Jesko stelt zich voor

Re: Jesko stelt zich voor

Berichtdoor who_carez » zo 30 okt 2022, 08:43

Nog geen foto's? :(
Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
who_carez
HCB Veteraan
 
Berichten: 1323
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
Woonplaats: Kapellen
my honda: FIETS
Advertenties:



  • Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 07 nov 2022, 10:14

    Nog geen tijd gehad om het uit te vogelen met die website, zal er vanavond eens tijd voor maken, al gaan het geen foto's zijn van een rode EJ9 maar van een grijze EK3 1.5 e-vtec facelift, vraag me niet hoe, maar ik heb de rode "moeten" annuleren en ben toevallig via een kameraad bij een EK3 uitgekomen. Wel wat werk aan cosmetisch maar niets wat niet te doen is. Heb al stukken van een grijze donorauto opgespoord dus dat komt goed. :D

    Zit o.a. schroefset van KW onder, Strutbars voor en achter (OEM en aftermarket), SRS spruitstuk, Hardrace rubbers, verbeterde koppeling, Shortshifter, Enkei wielen met goede banden (zgan) , type R carbon spoiler windowvisers etc etc. Interieur kraaknet.

    Gisteren al dik 90 km met naar huis gereden en dat rijd Fantastisch, exact zoals ik het me had voorgesteld, precies een kart op de baan:D en meer dan genoeg power om mee te kunnen in het verkeer, ken de exacte pk's niet maar het voelt in elk geval vlot aan.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 07 nov 2022, 10:41

    https://postimg.cc/rdfs1Mk7

    Afbeelding

    Hopelijk is het zo gelukt...

    Heb nog maar één foto genomen door mene kameraad, ik was gisteren heel laat thuis van de auto gaan op te halen, maar er volgen er snel meer :goed:
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor kristo » ma 07 nov 2022, 11:19

    Ten eerste gefeliciteerd :)
    Laat ik nu ook een Ek3 hebben (al 8,5 jaar met 356Kkm ondertussen) dus als ik wat tips (en kritiek) mag geven ;)
    JeSko schreef:SRS spruitstuk, Hardrace rubbers, verbeterde koppeling, ..., Enkei wielen met goede banden (zgan) , ... windowvisers ...
    precies een kart op de baan en meer dan genoeg power om mee te kunnen in het verkeer, ken de exacte pk's

    Heb je ook het originele spruitstuk (met de kat er in)?
    Hardrace rubbers zijn goed (als ze goed gemonteerd zijn maar dat geldt voor alle rubbers).
    Ik heb nog de originele koppeling en die werkt perfect (snel en direct enz).
    Ik had die Enkei velgen ook er op, ik zou die er asap afsmijten want veel te zwaar en te lage ET (40, maar daar zal niet iedereen mee akkoord zijn :teehee: ): toen ik die wisselde voor lichtere velgen met de standaard ET 45 stuurde die veel soepelder.
    Windowvisers verlagen je topsnelheid, verhogen je verbruik.
    Standaard hebben die 114/115PK.
    Mocht je het niet weten: EK3 heeft een e-vtec systeem voor laag verbruik bij rustig rijden. Dat werkt tot iets boven de 3000tpm als je niet teveel gas geeft. Ik weet niet of dat goed werkt met een niet-originele uitlaatlijn (afgezien van de eindpot want een beter flowende eindpot mag die wel hebben). Ik heb een verbruik van 5,6l (in de winter iets meer, en op de lange afstand en aan max 110kmh).
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 07 nov 2022, 13:26

    Dankje dankje!

    Nee die heb ik niet, heb ik nodig neem ik aan voor de keuring? :lol:

    Zelf niets raars gemerkt aan de Enkeis, dacht net dat dat zo'n goed merk was? Duur zijn ze in elk geval genoeg :shock: misschien wel het overwegen waard, de originele VTI velgen vind ik echt knap bv.

    Klopt ben ik van op de hoogte, bij lagere toeren gaat dan het Econo lampke branden, erg tof om te weten dat je dan zuinig rijd, ik ben nogal een kalme chauffeur zeker op autosnelweg, dus daar zat hij bijna continu in economische modus.

    Uitlaatlijn is bij mijn weten origineel, enkel het spruitstuk is aangepast rest is stock. Auto is ook heerlijk stil zolang je niet plots in hogere toeren gaat. Dat is echt een schitterend verbruik!!
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor S4mmi » ma 07 nov 2022, 19:10

    Proficiat met de aankoop!
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1116
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 07 nov 2022, 19:26

    Dankje S4mmi !!
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » ma 07 nov 2022, 22:35

    Heel ferm. En een ek3 is natuurlijk beter dan een ej9 dus proficiat!
    Veel ervaring heb ik niet met de 6e generatie civic. Maar zo te zien kwamen er toch gelijk redelijk wat tips vanuit een redelijk verlaten forum :goed:
    Ik ben blij dat een ondertussen toch zeldzaam model bij een liefhebber terecht is gekomen. Veel plezier er mee in elk geval!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » di 08 nov 2022, 05:48

    Thanks @Who_Carez !

    Ja klopt ben er alvast heel content mee. Het gaat wat tijd en moeite kosten maar ik wil hem mooi netjes zetten dat verdiend deze auto. Het zoontje is alvast enthousiast om te helpen :D

    Jazeker een enorm nuttig informatief forum waarvoor dank :)
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » za 12 nov 2022, 08:50

    Heb de eerste onderdelen al gescoord via Sven van Hot Import in Mol, een knap portier rijderskant met alles op en aan behalve bekleding, die heb ik zelf nog uiteraard, een ruitenwisser met motor, en twee ontbrekende interieur panelen. Nu nog een set originele dempers en veren ( denk dat ik die even ga lenen van een maat zijn EJ9 ), een rijderskant spatbord ( gaat aftermarket moeten worden vrees ik ) en een ruit ( ga ik nieuw laten plaatsen ) en dan kan ik er eindelijk met naar de keuring, daarna terug de KW eronder, keuren, en rijden.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor kristo » za 12 nov 2022, 20:35

    JeSko schreef:een ruitenwisser met motor

    Indien voor achteraan gewoon er af laten.
    een set originele dempers en veren

    Je kan naar de keuring met die KW: ofwel doe je eerst keuring verlaging en dan reguliere keuring of omgekeerd: dan wordt je eerst afgekeurd en daarna goed gekeurd na je keuring verlaging.
    een rijderskant spatbord ( gaat aftermarket moeten worden vrees ik )

    Die kan je wel OE vinden mits wat geduld, OE is toch steeds het beste.
    Welke ruit moet je vervangen?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » zo 13 nov 2022, 09:59

    Honda foto's op een zondag ochtend! Das nooit slecht :goed:
    Dieje achterste ruitenwisser zou ik er ook gewoon af laten. Elke kilo nutteloos gewicht gewoon weg laten.
    En dat interieur afdek dingetje moet ik voor den ep3 ook nog is zoeken :dom:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » zo 13 nov 2022, 18:37

    En vandaag nog wat werk verricht, nieuwe deur zit erin, weer netjes zo! Spatbordje moet een andere keer daar zit een doorgeroeste schroef ( omcirkeld op foto ) die ik eerst deftig moet uitboren alvorens ik verder kan, en aangezien de dagen zo snel om zijn deze tijd van het jaar :( Maar heb intussen wel een OEM spatbord gevonden, dat ga ik volgend weekend even ophalen. Dan kan ik daar met aan de slag.

    url=https://postimg.cc/xNmRf7c9]Afbeelding[/url]

    Afbeelding

    Afbeelding

    En ook maar is rap rap gepoetst, was nodig!

    Afbeelding

    Veeeeeeel beter :D

    Afbeelding

    Oude deur met schade

    Afbeelding

    Boosdoener

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » zo 13 nov 2022, 18:41

    @kristo

    Betreft de voorste ruit die is gebarsten. Wat de KW betreft kan ik volgens Sven van HIT niet zomaar naar de keuring omdat ik geen keuring voor verkoop heb laten doen, stom natuurlijk maar op die moment niet aan gedacht heb hem gewoon betaald en mee genomen. Voorste spatbord heb ik idd al gevonden, in het grijs dan nog :D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor kristo » ma 14 nov 2022, 09:00

    Carglass heeft OEM ruiten voor Honda (dus van dezelfde fabrikant als die van Honda, geen verschil buiten dat er niet 'Honda' op staat. Overeenkomstige nummers goed controleren en zien dat ze niet met hun producten (ontvetter enz) aan je carrosserie komen.
    Die bracket van het scherm kun je ook losschroeven van het chassis :idea:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten