Yo!!
Even wat copy-paste
Ik ben Machiel, bouwjaar 1986 en ik bezit een EG6 uit '92 8)
Wat info over de auto... en wat recente updates!
Heel veel gaat in samenwerking met Bas van http://www.r-developments.com
Doelstelling:
Een circuitwaardige civic opbouwen, waarmee ik veel plezier hoop te gaan beleven. Bovendien moet het een auto blijven die zowel leuk is voor op straat als op het circuit Een bijkomend doel is ook, dat ik in 2011 aan time-attack wil mee gaan doen...
Hierbij een foto'tje hoe ik hem gekocht heb:
De vorige eigenaar had de b16a2 al verwijderd en er een b18c6 motor in laten lepelen, de y21 versnellingsbak werd opnieuw gebruikt...
Een bijkomend voordeel is dat de vorige eigenaar ook al ITB's had laten monteren in combinatie met KMS ( van Kronenburg Managment systems)
Aangezien ik toendertijd ook nog een caddy had, en die maar niet verkocht werd. Heeft de civic meer dan een half jaar geschorst in mijn garagebox gestaan...In die tijd heb ik er al een aantal dingetjes aan veranderd! ( Ik ben nog steeds "student", dus snel is het niet gegaan)
Hierbij wat foto's: De recaro's zijn alweer verkocht... staan nu weer tijdelijk vti stoeltjes in. De lexustjoening lampen zijn ook vervangen door originele exemplaren!
In mijn garage
Interieur:
APE Xbar
De motor:
En dan komen we bij het punt dat ik er nu een leuke hobby auto van wil gaan maken:
Een tijdje geleden, ook maar eens even het vermogen gemeten:
Resultaten: ( een tegenvallend resultaat, maar auto moet nogsteeds eens goed worden afgesteld! )
172.4 wiel pk bij 8010 rpm
171.5nm bij 6090.2 rpm
Dit is nog met de y21 versnellingsbak en de 2.25" catback
Wat is de huidige setup van de auto?
B18c6
Y21 bak
KMS Motormanagementsysteem
KMS Lambda Controller
KMS MP25 ECU
KMS 50MM ITB's i.c.m. 420cc injectoren
Hytech tri-y replica, APE modified
APE 2,5" testpipe
Nakayama 2.25" Catback
Kevlar sparkplug cover
Mugen Oilcap
Spoon sokjes
Onderstel:
Ultra Racing front 3point strutbar
APE Xbar
17inch Velgen
Front Tenzo R bigbrakes 305mm
Rear Tenzo R bigbrakes 280mm
Interieur:
"Spoon" stuur
NRG Snap off
psswrd jdm Shiftboot
Removed interior
Exterieur:
Seibon CF Duckbill
Kaminari CF Hood
Amber corners
En zo ziet dat eruit:
Nu heb ik ook al een paar spullen verzameld in het afgelopen jaar
Kakimoto 2,5"catback
S4C + Kaaz LSD + Kaaz 4.063 FD
Fastline Roadrace Shifter
Skunk2 composite fuel-rail
Volk te37
ITR 4lug
Tein superstreet
Diffusor
Broadwaymirror
En deze spullen heb ik besteld/gekocht, maar moet ik nog binnenkrijgen!
Ultra Racing 3point fender brackets
Ultra Racing rear lower tiebar
Ultra Racing Roombar
En dan een aantal recente updates:
Helemaal vergeten om mijn plannen/updates hier ook neer te zetten...
Update 1:
Samen met Bas/ek20a van www.R-developments.nl ben ik gaan nadenken over wat we gaan doen met de b18c6... En daar is uitgekomen dat eind Maart het blok uit de civic gaat
Deze gaat niet voor niets uit de eg6, het onderblok gaat namelijk professioneel gebouwd worden. Na wat overleg met Bas, zijn we tot de volgende specs gekomen:
B18 darton MID Liners
Cosworth 85mm pistons
H beam rods
Nieuwe lagers etc.
Dit geeft dan de volgende specs:
1979 CC met de stock 87,2mm krukas.
Eind maart gaat het complete blok richting de UK, en zal het na ongeveer een maandje weer terugkeren in Hulst. In die tussentijd gaan Bart, Corné ( japfreak ) en ik aan de slag met de motorruimte. Deze zal dan een grondige behandeling/wiretuck ondergaan.
Wat ik met de kop ga doen, ben ik nog niet helemaal over uit.
Update 2:
Ik heb eindelijk ook een paar goede foto's kunnen maken van een nieuw speeltje
Mijn Wilwood pedal box ( mede mogelijk gemaakt door Bas/EK20a / http://www.R-developments.com )
Foto's:
Update 3:
Mijn "nieuwe" velgen ook maar eens laten zien
Van Rohit heb ik een mooi setje 15" Volk te 37 gekocht , ze zullen nog niet gemonteerd worden... Dat zal pas gebeuren als we mijn 4x114,3 onderstel gaan monteren onder de eg6, waarschijnlijk zal dat binnen nu en een maandje zijn!
Foto:
De diffusor die ik heb overgenomen van Robert ( dop-ert)
Tein superstreet, gekocht bij RSP.
En de Skunk2 composite fuel-rail