Pagina 21 van 24

Re: Spooner's B18C-R EG6, Japfest!

BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 09:11
door Spooner
Afgelopen weekend naar Japfest (UK) geweest. Het was weer de moeite!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met dank aan de fotografen...

Re: Spooner's B18C-R EG6, Recaro Swappin'

BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 17:45
door TOM-ek4-VTI
zal wel dik in orde geweest zijn en zeker met jullie groepken :lol: kan me er iets bij voorstellen :D
en waar zijn die afterparty pics?
veel knappe hondas gezien?

Re: Spooner's B18C-R EG6, pics Japfest!

BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2013, 17:17
door leon

Re: Spooner's B18C-R EG6, pics Japfest!

BerichtGeplaatst: za 18 mei 2013, 20:22
door Spooner
leon schreef:http://youtu.be/OcqifzRGTCg?t=6m47s

Hehe, thx!
Op 6:47min ziede den EG6 nondedju :D

Re: Spooner's B18C-R EG6, pics Japfest!

BerichtGeplaatst: za 18 mei 2013, 22:05
door leon
Tis daarmee dat ik hem hier plaatste :goed: :mrgreen:

Re: Spooner's B18C-R EG6, pics Japfest!

BerichtGeplaatst: do 18 jul 2013, 08:12
door Spooner
Gisteren ander loopschoenen gaan halen voor de Civic.
Zodanig da we ons den 2e augustus nog eens kunnen laten gaan op Spa:

Afbeelding

Afbeelding

Nu mijne carter nog voorzien van "schotten", om geen olietekort te krijgen (in lange, snelle bochten) door de extra grip van de Toyo's... ;)

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013, 11:53
door Spooner
Vrijdag (warmste dag vh jaar) een public driving experience gedaan op Spa (samen met Ghost EG)... :shock:
Wagens en inzittenden hebben afgezien vd warmte :)
Maar het was wel de moeite!!

Enkele pics:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende stap: oliekoeler!!
Olie ging 135gr + (niet goed!!) moest ik blijven doorrijden.
Water richting 120 gr...
Voor de veiligheid per sessie 1 toer op het gemak gereden om de temperaturen wat te laten zakken...

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013, 16:13
door Jordyke190
Knap zo rijden op circuit.
Kan je dat met je gewone wagen zomaar doen?

Welke zijn veiligere olie en water temperaturen dan?

Welke richtwaarden zijn dat dan bij gewoon straatgebruik?

Knappe wagen :goed:

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013, 17:59
door TOM-ek4-VTI
ziet em gaan!!! :)
die porschkes op de 1ste foto kunne pakken? :lol:
ja oliekoeler is geen overbodige luxe denk ik bij zo een warme dagen :denk:
dan geen problemen gehad met die hoge olie en watertemperaturen?
zeker circuitvelgen gestoken?
en wat zijn de bevindingen van de toyos tegenover de yokohamas?

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013, 20:10
door ITR639
Spa moet een hele ervaring zijn. Daar zou ik ook nog graag eens rijden.
Door de F1-normen zijn er ook grote uitloopzones he.

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013, 22:19
door DelSolTypeR
wiet er echt zalig uit op de pics! waarschijnlijk wel EPIC om op zo'n legendarisch circuit te rijden ;-) hoop dat ik dit jaar ook nog eens kan op Spa gaan rijden :D

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013, 08:34
door Spooner
Thx!

@ Jodyke190:
Je kan idd zomaar rijden met je eigen wagen (Public Driving Experience: 4 x 25 min voor 235€). Zonder licentie. Je moet enkel de DB-keuring passeren (niet echt een controle als je het mij vraagt).
Maar je begint er beter niet aan, als je wagen er niet op voorzien is: deftige remmen + blokken, ophanging, banden,... Je wagen ziet echt af!! Maar het blijft een Honda, dus dat mag geen probleem zijn ;)
Veilige temperaturen:
Olie is "ideaal/warm" rond de 92 graden. Dus alles tss 90-120 is goed heb ik horen zeggen.
Water kookt op 100 graden. Dus liefst 80-95 graden.
Maar deze waarden zijn onhaalbaar zonder oliekoelern en dikke radiateur (toch niet op de warmste dag vh het jaar). Maar al die extra koeling kan dan voor problemen zorgen in de winter... Dan krijgt de wagen zijn vloeistoffen weer niet warm genoeg (tenzij met thermostaten)...

@ Tom:
Ik heb er redelijk was Porschekes afgereden eigenlijk, ook een nieuwe M3,... (maar evenveel op mijn kl*ten gehad uiteraard). Het is niet omda ge "nen dikken bak" hebt, da ge kunt rijden he 8-)
Dit zijn idd mijn Team Dynamics, die ik als circuitvelgen gebruik... Daar zijn ze ook voor ontworpen!
Toyo vs Yokohama. Ik heb met mijn Advans AD08' en nooit opt circuit gereden, dus ik weet het niet echt. Ik kan u wel meegeven, dat die R888'en wel zalige grip geven :o

@ITR639:
Het is idd een hele ervaring. Ik had al op andere Circuits gereden. Maar dit is wel het mooiste/tofste dat ik al gedaan had. Staat ook bekend als al dan niet het "mooiste circuit ter wereld". Er zijn idd grote uitloopstroken...
Maar er was toch een M3 los de muur ingegaan (2 zelfs, en een EG'ke). Het is een blijft een risico, maar o zo plezant he :twisted:

@DelSolTypeR:
Zeker eens doen man. Echt zalig!!

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013, 08:42
door Spooner
Nog enkele pics...

Dit was bvb den M3 die (in de cool-down-lap!) de controle verloor, RIP:
Afbeelding
:doh:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013, 22:14
door TOM-ek4-VTI
zal wel een super dagske geweest zijn.kzie de ghost-eg ook altijd in de achtervolging :D
PFF u water richting 120graden :denk: moet ge dan ni opnieuw ontluchten als u water gekookt heeft?
inderdaad een oliekoeler heeft voor en nadelen,ma langs den andre kant als het echt koud is(lees vriest)rijd ge toch best met u verstand en zit ge ni constant in vtec te sleuren e :teehee:

inderdaad spijtig van die m3,die dingen gebeuren spijtig genoeg.ma in de cool down :denk:
en inderdaad ookal hebt ge ne gloednieuwe supercar hebben dan moet ge er nog kunnen/durven mee knallen.
hebt ge eig remproblemen gehad?fading?

Re: Spooner's B18C-R EG6, Spa!

BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013, 23:38
door integradical
120 graden is geen probleem ;) ,zijn zelfs olien die tegen/tot 150 graden kunnen