Pagina 23 van 24

Re: Spooner's B18C-R EG6 vs EK9

BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014, 06:50
door FRENCH
deze is gewoon super!

Re: Spooner's B18C-R EG6 vs EK9

BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014, 07:51
door Spooner
Thx :goed:

@punanied9: Ja de Recaro's zijn idd nog heel goed. Enkel de "buitenste bolster" van de passagier (komt uit EK9) is iets minder, maar zeker niet slecht.
Mijn daily is een Opel Astra Ecoflex :dom: Dat is een bedrijfswagen en ik heb het niet mogen kiezen voor alle duidelijkheid :oops:
De EG6 is al bijna 3 jaar een "goed weer wagen" nu :D Ik rij er amper mee :(

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 20:18
door TOM-ek4-VTI
Ziet er goed uit e willem ;)
Welke stof hebt ge ervoor gebruikt?
Moeten nog is afspreken e :)

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014, 06:22
door Gunther
Ziet er zééér goed uit inderdaad ;).
Ken die "Goed weer auto" benaming. Mijn EG6 heeft buiten de noodzakelijke ritten ook geen 750 km gereden dit jaar :D

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2014, 07:24
door Spooner
Thx boys!

De stof heb ik op internet gevonden (komt uit de US).
Volgens de verkoper 100% gelijk aan de Recaro-stof...
Maar in real life toch wat verschillend. Maar het past er wel goe in en niet moeilijk om mee te werken (kwa kreuken, plooien).
Ik ben tevreden met het resultaat ;)

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2014, 10:12
door Jdm_Whore
Ziet er erg knap uit zo! Gaat het armsteuntje ook nog aan de beurt komen?

Zit het verschil in de structuur of enkel de kleur? Moogt nie vergeten dat die Recaro's al meer dan 15 jaar oud zijn natuurlijk :)

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 07:54
door Spooner
Thx Bob ;)

Vooral de structuur is wat anders (scheelt niet heel veel hoor).
En de kleur is wat meer shiny... Ik denk dat ik de Recaro's inderdaad eens deftig moet reinigen zodat ze wat meer color matchen :)
Ik had mijn vorige (zwarte) Recaro's deftig gereinigd (halve dag aan bezig geweest). Dat was echt een groot verschil.
Maar iets daarna gewisseld met de rode versie (die blijkbaar nog niet gereinigd is).

Maar al bij al ben ik best wel tevreden met het resultaat :goed:

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 10:15
door psykotic
krissedc2 schreef:
ivm de motorolie, geen paniek , volsyntheet 5w40 kan ff 140graden aan hoor ;) en idd als ge hogere temperaturen wilt aankunnen is de volgende stap 10w60.
maar als de motor weinig of geen olie pakt zou ik daar af blijven.



Da moogde proberen, ma de gerdy heeft zo zne ouwe circuit-itr op een half uur de blok zonder olie gereden en alles voor et stort, volgens mne maat de kimme waar em samen me reed. En da lag enkel aan dieje 10W60, so be warned.

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 17:47
door integradical
de kimme heeft het niet op castrol ,op mijn b20 gaf 5w30 ook een oliezuipend gevoel,terwijl die dat bij de b16 niet deed (en die had meer km's) ,b20 10w60 op gedaan ,nooit geen problemen meer gehad ,buiten het feiten tot ge echt niet zonder baffled sump op nurburgring moet rijden ,de kimme heeft op mijn b18 toen 5w40 van elf aangeraden,het verminderde het roken,maar zoop nog altijd olie,valvoline heeft een 10w40 wat goed zou werken,maar iedereen heeft zijn eigen mening over olie

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 21:55
door Vteclover
Olie hangt v d gezondheid v h blok af ook vind ik.
Hoe dunner je kan gaan zonder teveel olieverbruik hoe beter.
Op mn b blok rijd ik nu 5w30 zonder problemen
En om de eigenschappen van bvbv 5w40 te halen zitten er meer "additieven" in de olie dan bvb een 5w30 ,en hoe meer "additieven" hoe minder echte olie en hoe sneller deze kan uitéénvallen

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 23:52
door psykotic
da had nix te maken me castrol, volgens hem reden ze altijd op 5W30, no problemo.
Gerdy er 10W60 ingedaan, na half uur blok eraan omda er gene olie meer inzat.
Aléja, ik vertel ok ma wa em mij zegt he, ma normaal is da toch ni.
Ook zelf ff me 10W60 gereden, persoonlijk vond ik da ook ma dikke shit, en olie vloog erdoor gelijk zot.

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 18:14
door integradical
psykotic schreef:da had nix te maken me castrol, volgens hem reden ze altijd op 5W30, no problemo.
Gerdy er 10W60 ingedaan, na half uur blok eraan omda er gene olie meer inzat.
Aléja, ik vertel ok ma wa em mij zegt he, ma normaal is da toch ni.
Ook zelf ff me 10W60 gereden, persoonlijk vond ik da ook ma dikke shit, en olie vloog erdoor gelijk zot.


is het zelfde gelijk een mapping ,elke blok heeft een andere tune nodig,zelfde voor de olie ,maar ik ga er verder geen woorden meer aan verspillen/vuilmaken :)

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 20:09
door Vteclover
Dikke 10w60 is voor beemers met grote spelingtoleranties :-)

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2015, 12:03
door Spooner
Lang geleden dat ik nog eens iets heb ge-update ;)

Aangezien de EG6 al 3 jaar geen daily meer is... Bye bye A/C:
Afbeelding
Deze is veilig weggeborgen...

Tevens ook nog een wat Breathing-mods ;)
Afbeelding
Voorlopig een Edelbrock Performer X en Skunk2 66mm gasklep.
Maar er komen nog enkele kleine updates aan, vooraleer ik hem opnieuw laat mappen...

:D

Re: Spooner's B18C-R EG6

BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2015, 19:39
door vtiprelude
nice :goed:

mor seg ge moogt ou bayken ies kuisen he, :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: