inlaatspruitstuk vraag

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

inlaatspruitstuk vraag

Berichtdoor japtuner » do 03 mei 2012, 15:15

hallo
ik ben van plan om dit weekend op mij vriendin haar ej9 een inlaatspruitstuk te steken van een d16z6.
nu is mijn vraag is dit p&p ?
moet ik de injectoren en fuel rail van haar 1.4 terug steken.. ?
grtjs
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Avatar gebruiker
japtuner
B18 Poster
 
Berichten: 458
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:12
my honda: honda crx i-vt
Advertenties:



  • Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor ee8project » do 03 mei 2012, 15:22

    hier is ne site van how to met afb enz..

    http://www.dodo-upgrades.nl/
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor dom » do 03 mei 2012, 16:44

    t ambetantste voor zover ik gehoord heb is de gaskabel

    Maar daar zullen de HCB greasymonkeys meer over weten denk ik
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor japtuner » do 03 mei 2012, 16:45

    danku hiervoor maar veel ben ik er niet echt mee want hij past de injectoren en gasklep enal ook aan he..
    ik wil een stock inlaatspruitstuk steken op een 1.4 e.
    ik heb de fuel rail en in jectoren van de d16z6 enal erbij he dus de vraag is welke moet ik steken.. passen alle fichen p&p.. kan het gedaan worden op de originele 1.4 ecu..
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    Avatar gebruiker
    japtuner
    B18 Poster
     
    Berichten: 458
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:12
    my honda: honda crx i-vt
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor japtuner » do 03 mei 2012, 16:46

    dom schreef:t ambetantste voor zover ik gehoord heb is de gaskabel

    Maar daar zullen de HCB greasymonkeys meer over weten denk ik


    we hebben er een andere gaskabel bij.
    een kortere
    dus dit zal geen probleem geven.. mss het plaatsen ervan wel :)
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    Avatar gebruiker
    japtuner
    B18 Poster
     
    Berichten: 458
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:12
    my honda: honda crx i-vt
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor dom » do 03 mei 2012, 16:46

    de injectors vd D14 kunde houden.
    Kan ook op de stock ecu
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor japtuner » do 03 mei 2012, 19:27

    dom schreef:de injectors vd D14 kunde houden.
    Kan ook op de stock ecu


    dat is al goed om te horen
    thx
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    Avatar gebruiker
    japtuner
    B18 Poster
     
    Berichten: 458
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:12
    my honda: honda crx i-vt
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor tchonda » do 03 mei 2012, 19:34

    japtuner schreef:
    dom schreef:de injectors vd D14 kunde houden.
    Kan ook op de stock ecu


    dat is al goed om te horen
    thx


    is zo goed als p&p.
    d14 gasklep met d16 hendeltje
    d16 fuel rail
    d14 injectoren
    en de eacv weghalen door een plaatje in de plaats te zetten of gwn door verbinden.
    en de gaskabel krijg je er wel op :p ( heb er al een 3 tal zelf gedaan met d16z6 en d16y8 )
    "slow as f*ck"
    Avatar gebruiker
    tchonda
    B20 Poster
     
    Berichten: 532
    Geregistreerd: di 07 sep 2010, 15:36
    Woonplaats: leuven
    my honda: eg hb
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor japtuner » vr 04 mei 2012, 10:58

    is zo goed als p&p.
    d14 gasklep met d16 hendeltje
    d16 fuel rail
    d14 injectoren
    en de eacv weghalen door een plaatje in de plaats te zetten of gwn door verbinden.
    en de gaskabel krijg je er wel op :p ( heb er al een 3 tal zelf gedaan met d16z6 en d16y8 )[/quote]

    danku voor het antwoord
    hier ben ik al meer mee
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    Avatar gebruiker
    japtuner
    B18 Poster
     
    Berichten: 458
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:12
    my honda: honda crx i-vt
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor winters » vr 04 mei 2012, 11:19

    ik zou al de sensoren gebruiken van je ej9 ben je zeker van da ze werken. Voorzie ook genoeg darm voor de koelvloeistof+ extra bus koelvloeistof ge gaat gegarandeerd ne hoop knoeien. en zeker zien da alles goed in een kring staat van de koelvloeistof :p das het ambetantste die koelings darmkes de rest is vrij simpel
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor dom » vr 04 mei 2012, 11:58

    is het moeilijkste ni gewoon van die originele IM los te krijgen?
    als die bouten al sinds 96 vastzitten, probeer die dan maar is los te krijgen.
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor winters » vr 04 mei 2012, 12:02

    dom schreef:is het moeilijkste ni gewoon van die originele IM los te krijgen?
    als die bouten al sinds 96 vastzitten, probeer die dan maar is los te krijgen.


    als da constant warm en koud werd door het rijde :p da valt heel goed mee. da middelste boutje aan de onderkant vast krijge als u d16 steekt is moeilijker :p ma ook te doen
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor the_wezz » vr 04 mei 2012, 14:20

    winters schreef:
    dom schreef:is het moeilijkste ni gewoon van die originele IM los te krijgen?
    als die bouten al sinds 96 vastzitten, probeer die dan maar is los te krijgen.


    als da constant warm en koud werd door het rijde :p da valt heel goed mee. da middelste boutje aan de onderkant vast krijge als u d16 steekt is moeilijker :p ma ook te doen


    idd :dom:
    Avatar gebruiker
    the_wezz
    B18 Poster
     
    Berichten: 415
    Geregistreerd: vr 24 sep 2010, 14:36
    Woonplaats: stekene
    my honda: honda civic EG4
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor Lange » vr 04 mei 2012, 15:40

    winters schreef:da middelste boutje aan de onderkant vast krijge als u d16 steekt is moeilijker :p ma ook te doen


    haha dat weet gij niet winters :p ik heb da bij uwe vast gezet! :D

    sorry voor de off topic,^^

    succes met de swap ik ga het ook doen een van dees dus altijd handig deze info! ;)
    Afbeelding
    Honda Civic Ej9 1.4iS VTEC
    Avatar gebruiker
    Lange
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1034
    Geregistreerd: zo 02 jan 2011, 21:54
    Woonplaats: bree
    my honda: Civic HB Ej9 '97
    Advertenties:

    Re: inlaatspruitstuk vraag

    Berichtdoor carmeg » vr 04 mei 2012, 15:54

    als ge daar iets mee kunt doen, heb ik hier zo'n klemmeke liggen om vloeistofdarms mee dicht te nijpen.. k weet nu wel ni of da van toepassing is op wa je wil doen, en of het groot genoeg is, ma als ze hier zeggen da je een hoop gaat knoeien ben je er mss iets mee... als je wil mag je t gebruiken he..
    het is dit, het 2e, dm91: Afbeelding
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast