Weer bijna een jaartje verder. De ep3 staat nog altijd veilig in de garage. Waar zou die ook anders moeten staan.
Wel is de Zafira opc al een tijdje weg en staat er sinds kort een Leon Cupra op de oprit voor dagelijks gebruik (nee ik lieg, daar heb ik een fiets voor...)
In elk geval is de Leon een fijne auto. Tikkeltje euh... Sloom voor zijn 240pk maar daar komt in augustus verandering in.
Wat mij wel opvalt is dat ookal was het in 2009 het parade paardje van Seat (en eigenlijk ook de sportieve versie van een vw) toch is het echt niet sportief als je het met een ep3 vergelijkt. Het onderstel is veel softer, het rijden is veel emotie lozer. Veel stiller... Eigenlijk perfect voor naast de Honda te zetten en voor op vakantie te gaan.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen een standaard ep3 of een standaard leon cupra... Dan zou ik elke dag opnieuw voor de ep3 gaan. Zo een geweldige auto's zijn zeldzaam. En uiteindelijk begin ik nu pas te begrijpen dat je niet belachelijk veel vermogen moet hebben om een leuke auto te hebben. Een oude Honda geeft veel meer feeling, veel meer rijplezier dan eender welke moderne hot hatch of sport limosine. Geef mij maar een gewone crx ipv een rs6