Jesko's project EK3

Re: Jesko's project EK3

Berichtdoor JeSko » di 27 dec 2022, 14:54

Raar he ge zou denken in de winter is het ook druk want dan sleutelen de meeste toch aan hun auto's :D ai ai nu voel ik me bekeken :D
JeSko
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
Advertenties:



  • Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » zo 01 jan 2023, 10:34

    Goh 'k weet ni in hoever dat nog zo is tegenwoordig. Ik ben ook eerder in de winter spullen verzamelen en dan in de lente iets veranderen :-p En als ge dan nog nen groep zijt van mss 10 man die hier zo af en toe is aanwezig zijn. Dan is het plots maar stillekes :-D
    Bekeken of ni, ge houd het hier toch maar in leven! :-D
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » di 03 jan 2023, 15:09

    Schot in de zaak, morgenavond gaat de Civic binnen voor een nieuwe voorruit, daarna is het nog wat finetunen van de lichten en de carbonne spoiler wrappen of even een OEM steken, en dan kan hij gekeurd worden. Daarna gelijk op schroefset leggen en tweede setje wielen zoeken. :party:
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor kristo » di 03 jan 2023, 20:15

    Ah velgen, een favoriet onderdeel en onderwerp :D

    Heb je een stijl in gedachten?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » wo 04 jan 2023, 09:34

    Ik houd wel van wat "vollere" wielen, enkele wielen die ik wel mooi vind zijn o.a. deze in de Volk/rega stijl. En dan in 15 inch, ik wil er geen Stance Civic van maken maar eentje met de race stijl en stand, dat vind ik het dikste. Enige probleem met al deze velgen is dat ze bijna op elke Civic liggen tegenwoordig, althans op instagram, ze zijn zo populair dat ze al lang niet meer speciaal zijn en das wel jammer natuurlijk.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » wo 04 jan 2023, 15:16

    Das een leuke verassing :( gelukkig ging alles er goed af met wat azijn en zeep, maar dit is niet goed, passagiers kant is helemaal nat onder de matten, geen idee van waar dat komt, toevallig staat de auto altijd scheef geparkeerd richting passagierskant dus het lijkt wel of het water naar daar loopr, bestuurderskant is droog.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » wo 04 jan 2023, 19:37

    Zou het dit kunnen zijn wat het water lek veroorzaakt?

    https://youtu.be/kQtWMqOJnXg
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » do 05 jan 2023, 08:36

    Deze zou ook kunnen ontbreken

    Afbeelding

    Maar dat kan ik pas checken als de auto terug is van de voorruit te vervangen. Natuurlijk zitten de omstandigheden nu ook niet mee, kapotte voorruit, het heeft hard en langdurig geregend, de auto staat stil etc etc, dus misschien dat het daar ook met te maken heeft. Ik kan in elk geval nadat ik hem terugheb die plug controleren, linksvoor zit ze er nog dat heb ik op de foto's gezien toen het spatbord eraf lag, rechts kan deze wel eens ontbreken, als het de andere is moet een deel van het interieur eruit.

    Nog een probleem heb ik met de Dashboard verlichting, ik heb gisteren alle lampjes in de snelheidsmeter en dergelijke vervangen door nieuwe gloeilampjes van Osram, deze passen perfect maar toch licht na vervangen enkel de linkerzijde van de toerenteller op, heb voorlopig alles terug gemonteerd maar zou dit dan in een zekering te zoeken zijn? Elektronica is spijtig genoeg niet men sterkste kant --'
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » vr 06 jan 2023, 16:47

    Dat waterprobleem is wel zuur. Probeer uwe auto is andersom te zetten of recht? Ik had het zelfde probleem in de Zafira opc met dubbel schuifdak. Mijn oprit is ook schuin en als ik mij er vooruit op zette lekte het binnen en als ik er achteruit op reed was hij droog. Met wat geluk is de nieuwe voorruit al genoeg om het op te lossen. Ik duim :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » vr 06 jan 2023, 17:05

    Ja idd dat was effe slikken, en dat zo'n uurtje voor hij naar de garage moest vr de ruit, kon ik nog poetsen gelijk een zot. Ga hem inderdaad niet meer op die helling parkeren, heb namelijk ook wel de indruk dat het door die voorruit komt en door de stand van de wagen het water naar die hoek gelopen is. Ik zag op YouTube ook iets over het tussenschot waar het kan lekken, daar zit een rubber of plastic dacht ik die nogal eens wilt rotten en dan komt het soms ook binnen. Maandag heb ik hem terug dus zal het kijken worden wat ik kan doen.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor Vteclover » za 07 jan 2023, 07:46

    Water kan soms een rare weg zoeken.
    Wacht eens even af tot de voorruit vervangen is en kijk of het terugkomt.
    Zit er soms een aftermarket voedingskabel voor muziek ofzo die naar binnen gaat?
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » za 07 jan 2023, 09:00

    Ja klopt die kabel zit er ook? Is afgekoppeld want er zit geen muziekinstallatie in de koffer, maar de oude kabel ligt er nog. :? Je ziet hem zitten op de foto in de koffer en als je goed kijkt zie je de aansluiting op de batterij ook nog zitten op de tweede foto.

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor Vteclover » zo 08 jan 2023, 12:33

    Achteraan heb ik ervaring.
    Ofwel de uiteinden v d afwatering achteraan of dichtingen achterlichten.
    In het slechtste geval scheurtje in de dakkit.
    Gaat de afwatering vooraan nog goed?weet juist niet de plaats waar ze zitten
    Als je ruit gemaakt is eens de tuinslang boven je auto zetten en controleren zou ik zeggen
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » zo 08 jan 2023, 16:20

    Achteraan is hij droog, daarvan weet ik dat het voorkwam, vooraan wist ik niet dat het kon. Morgenvroeg ga ik hem halen, heb dan tot de late shift om uit te vogelen wat het kan zijn, dan test ik ook gelijk de afwatering vooraan met de tuinslang, ik zag op YouTube wel iets van een rubberen of plastic strook die na jaren zou gaan lekken, deze zou zorgen dat er geen water achter het schutbord terechtkwam. Deze kan ik nakijken gelijk met die stop achter het spatbord, en de route van die aftermarket kabel, heb ook al vochtvreters gekocht om ervoor te zorgen dat een deel van dat water toch uit de lucht gehaald word, wil niet weer schimmel in de auto.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 09 jan 2023, 20:11

    Ben hem vandaag gaan halen, even 430 afgetikt, slik, en meegenomen, de auto heeft bij de shop gewoon buiten gestaan en de binnenkant was droog, althans er stond geen water meer aan de bijrijderskant, weliswaar weer veel condens aan de binnenzijde van mijn raam, dat is ook zo'n dingetje. Heb hem onder zeil gezet met een hoop vochtvreters erin, en de ramen op een kleine kier gezet, het zeil en de windowvisers houden de regen wel tegen. De echte oorzaak heb ik nog niet achterhaald, hij is ook gewoon droog in en rond het handschoenkastje, dus het water leek meer van onderin te komen, er stond ook wat water in de deuropening van de passagierskant, een collega van me zei dat het wellicht door de kapotte ruit was, deze zou niet meer goed afdichten of zoiets, twijfel hier zelf wel aan maar goed het is nu even afwachten wat de auto doet in de regen.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast