Na lange tijd het topic nog maar eens bijwerken. Blijkbaar heeft photobucket hun voorwaarden veranderd en is heel hun service betalend geworden. Van de meeste voorgaande posts zijn zowat alle foto's dus weg... Overschakelen naar Flickr dan maar!
Ik wou al langere tijd een olietemperatuurmeter en wou die graag in de a-stijl verwerken. Vermits ik enkel a-stijlen vond voor de Acura ( en dus LHD) modellen heb ik op den duur besloten om er zelf maar eentje te fabriceren. Eerst nieuwe a-stijlen gezocht om mijn originele niet te verkloten en dan maar begonnen. Wat polyester matten en toebehoren mogen gebruiken van ne maat, eens gevraagd hoe ik daar juist mee moest werken en vooruit met de geit.
Begonnen met een mal te trekken van de originele stijl om daar dan op verder te werken.
20161217_195123 by
Sam De Donder, on Flickr
20161218_115734 by
Sam De Donder, on Flickr
20161218_115712 by
Sam De Donder, on Flickr
Dan WC rollekes doorgesneden om rond de meter te kunnen leggen om zo de juiste diameter te bekomen, daar ook een mal van getrokken.
20161217_200612 by
Sam De Donder, on Flickr
20161217_202755 by
Sam De Donder, on Flickr
De WC rollekes mallen op de a-stijl mal geplakt en eens gaan passen. Daarna de gaten in de a-stijl mal gemaakt en alles vastgepolyesterd.
20161220_205914 by
Sam De Donder, on Flickr
20161226_134538 by
Sam De Donder, on Flickr
20161220_205941 by
Sam De Donder, on Flickr
20161220_205922 by
Sam De Donder, on Flickr
20161227_105753 by
Sam De Donder, on Flickr
20161227_105801 by
Sam De Donder, on Flickr
20161227_200550 by
Sam De Donder, on Flickr
So far, so good. Dan moest ik nog een plaats hebben om de zuignap van gps- of gsm-houder te plakken.
20170104_191631 by
Sam De Donder, on Flickr
20170104_195457 by
Sam De Donder, on Flickr
20170103_174410 by
Sam De Donder, on Flickr
20170104_191640 by
Sam De Donder, on Flickr
Na schuren, plamuren, schuren en nog is plamuren, ... Om dan nog wat te schuren en te plamuren, alles int zwart gezet. Onderaan nog een usb poort voorzien voor voeding voor gps of gsm. Afgewerkte versie.
20170401_134130 by
Sam De Donder, on Flickr
Conclusie; 1) Werken met polyester is ferm kak. 2) Alleen aan polyester beginnen als ge heel veel tijd teveel hebt. 3) Schuren is ook kak.
Volgende keer beter opletten met plamuren want de stijl begint langs de kant van de raam te barsten. Nu het er toch een tijdje in staat ben ik niet echt tevreden meer van het resultaat. Ooit zal er waarschijnlijk een houder komen opt dashboard maar ik ben er nog niet uit waar ik dan met de kabels heen moet.
Net voor de zomer heb ik nog een Mugen airbox op de kop kunnen tikken. Airbox is tweedehands maar in supernette staat! Deze is uiteraard al geinstalleerd maar blijkbaar heb ik daar nog geen foto's van getrokken
Intake geluid is veeeel beter hoorbaar nu.
20170625_101326 by
Sam De Donder, on Flickr
Via kenny nog een Mugen strut voor achteraan kunnen kopen. Voor die te kunnen plaatsen in een DC5 moeten er gaten gemaakt worden in het interieur. Vermits ik daar gene fan van ben dan maar een set interieurpanelen extra gekocht om daar gaten in te maken. Vooraleer alles te installeren eerst de strut al eens gepolierd. Dan begonnen met het interieur uit te halen.
20171021_192405 by
Sam De Donder, on Flickr
Dan de strut er losjes ingevezen en met tape afgeplakt waar ik moest gaan zagen. Dan de panelen eventjes op hun plaats gezet en ook afgeplakt.
20171021_210325 by
Sam De Donder, on Flickr
20171021_211402 by
Sam De Donder, on Flickr
20171021_212108 by
Sam De Donder, on Flickr
20171022_103645 by
Sam De Donder, on Flickr
20171022_104042 by
Sam De Donder, on Flickr
Enkel nog een rubberke om over de plastiek te schuiven rondom en tis in orde
Verder is er nog een Mugen update maar daarover in een volgende post meer!
Ondertussen nog een sneakpeek van begin dit jaar, sommigen zullen het wel zien passeren hebben op FB of in den AutoWeek zelf. Daarover ook meer in een volgende post, nu kruip ik in menne nest
22308689_10213093671469778_298257145329551077_n by
Sam De Donder, on Flickr