Er was slechts ene die er onmiddellijk bij vertelde dat het absoluut noodzakelijk was om een bijkomende klepsmering te installeren bij Honda motoren, omdat er nogal wat problemen opduiken door het gebrek aan vloeistof in de motor.
Dit drijft de totale prijs natuurlijk omhoog, maar zulke investeringen doe je niet voor 2 jaar hé.
Ik zal dit nog aanvullen als me dingen invallen en eventuele vragen beantwoord ik ook met plezier.
LPG plaatsing:
De ringtank zit onder de opgehoogde koffervloer, het is 5 cm verhoogd.
De vuller is bijgezet onder de benzineklep.
En de schakelaar + het ledje voor laag oliepeil heb ik in de assenbak laten plaatsen.