Jesko stelt zich voor

Re: Jesko stelt zich voor

Berichtdoor JeSko » di 13 sep 2022, 05:46

Gevonden zeker, er staan enkele EG's op tussen 3-6000 euro, waaronder een grijze en een rode die ik meteen wil gaan bekijken, maar met bekijken alleen kom je nergens als je eigen auto maar niet verkocht raakt. :dom:

Vorige zaterdag had ik een koper die de dag erna wilde komen kijken naar de auto, wil ik hem in de ochtend starten geeft hij motorstoring aan --' koper gelijk afgebeld en kan pas vandaag naar de garage om uit te laten lezen. Dusja dat is effe afwachten wat het gaat zijn, ik vermoed door de km stand en gebruik dat er een defecte gloeibougi in zit, de auto rijd nog normaal verder. Al die jaren niet één ding gehad met de Skoda, en dan op zo'n moment ... --'

Als ik de plaats had had ik al een Civic gehad want ik ben het wachten beu, maar ik krijg thuis geen 3 auto's kwijt, is inmiddels al een frustrerende periode geweest ook, ze komen zien maar willen een goede auto voor een export prijs, voor de prijs van ne Fabia, of ze maken een afspraak, je zit de halve dag te koekeloeren thuis en ze komen gewoon niet opdagen, bellen, mailen, antwoorden ze niet meer op. Triestig allemaal.
JeSko
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
Advertenties:



  • Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » wo 14 sep 2022, 15:00

    Dat is weer typisch dat er juist dan een lampje gaat branden. En anders is het als hij net verkocht is en staan ze een dag later weer aan je deur :zot:
    Ik ben blij dat er hier in Nederland zoveel handelaars zijn en je aan inruil kan doen. Dan krijgt ge natuurlijk niet zoveel dan als je particulier zou verkopen. Maar je bent gelijk van je auto af...
    Kreeg 8 jaar geleden mijn S2000 niet eens verkocht voor 10 000 euro. Dus ik snap uw frustraties helemaal :dom:
    Succes kerel!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » wo 14 sep 2022, 18:20

    Alé, goed nieuws, de Skoda is vanmiddag verkocht, zodra het geld erop staat kunnen de bezichtigingen beginnen. Daarstraks dan toch eindelijk een serieuze koper, die de auto op waarde schatte, ik blij, hij blij. :D

    Hopen dat ik een mooie EG kan scoren, EF of EJ mogen ook, EF vind ik heel mooi, lekker oldskool, maar misschien toch wat te "onveilig" met de kids op de achterbank, EJ is makkelijk te tunen, maar je ziet ze zo vaak, de EG vind ik wat specialer en mits mooi getuned ook de ultieme Civic. We gaan het zien:)
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » do 15 sep 2022, 17:43

    Proficiat met de verkoop :) Mijn voorkeur zou ook een EG zijn en dan EF en uiteindelijk een EJ. Ben nooit echt een EJ fan geweest. Behalve de coupe dan :-) Misschien zou een crx ook nog een optie zijn? Alhoewel die achterbank wel redelijk beperkt is. Misschien een mk3 prelude? Ook lekker oldschool maar dan net een beetje meer luxe dan een civic? Succes in elk geval! Ben nieuwsgierig wat het gaat worden :-D
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » za 17 sep 2022, 13:45

    Morgen naar deze kijken,

    https://www.facebook.com/marketplace/it ... 285847488/

    Kan er dan zelf niet veel meer aan doen, maar deze is ook echt van de eerste tot de laatste vijs aangepakt. Ben benieuwd :party:
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » za 17 sep 2022, 19:50

    Niet helemaal mijn goesting maar smaken verschillen :-D Wat voor motor ligt daar in? 1.5 met 90pk?
    Succes morgen! :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » zo 18 sep 2022, 12:07

    Jep was een 1.5 inderdaad, maar helemaal niet zoals op de foto's, achteraf toch ook veel achtergehouden vond ik qua gebreken/optische puntjes, dus dat was het niet. Zoektocht gaat verder.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » zo 18 sep 2022, 19:13

    Beetje balen maar 'k ben anderzijds ook niet helemaal verbaast. Nu met de winter voor de deur hebt ge misschien ook weer wat meer tijd om te zoeken en kunt ge er volgende lente/zomer vol tegen aan :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 19 sep 2022, 04:33

    Neen het leek al te mooi om waar te zijn, op zich was de basis nog oké, maar voor zulks bedrag heb ik nog 3 kandidaten die minder aangepakt zijn en waar ik makkelijk mijn eigen ding met kan doen. Het feit dat hij ook gespoten was, maar daarna erover gewrapped is geweest, vond ik ook raar. In de adv melde hij dat de auto pas gespoten was in februari, dus dan verwacht je een mooie rode lak, maar ik zag overal een naad lopen met kleurverschil, toen ik dat vermelde zei hij dat de auto gespoten was maar enkel mer grondlaag, en dat de bodyshop er toen geen tijd meer voor had (????), Maar omdat hij naar meetings moest heeft hij hem dan maar laten wrappen, beetje verdacht allemaal. Voordeel is wel dat ik nu met een EG heb gereden, en nu weet ik ook zeker dat dat echt is wat ik wil, reed toch wel heel lekker moet ik zeggen :P klopt, even een beetje lastig zo zonder tweede auto maar het lukt wel, :D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 19 sep 2022, 07:22

    Woensdag deze eens gaan bekijken. Ik houd je op de hoogte :goed: is wel een automaat, maar goed, daar valt achteraf nog wel wat aan te doen.

    https://link.2dehands.be/m1883713732?ut ... ialbuttons
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » ma 19 sep 2022, 17:26

    Dat is al veel meer mijn ding :) Inderdaad jammer van de automaat. Maar gelukkig is het met zo'n auto's nog te doen om er nen handgeschakelde van te maken.
    Hoeveel vroeg dieje rode en wat moet deze grijze kosten als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
    Te bedenken dat ik vroeger 2 keer nen eg5 (Esi) had gekocht voor 1200€ het stuk :dom: Als ge alles op voorhand zou weten. 'k zou van alles 1tje bij gehouden hebben :mrgreen:
    Maar 'k ben blij dat de testrit u bevallen is en dat ge nu weet wat het moet worden.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » di 20 sep 2022, 10:19

    De rode 4000 gekeurd en met 3 sets wielen erbij en nog een hele hoop spullen, origineel stukken en tuning stukken, reden stopzetten hobby. De andere 2500 maar wilt er absoluut niet met naar de keuring. Ja de testrit was echt zo'n wauw gevoel, ja dit wil ik. :D

    Haha ja de prijzen zijn echt aan het exploderen, een goede CRX kost al snel richting de 10.000 heb ik gezien, en een nette EK gaat ook voor zo'n geld, ze worden zeldzaam natuurlijk :(
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » do 22 sep 2022, 05:07

    Even een onverwachte update, zondag ga ik een EJ9 halen. De bedoeling was een EF of EG, EJ was eigenlijk de "minste" optie, maar ik ben toevallig op een keiharde EJ9 facelift van 2001 gebotst, bodem hard, flanken en dorpels hard, enkel wat beginnend oppervlakte roest op de kassen achterin, maar niets wat ik zelf niet verhelpen kan. Blok dat erin ligt is wel de basis 1.4 90pk, maar hij heeft ook maar 78.000 km gelopen, zit airco op, mistlichten vooraan, bluetooth radio ingebouwd, elektrisch ramen, en is gewoonweg heel proper onderhouden. Eigenlijk een kans die ik niet kon laten lopen, 3000 euro en hij is in 2022 blanco gekeurd. Ik helemaal blij.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » do 22 sep 2022, 16:49

    Kei geweldig man :) Het is zeldzaam maar als ge genoeg geduld hebt komt ge af en toe nog wel iets leuks tegen. Ik ben blij dat ge een goede basis gevonden hebt. En die 90pk kunt ge ook redelijk simpel wat meer maken. Naar gelang hoeveel geld ge wilt investeren kunt ge het inlaatspruitstuk van een d16 steken of gelijk een mini me bouwen (cilinderkop van een Sohc Vtec) ge moet maar is wat op het forum speuren. Er waren verschillende leden die hier redelijk ver in gingen :goed: Veel succes en plezier er mee!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » vr 23 sep 2022, 03:03

    Merci! Ja mijne maat heeft ook ne 1.4 90 pk, en hij heeft ook een aanpassing gedaan aan de gasklep? Zit een grotere op of zoiets waardoor hij zo'n 10-20 pk wint, weet niet juist meer hoeveel exact. Maar gaat me ook niet om rap rap, ik wil gewoon een heel cleane Honda bouwen die snel aanvoelt, en mijn ervaring is dat in zulke auto's dingen al gauw als vlot aanvoelen puur doordat het rijden nog echt rijden is, je krijgt wat meer mee van de weg en van rijgeluiden, je zit niet in zo'n cocoon die alles buitenhoud qua geluid en gevoel, daardoor missen moderne auto's vaak die snelheidssensatie. Wil er zowiezo een schroefsetje onder, velgen, dat inlaatspruitstuk klinkt interessant! Das het leuke aan Honda's die kan je met wat creativiteit redelijk vlot en betaalbaar tunen :D thanx man ik ga het eens doorspoelen hier:D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten