LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Berichtdoor jablo » zo 22 dec 2013, 17:59

corleone schreef:
jablo schreef:Benzine 20.000km aan 1.60€ = 3200€ bij een verbruik van 10L
LPG 20.000km aan 0.60€ = 1320€ bij verbruik van 11L + 40€ kleppen smering + 150€ wegentaks + 50€ benzine = 1560€

Dus kostprijs is ongeveer de helft.



Gij rijdt misschien op lpg ipv lpi ma 50 euro op een jaar tanken ? per maand kan ik
inkomen, uw motor moet eerst warm zijn anders schakelt die niet over op lpi en dan hebt
ge ook al wat km gereden en af en toe eens een tank benzine oprijden is zeker niet slecht
voor alles te smeren .


Lpg\lpi rijd allemaal op lpg. Lpg zijn de oude systemen op auto's met carburator. Lpi zijn alle nieuwe systemen, hierbij kan het in gasvorm ingespoten worden of in de zeer dure installaties in vloeibare vorm. Auto schakeld over op lpg als de watertemperatuur 40°C is. Ik weet niet wat er met uw auto scheelt,maar ik hoef nog geen 2km te rijden in de winter op benzine vooraleer de overschakeling gebeurd. In de zomer ben ik de straat nog niet uit of ik rij al op lpg.
Avatar gebruiker
jablo
B20 Poster
 
Berichten: 538
Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
my honda: civic,prelude
Advertenties:



  • Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » zo 22 dec 2013, 18:22

    @Corleone: ik tank maximum €250 per jaar aan benzine. Zoals Jablo hierboven zegt slaat mijn installatie over na 2 km. Ik betaal zo'n €75 per jaar aan klepsmeervloeistof voor twee auto's ! Die €150 taks is shit, maar echt niet om wakker van te liggen hé. Ik rij nog steeds met mijn OEM longlife bougies omdat het héél duidelijk is bij LPG wanneer ge moet vervangen. Hetzelfde met de bougiekabels. Ge doet juist of de bougies bij benzinerijders niet vervangen moeten worden.

    Ik begrijp echt de weerbarstigheid tegen LPG niet ? Hoe kunt ge genieten van het rijgedrag van een benzine, aan de pompprijs van een VAG diesel ? Antwoord: LPG installatie inbouwen. Natuurlijk moet ge dit niet doen als ge een auto maar een jaar gaat gebruiken, die installatie betaald zicht pas terug over anderhalf tot twee jaar, afhankelijk van uw kilometers en kostprijs LPG installatie. Maar neem Nasty. Hij reed héél zuinig met zijn 1400 cc EP. Stel dat hij bij aankoop LPG had ingebouwd, dan had hij door de jaren heen nog 40-50% aan brandstofkost bespaard ! Reken dat eens uit per jaar ! Als ge dan na 100.000 km een koprevisie moet doen is dat toch een lachertje vergeleken met uw besparing !
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Nasty » zo 22 dec 2013, 18:25

    Madmac schreef:@Corleone: ik tank maximum €250 per jaar aan benzine. Zoals Jablo hierboven zegt slaat mijn installatie over na 2 km. Ik betaal zo'n €75 per jaar aan klepsmeervloeistof voor twee auto's ! Die €150 taks is shit, maar echt niet om wakker van te liggen hé. Ik rij nog steeds met mijn OEM longlife bougies omdat het héél duidelijk is bij LPG wanneer ge moet vervangen. Hetzelfde met de bougiekabels. Ge doet juist of de bougies bij benzinerijders niet vervangen moeten worden.

    Ik begrijp echt de weerbarstigheid tegen LPG niet ? Hoe kunt ge genieten van het rijgedrag van een benzine, aan de pompprijs van een VAG diesel ? Antwoord: LPG installatie inbouwen. Natuurlijk moet ge dit niet doen als ge een auto maar een jaar gaat gebruiken, die installatie betaald zicht pas terug over anderhalf tot twee jaar, afhankelijk van uw kilometers en kostprijs LPG installatie. Maar neem Nasty. Hij reed héél zuinig met zijn 1400 cc EP. Stel dat hij bij aankoop LPG had ingebouwd, dan had hij door de jaren heen nog 40-50% aan brandstofkost bespaard ! Reken dat eens uit per jaar ! Als ge dan na 100.000 km een koprevisie moet doen is dat toch een lachertje vergeleken met uw besparing !


    Ep was 1600cc :wink:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » zo 22 dec 2013, 18:29

    Nasty schreef:Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?


    Op het moment dat mijn kleppen uitgeregeld zijn laat ik een kop revisie doen. Dan laat ik harde klepzittingen steken die geschikt zijn voor LPG. Vanaf dat moment zou ik dan zelfs de kleppensmering kunnen verwijderen. Maar we zullen eerst eens afwachten wat mijn OEM kleppen doen. Op 47.000 km zijn ze één keer geregeld geweest. :goed:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor kahana » ma 23 dec 2013, 19:35

    Ikzelf ben graduaat automechanica, heb een eindwerk over LPG gemaakt, mn vader heeft alle documenten om installaties te doen en ikzelf rij ook liefst op LPG

    het is milieuvriendelijk (someone cares maybe?)
    het is goedkoop
    een LPG installatie op een Hondablok kan 100.000kms mee...kopsmering op de cilinderkop kan zeker geen kwaad, maar dit hoeft geen extra kost te zijn van 100en euros
    ik heb zelf met civic 16i16 1990 gereden, 240.000km zonder problemen
    nu ga ik een accord coupe 2.0 esi met 290.000km inschrijven...van dag 1 op LPG, no problemo :D
    kahana
    D14 Poster
     
    Berichten: 91
    Geregistreerd: do 21 jun 2012, 12:06
    my honda: DC2,Sol,AccordCoupe
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » di 24 dec 2013, 13:58

    Nu ken ik zoveel gasten die op LPG rijden en ik zeg het nogmaals: nog geen noemenswaardige problemen gekend na duizenden kms.
    Goede installatie, correct geplaatst en goed onderhoud. Het verhaal van de kleppen is me ook bekend, daar had de garage me voor verwittigd.
    Maar ik ken er ook genoeg die er niet te nauw naar kijken en weinig problemen ondervinden. Sommigen kijken ook niet naar het gaspedaal op LPG, terwijl anderen dit afraden en rustiger rijden.
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor zmanfrank » vr 17 apr 2015, 17:51

    Veel negatieve reacties over lpg en Honda motoren. Mijn ervaring is positief. Stream 2.0 sport met 290000km, waarvan 230000km op gas.Manueel Flash Lube Klepsmeersysteem. Om de 20000km kleppen kontrolere/bijstellen bij klein/groot onderhoud. Elektrovalven van gasinst. vervangen na 150000 gaskm's. 10.5l/100km. Op jaarbasis 2 volle benzinetanken(+- 150,-e) Bij koude motor nooit boven 2500toeren en eenmaal op temp gewwoon lekker doortrekken.Onlangs nieuwe civic tourer 1.8 sport gekocht en na 4000km voorzien van Prins VSI 2.0 gassysteem met valve care. Klaar voor alweer 300000km.........
    PS: bij ingesleten kleppen gewoon volledige kop vervangen door exemplaar van sloopauto. Autoweekmagazine; civic met 1 miljoen km op gas ( zoek maar eens op)
    zmanfrank
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: vr 17 apr 2015, 17:31
    my honda: civic tourer 1.8 spo
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Oldskool » vr 17 apr 2015, 18:52

    Ni iedereen kan gewoon efkes ne cilinderkop vervangen of laten vervangen he. Er zijn altijd uitzonderingen, maar het is gewoon een feit dat het niet goed is voor de motor.
    Waarom brengen fabricanten geen wagens op de markt met standaard LPG? Zoek maar eens op.
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » vr 17 apr 2015, 19:59

    Oldskool schreef:Ni iedereen kan gewoon efkes ne cilinderkop vervangen of laten vervangen he. Er zijn altijd uitzonderingen, maar het is gewoon een feit dat het niet goed is voor de motor.
    Waarom brengen fabricanten geen wagens op de markt met standaard LPG? Zoek maar eens op.


    Dat hebben verschillende merken toch al gedaan, en jaren geleden al hoor. Opel heeft er ook een paar en zelfs een Zafira op aardgas (CNG). Waar een wil is is een weg.
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Nasty » vr 17 apr 2015, 20:06

    jordicivic schreef:
    Oldskool schreef:Ni iedereen kan gewoon efkes ne cilinderkop vervangen of laten vervangen he. Er zijn altijd uitzonderingen, maar het is gewoon een feit dat het niet goed is voor de motor.
    Waarom brengen fabricanten geen wagens op de markt met standaard LPG? Zoek maar eens op.


    Dat hebben verschillende merken toch al gedaan, en jaren geleden al hoor. Opel heeft er ook een paar en zelfs een Zafira op aardgas (CNG). Waar een wil is is een weg.


    Dat klopt. Opel, volkswagen en volvo dacht ik hadden al gas installaties vanuit de fabriek
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Oldskool » vr 17 apr 2015, 21:06

    Er zijn er enkelen ja, net zoals er een 100 tal BMW's op waterstof rondrijden, maar daar stopt het dan ook denk ik. BMW kraaide tien jaar geleden al dat zij het warm water hadden uitgevonden met hun waterstof 7-serie en nu zitten ze met hun i3, i8, ... België (of Europa) is daar gewoon ni klaar voor, of wil er ni klaar voor zijn. Hybrides en elektrische wagens zijn de toekomst denk ik, toch de eerste 10 - 15 jaar.

    Maar enfin... :D Mij zult ge nooit met gas zien rondrijden. :P
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » vr 17 apr 2015, 21:59

    Oldskool schreef:Maar enfin... :D Mij zult ge nooit met gas zien rondrijden. :P


    Geen probleem man, betaal gij maar lekker veel te veel aan de pomp en geniet van het zuipen van uw motor. Ik tank intussen wel aan €0,4 de liter en doe dit intussen al 67.000 km zonder de minste hapering :goed:

    En dan ook nog de andere auto, intussen ook al 43.000 km op LPG zonder enige vorm van problemen. En iedere keer een glimlach aan de pomp :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Oldskool » za 18 apr 2015, 10:37

    Inderdaad, ik betaal met plezier meer voor mijn benzine ;) Lekker verwennen zo een N/A motor ipv gas erin te spuiten :)
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 18 apr 2015, 11:11

    Ik heb betere dingen te doen met mijn geld en de motor "voelt" zich kiplekker hoor 8-)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor vtiprelude » za 18 apr 2015, 12:17

    gas is om op te koken 8-)
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten