Pagina 1 van 1

D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2012, 19:20
door Solke
Kan je de kabelboom gebruiken in een D16Y8 sol (>96) voor de swap naar een D16Z6 (94) blok?

D16Z6 is nog OBD1 maar de D16Y8 is een OBD2 dus vermoedelijk meer sensoren voor zover ik kan vinden,
Bedoeling is volledig blok, boite en ECU te wisselen maar ik zou me het swappen van de kabelboom willen uitsparen :doh:
Misschien kent hier iemand de juiste aanpassingen aan de kabelboom of zijn er te veel verschillen?
(motor en ecu kant?)
Indien ik toch de kabelboom moet wisselen is enkel deel motor tot ECU voldoende of moet de ganse nest eruit :?

Alvast bedankt :goed:

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2012, 19:27
door WhiteSol
waarom wil je uberhaupt swappen naar een z6 ipv een y8 ? :)

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2012, 19:36
door Solke
Omdak zo eentje heb in een huidige sol, wil deze overplaatsen naar een betere kas van een overleden Y8...
Een volledige Y8 swap is niet zo snel te vinden jammergenoeg.....

Dan maar hopen dat het geen problemen gaat geven op de keuring ook want is een andere motor code :mrgreen:
Denk eigenlijk als ik door de uitstoot waarden raak dat het niet zal opgemerkt worden.

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012, 11:02
door Solke
Voor wie dit later ooit hoeft te doen;

Kabelboom van de OBD2 mag blijven zitten.
Wireharnass OBD2 -> OBD1 ertussen.
OBD1 sturing met het Z6 blok mee overbouwen.
Gaskabel mee vervangen (Z6 is korter dan de Y8).
Starten en rijden, Key herkenning is uitgeschakeld door de OBD1 sturing, knipper wel even groen maar gaat dan uit.

:goed:

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012, 19:10
door Solke
Nog een probleempke, het motorstorings lampje licht nog steeds op als de sleutelherkenning uitgaat ook al werkt de motor perfect op de OBD1 mcu.
Blijkbaar zit er nog een stuk van die blokkering aan de bestuurderskant ook die de error veroorzaakt :dom:
Zal toch de ganse kabelboom vervangen worden en alles eruit gooien vrees ik, iemand ervaring mee wat er juist allemaal uit moet?

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012, 19:14
door matsuchi-san
als ge nog moteurkabelboom moet hebben,kom maar af é :)

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2012, 21:10
door HondaNickx
Dat conversie harnas dient normaal om een obd1 ecu aan te sluiten op een obd2 kabelboom en blok.Als je dan het blok ook nog omwisselt naar obd1 klopt er vanalles weer niet natuurlijk.Ik vermoed dat nu de pingel sensor van de d16y8 kabelboom die foutcode geeft.Een D16y8 heeft een pingelsensor op de oliepomp een d16z6 heeft die niet.
Maar het beste is die foutcode uit te lezen dan weet je precies wat het is.
De code uitlezen moet je doen door het kleine blauwe stekkertje boven de ecu door te verbinden.Staat hier ook ergens een how to van dacht ik.

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2012, 06:44
door Solke
Heb dit ook al gedaan maar het lampje blijft altijd constant branden, toont dus geen foutcode,

Dit is wat je ziet als je het contact opzet,
SRS / motor / olie lampje aan
Motor lampje gaat uit
SRS lampje gaat uit
Sleutelherkenning knippert en gaat uit
Motor lampje komt op en blijft branden

Je kan starten en alles werkt wel correct op eerste zicht.

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2012, 07:38
door kenny_tmt
Even uitlezen die handel en de code hier posten dan kunnen we je helpen!

Re: D16Z6 inbouwen in een D16Y8 sol

BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 08:19
door Solke
@kennyTMT - Dat was net deel van het probleem, als ik de fische voor uitlezing kortsluit knipperde niks van lichtjes op de teller, er was dus eigenlijk helemaal geen fout.
Probleem lag bij een deel van de sleutelherkenning die nog actief was maar niet aan de kant van de ECU.

@matsuchi-san - Uwe sol bolt terug rond, gaat deze week naar de keuring dus je kan hem binnekort terug spotten ;)