Ten eerste gefeliciteerd
Laat ik nu ook een Ek3 hebben (al 8,5 jaar met 356Kkm ondertussen) dus als ik wat tips (en kritiek) mag geven
JeSko schreef:SRS spruitstuk, Hardrace rubbers, verbeterde koppeling, ..., Enkei wielen met goede banden (zgan) , ... windowvisers ...
precies een kart op de baan en meer dan genoeg power om mee te kunnen in het verkeer, ken de exacte pk's
Heb je ook het originele spruitstuk (met de kat er in)?
Hardrace rubbers zijn goed (als ze goed gemonteerd zijn maar dat geldt voor alle rubbers).
Ik heb nog de originele koppeling en die werkt perfect (snel en direct enz).
Ik had die Enkei velgen ook er op, ik zou die er asap afsmijten want veel te zwaar en te lage ET (40, maar daar zal niet iedereen mee akkoord zijn

): toen ik die wisselde voor lichtere velgen met de standaard ET 45 stuurde die veel soepelder.
Windowvisers verlagen je topsnelheid, verhogen je verbruik.
Standaard hebben die 114/115PK.
Mocht je het niet weten: EK3 heeft een e-vtec systeem voor laag verbruik bij rustig rijden. Dat werkt tot iets boven de 3000tpm als je niet teveel gas geeft. Ik weet niet of dat goed werkt met een niet-originele uitlaatlijn (afgezien van de eindpot want een beter flowende eindpot mag die wel hebben). Ik heb een verbruik van 5,6l (in de winter iets meer, en op de lange afstand en aan max 110kmh).