Sinister schreef:Heeft ni veel nut want die met zijn NSX heeft het ook gedaan, denk da het op ne B18 of 16 ni veel verschil gaat maken ook ni. Nuja alsek is veel wielen had zou ik het wel is doen ja.
DC69 schreef:17" zal vanaf de lijn even sneller weg zijn en harder optrekken in 4-5.
Laagprofielband heeft ten 1ste veel minder last van vervorming.
2de punt is zelfde als het concept van een lichter vliegwiel.
In de latere versnellingen tegen hogere snelheden zal het meer energie kunnen opslaan en sneller afgeven,
waar de 15" zeker verliest door het moment van de vervorming en trillingen als je op je gas drukt.
15" met dezelfde omtrek zal vanaf de lijn iets trager vertrekken door het momentum van vervorming van de band die tegenwerkt, maar door zijn gewichtsvoordeel sneller optrekken in de 1ste versnellingen.
Zodra hij vertrokken is zal hij even sneller zijn dan de 17" door het feit dat band minder weegt dan velg.
Maar zodra hij zijn voordeel verliest van energie opslaan en afgeven zal hij het moeten afleggen tegenover de 17".
Hij zal wel sneller remmen doordat hij ook vervormt zodra al het gewicht van de auto erop steunt.
Verschil in handelbaarheid is verwaarloosbaar, het is meer dat hij handelbaarder lijkt doordat de 15" band trager zijn grenzen aankondigt.
17" zal gewoon tot op zijn grens gaan zonder een kick te geven, en je dan ineens een veeg geven dat je aan het corrigeren kan slaan.
I rest my case.. Want zo simpel is het toch?
Larger wheels have less rolling resistance, for several reasons. First, they won't drop (as much) into a smaller hole as a smaller wheel would. Second, They have greater leverage for lifting the wheel over bumps. Third, there is less deformation of the tire at the contact patch on the ground. Fourth, smaller wheels require faster chain speeds, which will have higher frictional losses. Fifth, for similar reasons they will have higher hub friction.
It's also possible that they have more wind resistance due to the higher spinning speeds, although it's more likely that the lower profile is more significant and that they have less wind resistance. Certainly for fully-faired recumbents, smaller wheels allow for a lower body profile.
Sinister schreef:Nu zegde zelf da ze dan even hard optrekken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten