Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

Berichtdoor D@ffra » vr 01 aug 2014, 21:02

Hey menskes,

Ik heb een vraag waar ze me in de garage geen zinnig antwoord op kunnen/willen geven.

Sinds januari dit jaar ben ik de eigenaar van een CR-V 1.6i Dtec Black edition.
Ik had hem begin januari besteld en normaal moest ik wachten tot mei eer ik hem kreeg. Dat was eigenlijk wel een probleem omdat mijn vorige wagen al verkocht was.
Showroommodel was in de uitvoering wat ik wilde (elegance) maar er zat geen navi in en die wilde ik wel hebben. Verkoper stelde voor om navi van een ander merk (Kenwood) in te bouwen om zo de levertijd aanzienlijk in te korten. Ikke blij. :D
Wat bleek nu.
Toen ik de wagen af ging halen bleek de klok niet juist te staan. De uitleg was dat de klok alleen ingesteld kan worden met de originele radio... :denk: Raar!!
Dus nu moet ik iedere keer als de zomer- of wintertijd in gaat naar de garage om daar een uur of 2 te zitten terwijl de klok veranderd wordt...
Dit is toch te beklopt voor woorden.
Iemand misschien één of andere uitleg???

O ja, toen ik dan vroeg om me dan toch een originele navi van Honda te bestellen (kostprijs = Kenwood) blijkt dat dit niet mogelijk is om naderhand in te bouwen....
We spreken hier toch over een origineel Honda-onderdeel.

Kan dit allemaal of zijn ze me in de garage duchtig aan het bezeiken???

Grtz D@ffra
D@ffra
Dax rookie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 01 aug 2014, 20:45
my honda: CR-V Black edition
Advertenties:



  • Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor MiSam » vr 01 aug 2014, 22:23

    Probeer eens op je stuur de Mode knop enkele seconden in te drukken , normaal zou dan je klok pinken deze zou je dan goed kunnen zetten met de up en down ook op je stuur.
    Driving more than 25 years with Honda
    2011 Civic 1.8 Executive at this time
    Avatar gebruiker
    MiSam
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: di 06 apr 2010, 21:29
    my honda: Civic 2011 EX
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor D@ffra » vr 01 aug 2014, 23:23

    Dat heb ik al allemaal geprobeerd.
    Met contact op,zonder contact. Met instellingsmenu van boordcomputer open enz enz...
    Gaat gewoon niet. Ik kom in het menu "tijd instellen" tot je moet kiezen tussen 24h en 12h en van daaraf kan ik niks meer. Alle andere instellingen werken perfect.... Op zich is het niet zo'n groot probleem maar ik moet wel minstens 2x naar de garage rijden om die klok in te stellen. Nu doen die dat nog gratis maar voor hoe lang nog...
    D@ffra
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: vr 01 aug 2014, 20:45
    my honda: CR-V Black edition
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor Nasty » za 02 aug 2014, 09:45

    D@ffra schreef:Dat heb ik al allemaal geprobeerd.
    Met contact op,zonder contact. Met instellingsmenu van boordcomputer open enz enz...
    Gaat gewoon niet. Ik kom in het menu "tijd instellen" tot je moet kiezen tussen 24h en 12h en van daaraf kan ik niks meer. Alle andere instellingen werken perfect.... Op zich is het niet zo'n groot probleem maar ik moet wel minstens 2x naar de garage rijden om die klok in te stellen. Nu doen die dat nog gratis maar voor hoe lang nog...


    Bij mijn accord met oem satnav kan ik mijn klok ook niet instellen, dat gebeurd vanzelf. Als ik naar uk rij past die zichzelf ook aan.
    Maar bij mij staat die goed, dat ist verschil.

    Heb je nergens een land of zone instelling? Die je op brussel moet zetten? Of heb je je 'home'locatie al ingesteld?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor Dj3scoupe » za 02 aug 2014, 16:28

    klok stelt zich normaal indd zelf in, komt via radio signalen bij bepaalde posten. mijne kenwood van 10 jaar oud doet dat toch al...
    wat doen ze dan in de garage eigenlijk trouwens?
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor D@ffra » za 02 aug 2014, 16:48

    Ok sorry mijn fout.
    Het gaat hier wel degelijk om de klok van de wagen zelf. De klok van de navi past zich idd zelf aan. Het is net dat wat ik niet snap.

    Wat ze in de garage doen weet ik niet. Volgens hun halen ze de Kenwood er uit,steken originele radio er in,passen klok aan, originele radio er uit en Kenwood weer er in. Lijkt me allemaal beetje omslachtig om een klokje in te stellen....
    Ik heb mijn hele verhaal ook via mail naar Honda Belgium gedaan. Ik ben zeer benieuwd naar hun uitleg.
    D@ffra
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: vr 01 aug 2014, 20:45
    my honda: CR-V Black edition
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor jablo » za 02 aug 2014, 18:21

    Kan je de accu niet loskoppelen en om 12u weer aansluiten?
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: Onmogelijk klok in te stellen na plaatsen navi Kenwood.

    Berichtdoor dave » ma 04 mei 2015, 18:18

    dit kan perfect zijn,

    als er in uw oem radio een menu is voorzien voor de klok dan wordt deze in 99% procent van de gevallen door een lin- bus aangestuurd ( soort van canbus maar dan voor lage snelheids toepassingen ) stuurbediening werkt normaal gezien ook op dit principe ( veel minder draden nodig ). indien uw oem klokje gestuurd word door de radio ( al dan niet automatisch met rds en/of gps ) kan het verhaal kloppen, sommige aftermarket gps systhemen hebben hier wel een voorziening voor maar dat moet je opzoeken naar gelang je systeem.

    de reden dat het oem navigatie systeem "onplaatsbaar" is zal zijn dat de kabelboom voor gps uitgebreider is uit fabriek, omdat een oem navigatie meestal ook op de "bus" word gezet moderne wagens om accurater te werk te gaan en ook meer autoinformatie te kunnen gebruiken ( verbruik, snelheid etc... )
    om dat werkende te krijgen gaan ze heel je auto moeten slopen en bovendien zijn waarschijnlijk de stekkers nog eens anders etc.. gewoon onbegonnen werk.
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:


    Keer terug naar Electronica/audio

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten