Spooner schreef:Bij 120 graden (water), begon hij het uit mijn radiateur te spuwen (1.1 bar druk dop, ingebouwde veiligheid).
Dus met deze dop kan ik to 115 graden gaan ongeveer... Maar een dop steken die meer druk aankan is niet de oplossing he => meer druk op je blok. Grotere radiateur mss weer wel... Eens over denken
Ik rij met 5W40, vol synthetisch. Met deze olie moet je niet veel meer gaan dan 140 graden (om het veilig te houden). Maar er zijn inderdaad oliën die hogere temperaturen aankunnen
Mijn remmen hadden absoluut geen last van fading! Die deden het echt super eigenlijk.
Maar jah... 282/260 mm, stalen remleidingen, brakestopper, NSX-klauwen vooraan en EK9 achteraan, Ferodo DS2500 en nieuwe DOT 5.1 remolie. Ik was er wel wat op voorzien
u koelwater kookt niet op 100 graden hoor (tenzij zuiver water zonder koelvloeistof), de koelvloeistof legt u kookpunt hoger en u vriespunt lager dan gewoon water. stom voorbeeld mss ma wel to the point
u fritex kookt niet op 140 graden he :p
nu iets minder duidelijk, het uitspuwen van u water komt doordat met een temperatuurstijging ge een uitzetting van u vloeistof krijgt en van koelvloeistof is die hoger als van water dus hebt ge meer volume nodig omdat den druk stijgt (basic fysica). aangezien da een koelsysteem een vast volume is (gesloten circuit) zoekt het de makelijkste weg....dienen dop ( wat wijst op een goeie staat van u darmen anders zoude die scheuren)
dus : zoals je zegt is een grotore radiator een oplossing om langer te kunnen rijden aan dat tempo....rekent ook wanneer ist 32 graden in Belgie en dan nog toevallig op den dag da ge gaat tracke?? dus steekt u geld in iets anders tenzij ge de looks wilt
ivm de motorolie, geen paniek , volsyntheet 5w40 kan ff 140graden aan hoor
en idd als ge hogere temperaturen wilt aankunnen is de volgende stap 10w60.
maar als de motor weinig of geen olie pakt zou ik daar af blijven.
voor de rest nice pics man