M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: S2000 boekbespreking p26

Berichtdoor JohnVLPhotography » ma 25 nov 2013, 19:39

Zeer toffe aanwinst :-) gevonden en besteld via ebay dan?
JohnVLPhotography
D17 Poster

my honda: Prelude
Advertenties:

• Re: M&M S2K & CN1: S2000 boekbespreking p26

Berichtdoor M&M » ma 25 nov 2013, 19:47

$1 schreef:$2eer toffe aanwinst :-) gevonden en besteld via ebay dan?

Thanks John. ;) Straks al wat beginnen te lezen se.

Nope, de performance portfolio heb ik gewoon besteld via de site van The Book Depository (bookdepository.co.uk)
    Je moet wel een eigen account aanmaken daar, en tegen het wachten kunnen, want het duurt een 10 tal dagen vooraleer je boek toekomt vanuit Engeland.
    Maar de levering is wel gratis, en € 11 goedkoper (-40%) dan in de boekhandel hier, waar ze deze titel niet eens op voorraad hadden (dus zou het minstens al even lang geduurd hebben)

Het andere S2000 boek zal via Amazon.com deze kant opkomen... Maar wel een gebruikt boek, aan 1/3 van de prijs van een nieuw (nog ongeveer $60 ipv $180+ :mrgreen: , nog altijd vrij duur, echter toch nog min of meer te rechtvaardigen)
    M&M
    HCB Veteraan

my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Facom tool trolly, check! p27

Berichtdoor M&M » di 26 nov 2013, 22:07

Een nieuwe dag, een nieuwe update :party:
    Heeft M&M de lotto gewonnen? I wish! :teehee: Nee, het is gewoon toeval, maar daarom niet minder leuk. ;)
    Net omdat het iets is waar ik al lang op aasde:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Yup, een Facom gereedschapskarretje, inclusief houten werkblad én bankschroef. :party:

Correctie, een occasie-karretje, gekocht voor een prikje van een kameraad, die vroeger nog voor Facom werkte... :mrgreen:
    Straight uit zijn kelder naar mijn garage, het ding moet bijgevolg wel worden schoongemaakt, maar verder is het intact: geen diepe krassen / deuken, en alle lades werken en alle panelen zitten nog netjes op hun plaats. :)

Nu kan ik eindelijk wat orde scheppen in mijn gereedschap, dat tot nog toe in zo'n ijzeren gereedschapskoffer een onderkomen had. We weten weer wat doen :P
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 27 nov 2013, 11:49, in totaal 2 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Facom tool trolley, check! p27

Berichtdoor WhiteSol » di 26 nov 2013, 22:52

Nice! :goed:
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » di 26 nov 2013, 23:08

$1 schreef:$2ice! :goed:

Merci Kris. ;)
    Het is uiteindelijk nog een ander karretje geworden, het eerste waarover ik je eerder vertelde is nog niet beschikbaar...
    Maar dit exemplaar is in betere staat en bovendien heb ik nu ook meteen een werkblad met bankschroef, hetgeen ik al lang wou :D
    En voor jou heb ik mss zaterdag ook iets op trolley vlak ... :denk:

Die stickers die ik van je kreeg zullen bijgevolg niet op dit karretje prijken, maar ze zullen wel ergens een plaatsje vinden in the end. :mrgreen:
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor dom » wo 27 nov 2013, 07:35

heb ik ook altijd al willen hebben maar die krengen zijn verdekke duuuuur :-)
    dom
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 27 nov 2013, 10:54

$1 schreef:$2eb ik ook altijd al willen hebben maar die krengen zijn verdekke duuuuur :-)

Dat klopt, dit karretje sprak mij in het bijzonder aan omdat het eigenlijk een gereedschapskarretje en mini-werkbankje in één is.
    Met het massief houten werkblad, blokkeerremmen op alle wieltjes, zodat het ding wat stabiel staat wanneer je het als werkbank gebruikt (geen bucht dus zoals die opplooibare doe het zelf tafels)... en de bankschroef tot slot maakt het plaatje compleet... :D
    Facom is topkwaliteit, dus ook op dat vlak hoef ik mij maar weinig zorgen te maken.

Oh by the way, you've got PM Sir. :mrgreen:
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor JohnVLPhotography » wo 27 nov 2013, 12:37

Ken ook iemand die zo een karretje heeft staan, mag ook wel wat opgeknapt worden maar is wel degelijk materiaal, tegenwoordig zijn het allemaal plastieken karretjes die ze proberen te verkopen en dan begint de meeste miserie al vanaf dat ge de doos opent en ziet dat het nog in elkaar moet gestoken worden :D een ergenis.
    Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat bijkomen in je garage :D
    JohnVLPhotography
    D17 Poster

my honda: Prelude
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » wo 27 nov 2013, 19:56

$1 schreef:$2en ook iemand die zo een karretje heeft staan, mag ook wel wat opgeknapt worden maar is wel degelijk materiaal, tegenwoordig zijn het allemaal plastieken karretjes die ze proberen te verkopen en dan begint de meeste miserie al vanaf dat ge de doos opent en ziet dat het nog in elkaar moet gestoken worden :D een ergenis.
    Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat bijkomen in je garage :D

Degelijk is het ding idd, ben al begonnen met het werkblad wat te schuren / reinigen ;)
    Er staat nog heel wat op mijn verlanglijstje voor de garage... (bij wie niet :P )
    Gelukkig is het een meer-maanden project :D Stap voor stap komen we er wel, en ik zal de aanwinsten steeds blijven posten, dus gewoon blijven volgen hier 8-)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor rafke » do 28 nov 2013, 16:19

leuk leuk, zoiets moet ik ook nog es vinden... ( lees tegenkomen ergens ) ;)
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster

my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » do 28 nov 2013, 19:16

$1 schreef:$2euk leuk, zoiets moet ik ook nog es vinden... ( lees tegenkomen ergens ) ;)

Thx, het kan dichterbij zijn dan je denkt, check your PM-inbox ;)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Nasty » zo 01 dec 2013, 19:56

Wow, dat is een gigantische lap tekst! Volledig topic doorlezen heeft me net mn avond gekost :lol:
    Echt respect wat ge hier allemaal uitspookt, ziet er echt geweldig uit ;)
    2007 Honda Accord Executive

Afbeelding
    Nasty
    HCB Veteraan

my honda: CL7
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » zo 01 dec 2013, 23:16

$1 schreef:$2ow, dat is een gigantische lap tekst! Volledig topic doorlezen heeft me net mn avond gekost :lol:
    Echt respect wat ge hier allemaal uitspookt, ziet er echt geweldig uit ;)

Hehehe, hopelijk heb je het niet beklaagd, en was het een avond-offer waard :lol: ;)

Vroeger op school schreef ik ook graag opstelletjes, en op dat vlak is er nog maar weinig veranderd...
    Ik 'verlies' mezelf wel eens in mijn schrijfsels. :mrgreen:

Zoals je gemerkt hebt, staat er een beetje vanalles in dit onderwerp, het begint eigenlijk stilletjesaan meer op een blog te lijken. :denk:
    Maar wel zoveel mogelijk auto- / Honda gerelateerd, en neergetypt met de beste bedoelingen.
    Want je eigen passie en kennis met anderen delen, bijleren, liefst op een objectieve en respectvolle manier, staan in dit topic alvast centraal. En indien ik iemand ergens mee kan helpen ... ;)

By the way, van harte welkom in het 'Genootschap der Accordianen ' :P :goed:
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Hondamobilia goodies p27

Berichtdoor M&M » ma 09 dec 2013, 12:46

Alvorens opnieuw naar Spanje te verkassen, kwam de Sint vandaag nog snel even langs. :party:
    Hij had een pakketje van Hondamobilia voor me meegebracht, met daarin:
    Afbeelding
    Afbeelding

- Twee miniaturen op schaal 1/100, een CW DC5 van Kyosho en een S800 roadster van Wonda.
    Deze zullen samen met de grijze Kyosho S2000 die ik reeds bezat, het Idemitsu bezinestation diorama (under contstruction) gaan opfleuren.

- Een champagne kleurige S2000, uit de Omochacan reeks van Tomica, schaal 1/57 (matchbox size), geleverd in een zeldzaam Subarudo blikje, een leuk hebbedingetje.

- Een schaalmodel van Asimo, een 15 tal cm groot, inclusief reserve handjes. Zeg nu zelf, deze mag eigenlijk niet ontbreken in elke Honda schaalmodellen collectie...

Het ganse jaar braaf zijn en niet teveel aan andermans vrouw zitten loont dus :P :lol: :mrgreen:

Rest me enkel nog Jan van Hondamobilia te bedanken voor de prima service en vlekkeloze levering :goed:
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Pinoy car scene p27

Berichtdoor M&M » do 12 dec 2013, 15:18

Sommigen hier wisten mss al dat ik filippijnse vrienden heb, ik ontmoette hen tijdens het laatste jaar van mijn MSc studies in de U.K.
    We hielden steeds contact met elkaar, ik ben zelfs al een paar keer op bezoek geweest ginder in SEA... 8-)

De laatste tijd kwam hun land helaas volop negatief in de media (megastorm Hayan), daarom kan ik alvast geen beter moment uitkiezen om hun Honda -minded carscene even in de spotlights te zetten ... ;) Bij deze...

Mijn kameraad Alvin, die aktief deelneemt aan drag- en sprintraces, won trouwens onlangs zijn eerste cup met zijn '96 Civic SiR.
    Hij behaalde een mooie derde plaats (binnen zijn klasse) tijdens een sprint event in Angeles. :goed:

Zijn SiR is dan ook niet bepaald stock meer: B16A SIR bovenblok gekoppeld aan B20 onderblok / internals (aka Frankestein build), een paar performance parts vervolledigen de voorlopige set up.
    Het ding komt hierdoor lekker van zijn plek en heeft behoorlijk wat koppel.
    De auto is nog volop in opbouw, parts kosten geld en hij heeft deze Civic nog niet zo lang (minder dan een jaar)
    Deze SiR is ook nog gewoon zijn daily driver / family car (Alvin is intussen getrouwd en heeft 2 kinderen)

Maar ja, hij zit dan ook dicht bij de bron, want hij heeft een eigen garage in Tarlac.

Hier komen de plaatjes... :love:

Alvin's SiR
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Podiumpic (mijne maat staat uiterst rechts)
    Afbeelding

Nog wat random pics van het event 0-400 in Angeles
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Racen is daar ook een heus familiegebeuren, waarbij fun en vriendschap centraal staan; een pic van de ganse Aluto Club bende
    Afbeelding

Tot slot nog een aantal pics van meetings / sprints die ik ginder door de jaren heen bezocht...
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Eind april 2014 zal ik er opnieuw een paar weken vertoeven... :party:
    Can't wait!
    Indien jullie deze pics weten te smaken, I shall report back to you next spring, Enjoy 8-)
    Laatst bijgewerkt door M&M op vr 13 dec 2013, 18:33, in totaal 9 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar HCB leden