Jesko's project EK3

Re: Jesko's project EK3

Berichtdoor kristo » di 21 feb 2023, 07:39

Normaal zit de draad boom voor mistlampen er al in. Je kan bv. een stekker zien ergens achter het voorfront links (= kant bestuurder). Ook in het dash is het normaal gezien enkel de schakelaar unit inpluggen (met een stukje bijbehorende bedrading, dat weet ik niet meer), links of rechts van je spiegel regelaar.
Avatar gebruiker
kristo
H23 Poster
 
Berichten: 708
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
Woonplaats: Gent
my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
Advertenties:



  • Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » zo 26 feb 2023, 10:17

    Lang geleden dat ik zo'n nette Ej gezien heb :) Dieje krijgt echt wel de liefde dat hem verdient :goed:
    Mistlichten zouden er idd nog wel goed bij passen.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 27 feb 2023, 17:24

    Merci mannen voor de hulp en de bemoedigende woorden, ik doe mijn best want deze auto verdient het om behouden te worden, al zal dat nog een hele klus worden :)

    Intussen ook de nodige plastic pluggen besteld, die spelen ze toch altijd kwijt of ze gaan stuk, en tilt brackets van SK import om mijn Type r vleugel lichtjes te tilten ( kwestie van smaak maar ik vind dat echt knap)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Stonden nu aan de helft van de prijs dus meteen besteld :D

    Afbeeldinguplo
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » ma 20 maart 2023, 16:53

    En is dat ondertussen al gelukt met de keuring? :mrgreen:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 20 maart 2023, 19:19

    Hij staat klaar om te keuren, maar ik wacht nog op Sven van HIT, die zit met wat gedoe en daardoor is het hem nog niet gelukt ermee te rijden, van zodra hij weer kan zal hij ermee rijden. Intussen knutsel ik er nog wat aan verder, ik zou ook een andere ermee naar de keuring kunnen laten rijden, maar ik heb al zoveel aan Sven gehad zowel qua stukken als qua info dat ik liever even langer wacht op hem.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » di 21 maart 2023, 06:17

    Begrijpelijk :) Den Tette is dan ook ne fantastische mens :) Doe hem de groetjes van mij moest ge hem zien :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » do 20 apr 2023, 19:47

    3 mei normaal keuren, duimen maar.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » za 22 apr 2023, 09:10

    Iets om naar uit te kijken :-D Mijne ep3 was er vorige week ook zonder opmerking door dus dat komt helemaal goed :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » wo 03 mei 2023, 18:10

    Vandaag bij garage Lavrysen de EK willen laten klaarzetten voor keuring, maar ik ben niet moeten rijden, KAT doet niks meer, hij meet stationair 0.6 co en je mag maar 0.3 hebben, dat is zowiezo rode kaart. Heb nu een originele kat gevonden bij iemand in Nijlen, hopelijk is het daarmee opgelost, maar de garage kon me dat niet garanderen, het kan ook aan dieper problemen liggen en dan ben ik verder van huis. Dus zat. kat halen, laten monteren wanneer de garage kan, en uitmeten in de hoop dat de co beter is.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » vr 05 mei 2023, 05:14

    Oei, dat is balen. Misschien dicht gezet door het lange stil staan? Heeft mijn Honda ook wel is last van na de winter. Gewoon is een langer toertje mee rijden kan wonderen doen. Wat natuurlijk niet evident is bij een niet ingeschreven voertuig :dom:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » vr 26 mei 2023, 05:22

    Enkele updates

    Ik heb OEM airbags gevonden, zowel stuur als passagiers, dus die monteer ik binnenkort. Ook heb ik wat roestwerk gedaan, de kassen zijn ooit gerold geweest en daarbij heeft men geen bescherming aangebracht, waardoor de randen roestvorming vertoonde, dit was al toen ik hem kocht, maar ik zag het langzaamaan omhoog kruipen, ook de twee bekende hoekjes net voor het achterwiel hadden al roestvorming bij aankoop, maar dit was ook erger geworden, dus heb ik alle roest eruit geschuurd, roeststop aangebracht, primer erop en zilveren lak gespoten, de hoeken worden 18 juni gelast door een professional aangezien hier aan beide kanten al een gat zat, dit ging mijn petje te boven dus is het beter daar een vakman aan te laten werken, als dit gedaan is is de kast zelf eigenlijk roestvrij. Ik heb de balken nagekeken door de plastic sideskirts los te halen en tevens de kassen zelf goed nagekeken en deze zijn hard. In de toekomst ( na de zomer ) ga ik hem echter compleet beschermen tegen roest onderin. Een kat heb ik niet gevonden, al was er één iemand die er eentje had maar die stond erop dat ik mijn oude kat zou inleveren, dit vond ik verwacht en hierdoor contact opgenomen met de vorige eigenaar, die beweerde bij hoog en laag dat de kat wel werkt, aangezien hij hem enkel gebruikte om te keuren, voor de rest lag de kat bij hem in de garage opgeborgen in een doos, hij is er 3 keer succesvol met door de CO test gekomen. Heb mezelf een busje injector reiniger gekocht, deze is vermengd in de tank en ik ga er een goede afstand met rijden ( heb een tijdelijke verzekering kunnen regelen ), daarna gaan we hem terug meten in de garage, is het dan nog steeds niet goed mag ik de leen kat van de garage gebruiken om te keuren. Momenteel staat de auto echter enkele dagen bij de carrossier die mijn voorruit vervangen heeft, hiervan liet de rubber namelijk los, dus dat word verholpen onder garantie.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » vr 26 mei 2023, 05:26

    Ook nog een nette OEM grill gevonden :)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Bij de carrossier stond nog een overlever, dus daar moest ik een foto van hebben, groot toeval.

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » za 27 mei 2023, 17:32

    Gewoon geweldig hoeveel liefde gij in een 'oude' Honda Civic steekt :) :goed:
    Ik denk dat het kat probleem met een paar deftige ritjes wel goed komt :)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » di 25 jul 2023, 19:34

    Is de keuring ondertussen al gefixt? :D
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten