Jesko stelt zich voor

Re: Jesko stelt zich voor

Berichtdoor JeSko » za 04 jun 2022, 07:33

Ik ben inmiddels in contact met een Honda importeur hier in België, die zou mij vandaag terugbellen ivm een Nederlandse Civic, zaten wel wat stukken op zoals gevlochten stalen remleidingen en dat krijg je in BE zelden gekeurd.
:doh: dus het zal me benieuwen :P
JeSko
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
Advertenties:



  • Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor S4mmi » za 04 jun 2022, 09:25

    who_carez schreef:Jaag hem nu niet weg he! :-p
    Eigenlijk hebt ge wel gelijk. Heb ook even zitten zoeken maar deftige ee's/eg's/ek's zijn eigenlijk zo goed als niet te koop. Eigenlijk zijn die modellen zowizo zo goed als niet te koop. Ik zou effectief wachten tot er een liefhebber voertuig vrij komt waar alles al aan hersteld is. Betaal je dan natuurlijk wel iets meer voor. Maar dan heb je de grootste problemen al achter de rug. Of een extreem goedkope zoeken en zelf helemaal (laten) restaureren. Maarja, dan ben je idd veel geld kwijt. En of zo'n model 10k euro waard is, weet ik ook niet zo goed. Ja en nee :-)

    Tgoh wegjagen... Het is wat het is he, de meeste EK's zijn ondertussen spijsrot of volledig afgetrapt helaas. Ik zou persoonlijk ook eerder naar eentje zoeken die al iets of wat in orde is, misschien zelfs direct richting EK4. Zelfs als daar nog wat kleine kosten aan zijn is dat iets dat beter zijn waarde gaat houden dan een 1.4. Tenzij motorisatie er echt niet toe doet en het puur is om wat plezier mee te hebben zou ik zoeken naar een 1.4 die qua carrosserie en mechaniek gewoon in orde is. Eentje met veel werk aan zou ik zowieso ver van weg blijven, dat is geld over den balk gesmeten volgens mij :D
    Avatar gebruiker
    S4mmi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1116
    Geregistreerd: wo 21 jul 2010, 22:51
    Woonplaats: Grimbergen
    my honda: Civic EP4 & DC5
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » za 04 jun 2022, 19:22

    Als ge onderdelen zoekt, neem even contact op met Hot Import Tuning. Dieje zit in Mol en kan u normaal wel met alle stukken verder helpen. Of anders GDM :-)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » za 04 jun 2022, 19:59

    Thanx! Met hot import had ik al contact gehad, had een mooie EK te koop zien staan in Nederland, maar deze kon em niet importeren vanwege dat er geen origineel onderstel meer bij was, ne kameraad van mij zit ook al dik 10 jaar in de Honda scène, en hij had ook gezegd van eens contact met Hot Import op te nemen, Gerdy van GDM had hij me ook aangeraden al, daar ga ik zeker eens langs als ik mijn Civicje heb, hij schijnt nogal wat zitten te hebben aan onderdelen :D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » zo 05 jun 2022, 21:38

    Heb misschien wat gevonden, zit o.a. al een schroefset op, van TA technix, dit schijnt nu niet echt een geweldig merk te zijn? Maar heb er zelf nog nooit met gereden dus lastig oordelen, ik heb altijd Eibach en AP gereden. Is wel een EK waar al wat aan gebeurd is, dus geen schone lei, ga hem eerst wat moeten "downtunen" vooraleer ik er mijn ding van kan maken. Ook zal ik misschien moeten opletten dat de optische stukken zoals zijskirts en nieuwe ongespoten fenders niets verbergen onderin?

    Honda civic 1998 hatchback
    € 3.300,00
    https://link.2dehands.be/m1838711843?ut ... ialbuttons
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » ma 06 jun 2022, 15:14

    Dan zou ik eerder verder zoeken naar ene dat in originele staat is en zelf ombouwen. Heb ni direct veel vertrouwen in zo'n tuning hok. En al helemaal niet als er dan op't einde staat dat hem opzoek gaat naar een nieuwe hobby... Dan vraag ik mij gelijk af waarom hem der direct weer vanaf wil? Misschien toch niet in zo goede staat en geen zin om er geld in te investeren?
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » ma 06 jun 2022, 16:57

    Ja inderdaad één die al getuned is dan weet je vaak al dat het beestje afgezien heeft, zeker met al dat stilstaand geknal tegenwoordig, ik zoek verder, the chase is better than the catch zeggen ze wel eens dusja :p
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » wo 08 jun 2022, 04:58

    er zijn ook gevallen waar tuning wil zeggen dat het van een liefhebber is geweest die net dat tikkeltje zuiniger is omgesprongen met zijn grief. In dit geval heb ik inderdaad eerder het gevoel, jong kereltje dat iets gekocht heeft omdat hij het 'cool' vond, en uiteindelijk blijkt dat hij geen geld heeft om het deftig in orde te zetten. En dan vraag ik mij af. Wat voor gebreken zijn er dat ge plots opzoek gaat naar een ander hobby :?
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » wo 08 jun 2022, 07:13

    Ja zeker, ik ben ook een tunerke en ik zorg echt goed voor mijn auto's, mis niets aan onderhoud, om de 10.000 km verse olie, bespaar op niks als het om mijn auto's gaat. Ik heb de jongen gevonden op Instagram en het bizarre is dat hij nog plannen heeft om hem volledig te laten wrappen en dergelijke, beetje tegenstrijdig allemaal. Maar man wat staan er weinig Civicjes op momenteel. Zal binnenkort een bezoekje worden aan HIT in Mol om eens te luisteren wat mogelijk is, en anders toch maar een EP, niet mijn eerste keus maar goed.. :D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » do 09 jun 2022, 05:08

    Gaan kijken kost niks he (naft en tijd...) wie weet hebt ge geluk en is het gewoon in orde?
    En effe in Mol stoppen en met Sven van HIT gaan babbelen kan ook zeker geen kwaad. Mss weet hij nog wel iets :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » wo 15 jun 2022, 07:55

    Heb het nu wat druk met het wrappen van mijn vrouw haar Mazda, die zou donderdag klaar zijn, daarna ga ik met mijn kameraad eens kijken naar een EK en eventueel, als ze antwoorden, een EG, die EG's beginnen me meer en meer te bevallen, maar heb er wel enkele vragen rond, o.a.

    klopt het dat deze geen stuurbekrachtiging hebben? Zoja, is dat "erg"? Las op YouTube dat ze prima zonder kunnen omdat ze zo licht zijn.

    Hoe rijd zo'n automaat? Ik wil liefst gewoon schakelen, maar er staan wel vaak nettere automaten op, deze zijn vaak van oude mensen geweest met weinig km's, vaak binnen gestaan en onverprutst.

    Een EG is wat lichter, maar ik heb wel begrepen dat het onderstel een pak minder is dan dat van de EK? Door de introductie van o.a. de dubbele wishbone ophanging bij de EK/EJ, of maakt dit niet uit aangezien ik er toch een degelijke schroefset op laat monteren?

    bij voorbaat dank, Grts Jefrey
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » wo 15 jun 2022, 18:57

    Is het legaal om van automaat naar handgeschakeld om te bouwen? Kan met zo'n oudere modellen nu niet echt heel moeilijk zijn.
    Ik weet niet in hoever een eg een slechtere wegligging heeft dan een ej/ek. Ik denk dat het zowizo veel eerlijker is dan nieuwe auto's en dus niet veel verschil zal maken.
    En volgens mij zijn er toch genoeg eg's die servo hebben ze. Indien niet zou ik daar ook niet zo echt van wakker liggen. Is enkel wat zwaarder te parkeren ofzo. Verder gewoon fijn met veel gevoel rijden :-)
    Een tijdje geleden met mijn vrouw gaan kijken naar een oude Twingo voor haar. Ding had ook geen servo ofzo en reed gewoon geweldig :-) Helaas vond mijn vrouw het maar niks... Gewoon gaan kijken en rijden en dan zult ge uw goesting wel vinden.
    Maar als ik het goed begrijp wrapt gij zelf auto's?
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » wo 15 jun 2022, 19:33

    Ik denk het wel, heb al eens wat opgezocht en het word vooral in Amerika veel gedaan, maar ja in België doen ze graag moeilijk he :D

    Oké ja dat is waar moet het toch allemaal zelf voelen, gewoon gaan rijden, verliefd worden en kopen die handel, komt helemaal goe!

    Klopt, samen met ne kameraad, hij is een zaak gestart jaren terug en ik ben er zowat mee ingerold, nu doe ik het deeltijds mee in zijn zaak, en het is de bedoeling om binnen een jaarke ofwat mijn eigen btw nummer aan te vragen zodat we echt officieel samen kunnen werken.
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor JeSko » do 16 jun 2022, 14:25

    Zondag deze gaan bekijken, in de Walen, zit nog geldige keuring op van 2 maand geleden, heeft wel één ferme bluts op zijn achterspatbord, maar goed, heeft een open dakje, elektrische ramen, meer moet dat niet zijn, staat op een goedgekeurde schroefset. Duimen maar!

    https://www.facebook.com/marketplace/it ... 096533040/
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko stelt zich voor

    Berichtdoor who_carez » do 16 jun 2022, 18:36

    Dieje ziet er idd niet slecht uit. En liever een bluts dan massas roest ;-) Succes!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten