Jesko stelt zich voor

Re: Jesko stelt zich voor

Berichtdoor JeSko » ma 26 sep 2022, 10:33

Jammer genoeg was ook deze best rot, onderkant was hard inderdaad, maar de wielbogen achteraan hadden wel wat meer dan de geadverteerde beginnende oppervlakte roest, deze was achteraan doorgerot, ook zat de ruimte van het reservewiel vol water, en was de algemene staat niet bepaald netjes, deukjes hier en daar, dak zat vol deuken (hagelschade?), En er was stevig in gerookt. Heel jammer want een facelift vind je bijna nooit en zeker niet met maar 78.000 km, kleine testrit gemaakt en hij voelde ook niet lekker, dan reed de EG vorige week pakken beter en dat zou toch niet mogen. Met de 3000 op zak terug naar huis en verder zoeken maar weer, word een zoektocht van lange adem wellicht maar goed, we geven niet op ;)
JeSko
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
Advertenties:



  • Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor S4mmi » ma 26 sep 2022, 13:51

    Zoals eerder gezegd, de meeste civics zijn intussen helaas al zo rot als wat... Allesinds al blij om te lezen dat ge niet de eerste de beste in huis haalt om dan nog eens de helft van wat ze waard zijn ertegen te moeten smijten om iet of wat in orde te zetten. De goede exemplaren zijn zeldzaam en duiken vroeg of laat nog wel eens op, alleen moet ge soms een beetje geduld hebben. Maar als ge zelf al beseft dat het iets van lange adem zal worden komt dat wel helemaal goed denk ik ;)
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1116
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » ma 26 sep 2022, 17:16

    Dat slaagt wel tegen. Altijd klote dat ze foute info zetten in hun advertentie en dat ge er dan tijd, geld en moeite in steekt om te gaan kijken voor niks.
    Niet opgeven is inderdaad de boodschap. We zijn uiteindelijk ook naar 8 Twingo's gaan kijken voor we der ene gevonden hadden dieje acceptabel was. En uiteindelijk was het het wachten helemaal waard. Het is al goed te horen dat ge niet impulsief gewoon kookt en effectief weet wat ge wilt. Ik was vroeger anders...
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » di 27 sep 2022, 05:10

    Ja zo blijkt wel @S4mmi, neen idd daar heb ik ook geen zin in, het budget is er maar het moet wel fatsoenlijk blijven, ik moet zorgen dat de gas en elentriek ook betaald geraakt :p geduld heb ik wel hoor al is zonder auto zitten niet bepaald fijn haha.

    Ja klopt @who_carez, eerlijkheid is bij een autoverkoop vaak ver weg, had nog specifiek om gedetailleerde foto's gevraagd van de flanken achteraan, omdat ik weet dat dit een pijnpunt is, en dan krijg je foto's van bovenaf geschoten waarvan je denkt, hmm... Oké dat valt goed mee! En zit het rot helemaal onderin de kassen :( nee impulsief kopen doe ik nooit het gevoel en dergelijke moeten goed zitten, zo heb ik mijne Skoda ook gekocht en dat is een probleemloze auto geweest, dus op dat gevoel ga ik verder :)

    Iemand trouwens een idee waardoor het komt dat zijn reservewiel in het water dreef? Eerste keer dat ik zoiets zie, er stond daar ook behoorlijke roest in de kuip, maar goed dat is logisch met constant dat water erin.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor kristo » wo 28 sep 2022, 08:17

    JeSko schreef:waardoor het komt dat zijn reservewiel in het water dreef? Eerste keer dat ik zoiets zie, er stond daar ook behoorlijke roest in de kuip, maar goed dat is logisch met constant dat water erin.

    Dat is 'standaard' op de 96-00 modellen: regen sijpelt binnen via de oude afdichtingen van de achterlampen en verluchtingsbakjes achteraan. Liefhebbers weten dat maar gewone mensen gaan dus een zwembad hebben achteraan als de wagen vaak buiten staat. In de achterlichten kan daardoor ook water staan (gewoon leeggieten).
    Persoonlijk heb ik nog geen verroeste reservewiel bak gezien dus meestal is het staande water zonder veel erg. Er zijn ook dealers die een gaatje boren onderin de kuip. Oplossing is die dichtingen kuisen of vernieuwen en de dakgootjes kuisen. Ondanks dat gaat er steeds wel wat water binnensijpelen dus steeds opzuigen na een regenbui is de boodschap. Moetje wel de bekleding er uit hebben achteraan zoniet kun je er totaal niet bij.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » vr 07 okt 2022, 18:47

    Dankjewel voor de verheldering @kristo , dus niet zo'n punt als ik het goed begrijp, het is alvast iets dat zelf op te lossen is.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » za 08 okt 2022, 13:49

    Woensdag nog eens eentje (EJ9) gaan bekijken, op deze heb ik redelijk goede hoop. Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals dank voor alle hulp en adviezen. :)
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » zo 09 okt 2022, 09:36

    Ik blijf duimen. Vroeg of laat zal het wel lukken :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor Vteclover » di 11 okt 2022, 06:11

    Weet je budget niet maar wil je een nette ek4
    Is de mijne geweest en kan me moeilijk voorstellen dat hij op die korte tijd afgebrakt is

    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/hon ... vti-bj1999
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » wo 12 okt 2022, 19:15

    Ik zou deze idd niet laten liggen (als het budget dit toelaat)
    Import naar België stelt 3 keer niks voor. In NL bij de RDW laten schrappen en export papieren in orde laten maken. Bij de Douane uw papieren laten afstempelen (kost 10ct ) en dan bij Honda een gelijkvormidheids attest kopen (kost 100-150 euro) en ten slotte laten keuren voor verkoop.
    Geen reden om het niet te doen :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor kristo » do 13 okt 2022, 07:21

    Staat ondertussen al €9250 op Fb.
    who_carez schreef:Ik zou deze idd niet laten liggen (als het budget dit toelaat)
    Import naar België stelt 3 keer niks voor. In NL bij de RDW laten schrappen en export papieren in orde laten maken

    Allemaal juist.
    Ik meen mij te herinneren dat Vteclover schreef dat er wat werken aankwamen -kan me vergissen?
    Bij de Douane uw papieren laten afstempelen (kost 10ct ) en dan bij Honda een gelijkvormidheids attest kopen

    Douane is online tegenwoordig en de gelijkvormigheid zal er nog wel bijzitten ;)
    Als hij gekeurd is in NL en relatief recent in B zou een visuele keuring moeten volstaan wegens gelijkwaardigheid van keuringen in de EU -maar je kent de keuringen hier :roll:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » do 13 okt 2022, 16:30

    Amai, dat is dan ook weeral veranderd :-D Maar zo te horen is het in dit geval weer net iets eenvoudiger.
    En toch ben ik blij dat ik naar Nederland verhuist ben. Allemaal net iets gemakkelijker hier :mrgreen:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor S4mmi » do 13 okt 2022, 20:53

    Vteclover schreef:Weet je budget niet maar wil je een nette ek4
    Is de mijne geweest en kan me moeilijk voorstellen dat hij op die korte tijd afgebrakt is

    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/hon ... vti-bj1999


    x2 ;) Vraag eens bij Vteclover na wat de aandachtspunten zijn bij deze, tenslotte is hij jaren eigenaar geweest en kan je een eerlijk antwoord verwachten. Ik las in zijn topic iets van beginnende roest, probeer dit + eventuele andere minpuntjes als argument te gebruiken om de prijs iets naar beneden te krijgen. Als deze motorisch in orde is, wat met deze kmstand toch zou moeten, heb je een heel goede basis. Pak dan de beginnende roest aan vooraleer geld uit te geven aan andere mods en je hebt een een heel nette EK4 die zijn waarde zal behouden. Alee, da zou ik toch doen in uw geval als er het budget voor is :lol:
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1116
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » vr 14 okt 2022, 16:51

    Dank mannen, ik heb echter de rode gekocht van deze woensdag, weliswaar maar een 1.4 en geen Vtec zoals de hierboven genoemde auto, maar ik ken inmiddels iemand om eventueel te swappen in de toekomst. Belangrijkste punten waarom ik deze gekocht heb.

    - Volledig dealeronderhouden bij de garage waar ik hem gekocht heb
    - alle originele boekjes, aankoopfactuur etc etc zit erbij
    - één jaar garantie
    - één jaar Honda assistance
    - gekeurd vr verkoop
    - één eigenares
    - maar 66.000 km
    - op één heel oppervlakkig plekje na volledig roestvrij
    - blokje draaide super
    - super net interieur ( enkel stoffig :p )
    - airco en elektrische ramen
    - prijs lag zodanig goed dat ik nu nog veel budget over heb, dat zou met die van bijna 10.000 niet waar zijn, oké, heel andere auto, dat wel.


    Nadelen

    - bestuurderstoel is gescheurd
    - aan één zijde redelijk wat scharten en lak van de klink
    - één oppervlakig beginnend corrosie plekje aan de achterste wielkas

    Echt een nette basis om aan te pakken, plannen zijn zowiezo een degelijk schroefsetje steken, zelf wrappen in mooi rood, witte of zwarte 16 inch velgen op semi slicks, interieur houd ik OEM +, met een nieuwer stuurtje of sportstuurtje, en nog wat details. Maar dat zijn de grove lijnen. Ik was de eerste beller, dus daarom had ik de optie om hem woensdag te kopen, die man zei blij te zijn dat hij hem er af kon halen, werd helemaal plat gebeld en gemaild ( of het waar is geen idee ) maar kan me het nog wel voorstellen.

    Ik wil foto's invoegen maar vind niet waar dit kan?

    Grt J
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » vr 14 okt 2022, 17:15

    Goed te horen dat je er een gevonden hebt. En ookal is het geen ek4, aan de omschrijving te horen heb je een goede koop gedaan en gevonden wat je zocht.
    Foto's kan je uploaden via postimages.org
    En kwa semi's... Ik kan de Nangkang ns2r aanraden. Die zitten zowat tussen een echte Semi en een heel goede zomerband in. Dus zeker genoeg grip, toch een mini beetje profiel dat als je toch eens in een bui terecht komt, je nog op een deftige manier thuis geraakt en ze zijn heel budget vriendelijk :goed: Heb ze onder mijn ep3 en ben er best tevreden over. Ooit als ik verder ga met de Honda ga ik voor Nangkang ar1 banden maar dat zal nog even moeten wachten :dom:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten