Pagina 4 van 9

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 12:53
door Madmac
Dj3scoupe schreef:En probeer ewa on topic te blijven hier, tetten kunde in de off topic sectie plaatsen, de firma dankt u ;)


Excuseer, maar dat was eigenlijk raidon zijn schuld. Hij daagde me uit :teehee:

Wat de rest van uw betoog betreft, ge hebt gelijk. Maar ik zit voor mijn werk dagelijks in de haven van Antwerpen en als ge ziet hoeveel LPG er momenteel wekelijks gewoon opgebrand wordt, omdat er te weinig afname van is, dan is het simpelweg een grote verspilling. :nono:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 13:08
door Nasty
Dj3scoupe schreef:De voornaamste reden dat lpg niet wordt gebruikt door constructeurs


Sorry Dries. Volkswagen, Mitsubishi, Opel en Volvo hebben al LPI installaties van fabriek leverbaar. incl. garantie. ik neem niet weg dat dit speciaal voorziene motoren zijn en dus in het voordeel zijn in tegenstelling tot lpg later inbouwen

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 13:14
door Madmac
Bij Daewoo kon je in 2003 al kiezen voor een standaard ingebouwd LPi systeem. Ik zie er nu nog veel rondrijden in Genk.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 13:37
door integradical
Nasty schreef:
Dj3scoupe schreef:De voornaamste reden dat lpg niet wordt gebruikt door constructeurs


Sorry Dries. Volkswagen, Mitsubishi, Opel en Volvo hebben al LPI installaties van fabriek leverbaar. incl. garantie. ik neem niet weg dat dit speciaal voorziene motoren zijn en dus in het voordeel zijn in tegenstelling tot lpg later inbouwen


welke mistu's dat dan?nog geen ene tegen gekomen waar het fabriek af geleverd is.

was eig de bedoeling om niet te reageren in dit topic omdat ik ook al menig klanten heb gehad op garage met lpg prob's,en lpg totaal niet moet hebben,maar om ook maar een voorbeeld te geven,subaru legacy,3l 6cil boxer met 50000 km ,2008 model=schokken en onregelmatig draaien als koud staat=kleppen die niet meer tegoei sluiten

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 13:47
door Nasty
integradical schreef:
Nasty schreef:
Dj3scoupe schreef:De voornaamste reden dat lpg niet wordt gebruikt door constructeurs


Sorry Dries. Volkswagen, Mitsubishi, Opel en Volvo hebben al LPI installaties van fabriek leverbaar. incl. garantie. ik neem niet weg dat dit speciaal voorziene motoren zijn en dus in het voordeel zijn in tegenstelling tot lpg later inbouwen


welke mistu's dat dan?nog geen ene tegen gekomen waar het fabriek af geleverd is.

was eig de bedoeling om niet te reageren in dit topic omdat ik ook al menig klanten heb gehad op garage met lpg prob's,en lpg totaal niet moet hebben,maar om ook maar een voorbeeld te geven,subaru legacy,3l 6cil boxer met 50000 km ,2008 model=schokken en onregelmatig draaien als koud staat=kleppen die niet meer tegoei sluiten


Mijn pa rijdt hier in ne 2010 Colt 1.3 rond en volgens de dealer was het fabrieks af. zelfs nog enkele jaren garantie op lpg en wagen.
ge gaat nu toch niet zeggen dat ze ons int zak gezet hebben he :evil:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 15:32
door Dj3scoupe
Madmac schreef:
Dj3scoupe schreef:En probeer ewa on topic te blijven hier, tetten kunde in de off topic sectie plaatsen, de firma dankt u ;)


Excuseer, maar dat was eigenlijk raidon zijn schuld. Hij daagde me uit :teehee:

Wat de rest van uw betoog betreft, ge hebt gelijk. Maar ik zit voor mijn werk dagelijks in de haven van Antwerpen en als ge ziet hoeveel LPG er momenteel wekelijks gewoon opgebrand wordt, omdat er te weinig afname van is, dan is het simpelweg een grote verspilling. :nono:


true maar daarom dat vb wa ik erbij heb geplaatst..... Als ze gaan beginnen met lpg te promoten gaat ge op termijn een tekort aan lpg krijgen en dus benzine of diesel overproduceren om lpg te krijgen. Int algemeen gaat er dan meer fossiele brandstof gebruikt worden als minder... Dus ge kunt stellen dat die verspilling in het algemeen belang is, klinkt cru maar zo is het wel.... Mja tis ni het enige domein waarop verspilt wordt, kijk maar naar de voedselindustrie...

Nasty schreef:
Dj3scoupe schreef:De voornaamste reden dat lpg niet wordt gebruikt door constructeurs


Sorry Dries. Volkswagen, Mitsubishi, Opel en Volvo hebben al LPI installaties van fabriek leverbaar. incl. garantie. ik neem niet weg dat dit speciaal voorziene motoren zijn en dus in het voordeel zijn in tegenstelling tot lpg later inbouwen


ja da kan mss wel, maar worden dan toch helemaal niet actief gepromoot of ik mis iets :)


Ik wou hiermee reageren op de quote van dave:
dave schreef:
indien dit DE oplossing zou zijn, denk je dan niet dat de constructeurs dit af fabriek zouden inbouwen? of denk je dat die mannen op de hoek van de straat echt slimmer zijn dan de ingenieurs bij in dit geval honda? want dan denk ik dat ze toch de verkeerde job gekozen hebben...


En ik zeg ook niet dat dit de ENIGE reden is, maar toch ook een van de voornaamste ;)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 19:35
door dave
als je alle omleidingen volgt kom je uiteindelijk altijd bij het zelfde punt uit : geld.

zolang iemand de rekening ervan moet betalen komen die auto's er niet .( of milieuvriendelijke dingen in het algemeen )
er zijn natuurlijk altijd uitzondering die het er wel voor over hebben.

nu zelf zit ik niet zo met het milieu bezig , de mensen die dat wel zijn is 80% helemaal hypocriet en spreken zichzelf 200 keer tegen, ze willen wel milieu vriendelijk zijn als het maar niet te lastig is. en dan heb je mensen die het wel echt menen, ik heb daar ook alle respect voor. zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.
ik doe geen gekke dingen, maar ik lig er echt niet wakken van of mijn auto nu 10 of 20 l verbruikt. als het maar het evenredige plezier terugbezorgt is alles ok voor mij.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 20:08
door Madmac
Das uw goed recht hé dave, ik ben tegenwoordig meer van mening dat mijn leven al geld genoeg kost zonder een bezineslurper van 9 liter op 100 aan mijn been. En als ik daar iets aan kan doen, op lange termijn, is dat MIJN goed recht :mrgreen:

Om even duidelijk te zijn:

- Ik wilde absoluut de Civic 'spaceshuttle', de hatchback dus. De hybride vierdeurs vind ik ronduit lelijk.
- De diesel kostte al 3000 euro meer en meer aan taks.
- De diesel werd niet geleverd in de GT uitvoering, waar ik een beetje verliefd op geworden was.
- Ik hou van die typische Honda boost boven de 4000 rpm, daarom was de benzine meer mijn goesting.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 20:33
door Nasty
Madmac schreef:- Ik wilde absoluut de Civic 'spaceshuttle', de hatchback dus. De hybride vierdeurs vind ik ronduit lelijk.
- De diesel kostte al 3000 euro meer en meer aan taks.
- De diesel werd niet geleverd in de GT uitvoering, waar ik een beetje verliefd op geworden was.
- Ik hou van die typische Honda boost boven de 4000 rpm, daarom was de benzine meer mijn goesting.


Hey maatje, je moet je echt niet excuseren hier omdat je iets naar je smaakt koopt/maakt hier he ;)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 21:20
door Madmac
Och, het verwijt: "koop dan een hybride of een diesel" komt toch enkele keren voorbij maar die keuze wilde ik niet maken. Dus ik verontschuldig me niet, maar wilde even duiden ;)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011, 09:53
door Black Dragon
moet zelf zeggen dat ik reeds honda's op lpg had, prelude 2.0 (300.000km op lpg gedaan) prelude 2.2 vtec (150.000km op lpg gedaan) en dan nu m'n huidige civic 1.4 welke er ondertussen ook al 100.000 op lpg heeft gedaan. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik nooit de minste problemen heb gehad. Heb zowel LPG als LPI gehad, bij lpi is de kans op backfires wel reël kleiner maar tegenwoordig bouwen ze geen LPG meer in dus niks om je zorgen over te maken. Het enige wat ik wel laat doen is elke 10.000km de kleppen stellen. Heb zowel gereden met als zonder klepsmering, en heb nooit gekeken in welk toerengebied ik ging. Met de 2.2 trok ik ook gewoon door tot z'n 8000 rpm.

Er word veel slecht gepraat over lpg, maar dat is gewoon omdat fabrikanten dit niet zelf inbouwen, en dan gaan de mensen de nadelen sterk overroepen. Er zijn inderdaad auto's welke hier minder tegen kunnen, hr-v is er zo eentje omdat hun kleppen veel te hard zijn. Maar grotendeels zal je je geen zorgen moeten maken. En lekker goedkoop rijden

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011, 10:59
door Nasty
Black Dragon schreef:Er word veel slecht gepraat over lpg, maar dat is gewoon omdat fabrikanten dit niet zelf inbouwen


:nono:

Volkswagen

Afbeelding

Volvo
Afbeelding

Opel
Afbeelding
Afbeelding

Daewoo
Afbeelding

Citroen vanaf 2011
Citroën met af-fabriek LPG en 20% bijtelling
Gepost op 18-07-2011 om 13:03 door ricardo in Citroen | 11 Reacties »

Was dat even balen voor Citroën Nederland toen bleek dat de C4 met 1.6 VTi-motor nét niet in de 20% bijtellingsgroep viel. Het torretje stoot namelijk drie gram teveel CO2 uit. De oplossing? Gewoon, een LPG-tankje op de plek van het reservewiel leggen. En zo geschiedde.

De nieuwe C4 is dus vanaf nu in Nederland te verkrijgen met een bi-fuel systeem. LPG dood? Niet als het de verkoopcijfers kan oppoetsen natuurlijk. Achter het tankklepje van deze uitvoering van de C4 zit de gasaansluiting verwerkt en de tank kan gevuld worden met maximaal 58 liter LPG. En om de twijfel weg te nemen bij iedereen die ooit op verjaardagen vol angst naar horrorverhalen over LPG-systemen heeft geluisterd laat Citroën nadrukkelijk weten dat er gewoon fabrieksgarantie op het gassysteem zit. Niet meer dan logisch, lijkt ons.
Kies je voor deze 1.6 met gastoevoer, dan heb je 120 pk tot de beschikking en stoot je 135 gram CO2/km uit. De Fransen hebben berekend dat het bekende omslagpunt op 10.000 km per jaar ligt. Rij je meer, dan is LPG voordeliger in de Germaans-ogende C4. Prijzen beginnen overigens bij 22.900 euro voor de LPG-variant, een meerprijsje van €750.





Kleine opleving LPG door af-fabriek LPG-installaties
Gepost op 13-02-2011 om 9:43 door Dennis in algemeen | 17 Reacties »
Het overheidsbeleid heeft de populariteit van auto’s op LPG geen goed gedaan. De fiscale regels voor zuinige auto’s maken auto’s op gas relatief duur in aanschaf, duur om te hebben en duur om te tanken. Toch beleefde de verkoop van auto’s op LPG vorige maand een opleving. In januari zijn er ruim twee keer zoveel auto’s op lpg verkocht als in dezelfde maand in 2010. Er zijn vorige maand 700 auto’s met een G3-installatie op naam gezet, tegenover 311 in januari 2010. Dit maakte de Stichting Autogas Nederland deze week bekend.

De toename wordt veroorzaakt door auto’s met een af-fabriek LPG-installatie, zoals modellen als de Chevrolet Spark Bifuel en Opel Agila Ecoflex. Het aantal auto’s waarbij achteraf een gastank werd ingebouwd, bleef nagenoeg gelijk: 301 in januari 2010, tegenover 299 dit jaar.
Toch gaat het nog steeds alles behalve geweldig met de LPG branche. Er rijden in ons land zo’n 250.000 auto’s op LPG. Werden er in 2008 19.300 installaties achteraf ingebouwd, in 2009 nog maar 8.800 en afgelopen jaar slechts 6.000.
Volgens de vereniging van lpg-inbouwers Agis, is de daling veroorzaakt door de opkomst van auto’s met een A-label. Het hoge tarief voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) op LPG-auto’s, maak dat LPG pas aantrekkelijk is vanaf 12 duizend kilometer per jaar. De auto’s met een af-fabriek gasinstallatie hebben veelal een A-label, en zijn in veel gevallen ook vrijgesteld van mrb.
Voor LPG als brandstof gloort er dus nog een sprankje hoop aan de horizon, maar de lpg-inbouwers hebben hopelijk ook nog wat anders te doen. (via: automotive online)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011, 11:24
door Madmac
Gisteren bij de smering een babbeltje geslagen met de mechanieker van Honda. Hij vertelde dat de kleppen bij Honda inderdaad moeten bijgeregeld worden tot het punt dat het niet verder kan. Maar tegen dat het zover is, heeft zo 'n auto er doorgaans 300.000 km opzitten en is die meerkost - nieuwe klepzittingen - verwaarloosbaar in verhouding tot de besparing.

Hij vertelde dat hij op een 300 tal Honda's op LPG toch bitter weinig problemen kan vermelden en is zelf pro LPG zolang de inbouwer weet waar hij mee bezig is. :beer:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011, 12:42
door Black Dragon
tot voor kort waren er maar héél weinig autofabrikanten wat het inbouwde. Hier is dus geen lange termijn ervaring over. Dat is wat ik bedoelde.

ben zelf ook pro lpg, je rijd er pakken goedkoper mee (rijd zelf 22€ voor 450km) en het is groener dus draag je ook 'n steentje bij tot de luchtvervuiling. Wat mensen ook zeggen, mij overtuigen ze niet meer dat lpg slecht is (algemeen en niet op 'n bepaalde wagen dus)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011, 13:29
door Sinister
Ik zie niet in waarom iemand niet zelf mag beslissen hoe hij met zijn auto omgaat. Als je LPG wilt rijden dan doe jet dat toch gewoon.
Als je op een Type R dat zelfs wilt, mij niet gelaten, maar daar zal na 5 jaar de motor toch geen optimaal rendement meer halen.
Voor gewone wagens zou ik niet weten waarom niet, als hij al op 200000 km versleten is so be it, ik ken genoeg diesels of andere platgetrapte benzines die veel eerder al op zijn, op gewone brandstoffen welliswaar.
En idd LPG is een pak beter voor het milieu, maar daar trekt zich in belgie 3/4de niets van aan want alle dieselrijders stoten 10x meer slechte stoffen uit dan benzines.