J-series engine 2.5 V6

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

J-series engine 2.5 V6

Berichtdoor CCX007 » za 10 maart 2012, 10:04

ik heb van iemand een aanbod gekregen om een wagen te verkrijgen met deze motor erin
nu is mijn vraag of ik iets kan verwachten van deze motor en/of dit enkel redelijk tamme motoren zijn
of blijf ik dan beter bij mijn B16?

alvast merci

grts
CCX007
B20 Poster
 
Berichten: 558
Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
Woonplaats: Bertem (Leuven)
my honda: Eg Coupe
Advertenties:



  • Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor M&M » za 10 maart 2012, 11:02

    Meer info/uitleg vind je hier:
    http://autospeed.com/cms/title_The-Hond ... ticle.html

    Dit blok met enkele nokkenas zat vanaf 1998 oa in een Saber of een Inspire (USDM only) en heeft een korte slag (VTec enkel op de inlaatnok, zoals een Del Sol ESi bvb, en een lagere redline).
    Afbeelding
    Afbeelding
    Vooral koppel op lage en middentoeren (souplesse) stond centraal op Honda's verlanglijstje bij de ontwikkeling van dit blok (in combinatie met een 4 speed AT tranny).
    Honda's kleisnte V6 haalde een vermogen van 147kw @ 6200rpm en 240Nm koppel @ 4200rpm (compressie ratio: 10.5:1)
    dit 2.5l blok werd gemaakt tot in 2003.

    B16 dual cam blokken daarentegen, hebben een langere slag en zijn eerder koppelarm in de onderste en middenste regionen van de powerband.
    De VTec experience voelt een pak agressiever aan (logisch ook, het systeem werkt immers zowel op in-als uitlaatnokken).

    Dus heb je het liever ruig, hou dan je B blok, hou je van smooth cruisen, dan kan dit J blok eventueel uitkomst bieden.
    Let op dit is één van de eerste versies van de J reeks, latere evoluties waren oa de 3.0 V6 blokken die we kennen uit o.a. de Accord Coupé.

    Tot slot: de J series blokken hebben helaas weinig verwantschap met de C series motoren, die ondermeer de NSX en Ledgends van weleer aandreven...

    Hope this helps. ;)

    Persoonlijke mening, ik zou gewoon je B blok behouden (leuker speelgoed in mijn ogen en cheaper to run) 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor Blueman » za 10 maart 2012, 12:36

    haha, precies Lames May die nen uitleg doet :-D
    nice anyway :goed:
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor CCX007 » za 10 maart 2012, 17:48

    Hmm dan is het eigenlijk pas echt de moeite vanaf een J32? (die je hier toch niet vind)
    Om het wat bruuter te hebben...
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:

    Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor M&M » za 10 maart 2012, 23:30

    CCX007 schreef:Hmm dan is het eigenlijk pas echt de moeite vanaf een J32? (die je hier toch niet vind)
    Om het wat bruuter te hebben...


    J32 was idd JDM only.
    En om die dan in jouw geval) in een EG Coupé te lepelen en te converteren van een automatische versnellingsbak naar een handgeschakelde of omgekeerd...
    Véél werk lijkt me, om over bvb het upgraden van de remmen/ophanging/chassis en motorsteunen nog maar te zwijgen... :roll:

    Blueman schreef:haha, precies Lames May die nen uitleg doet :-D
    nice anyway :goed:


    Thx, met die Nickname kan ik best wel leven hoor (James van HCB) :P
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor M&M » za 10 maart 2012, 23:32

    CCX007 schreef:Hmm dan is het eigenlijk pas echt de moeite vanaf een J32? (die je hier toch niet vind)
    Om het wat bruuter te hebben...


    J32 was idd JDM only.
    En om die dan in jouw geval) in een EG Coupé te lepelen en te converteren van een automatische versnellingsbak naar een handgeschakelde of omgekeerd...
    Véél werk lijkt me, om over bvb het upgraden van de remmen/ophanging/chassis en motorsteunen nog maar te zwijgen... :roll:

    Blueman schreef:haha, precies Lames May die nen uitleg doet :-D
    nice anyway :goed:


    Thx, met die Nickname kan ik best wel leven hoor (James van HCB) :P
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: J-series engine 2.5 V6

    Berichtdoor CCX007 » zo 11 maart 2012, 01:12

    Ok dan word het niets
    Toch bedankt!
    CCX007
    B20 Poster
     
    Berichten: 558
    Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 21:19
    Woonplaats: Bertem (Leuven)
    my honda: Eg Coupe
    Advertenties:


    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast