LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Berichtdoor Madmac » vr 08 feb 2013, 12:03

martin001 schreef:Interessante discussie om volgen hier. Toch straf dat er altijd zoveel mensen slechte commentaar moeten geven terwijl in het begin van de post duidelijk stond ik wil geen discussie pro of contra lpg lpi starten maar gwn meer info geven aan mensen die heb gebruiken of dit van plan zijn..


Pas op, de meesten zijn opbouwend in hun commentaar. Alleen als zo 'n nitwit afkomt met "Als ge zuinig wilt rijden, koop dan een hybride", dan frons ik effe mijn wenkbrauwen. Alsof ik niet het recht heb om eerst mijn droomauto te kopen en er dan op een goedkopere manier mee te rijden :?

Feit is, 35000 km verder en het enige waaraan ik merk dat ik LPG heb is het goedkoop tanken... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar gebruiker
Madmac
K24 Poster
 
Berichten: 918
Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
Woonplaats: Genk
my honda: Civic 1.8 GT
Advertenties:



  • Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor martin001 » di 12 feb 2013, 15:35

    Idd bedoelde ook meer een enkeling. Nice keep up the good work
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor crv » zo 24 feb 2013, 20:21

    hey, ook effe snel reageren hier : ik heb met mijn Shuttle ogeveer 150.000 km op lpg (met flashlube) gedaan (stak lpi in), nooit problemen gehad en sommigen hier weten hoe mijn rijstijl was :lol: . Uiteindelijk blok vervangen op 280.000 km omdat de kleppen "op" waren. De Ridge ligt ook op gas (lpi met flashlube), heeft nu ongeveer 55.000 km gedaan en niks problemen mee (misschien een ietske minder vermogen op gas dan op benzine,maar echt verwaarloosbaar). Ik kan het iedereen aanraden :goed:
    If I ruled the world, everybody would drive a Honda ...

    The Cars :
    Ridgeline '08 : R.I.P. 2013
    Shuttle '98 2.3 Vtec : 2014 - ...
    Civic Coupe EJ2 1996 : Tim's car
    Civic HB '90 : Bert's car
    Avatar gebruiker
    crv
    B20 Poster
     
    Berichten: 596
    Geregistreerd: do 03 jun 2010, 02:37
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: Accord 1996
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » di 26 feb 2013, 22:45

    Was dit ook van plan met de Stream maar garage raadde dit af uit ondervinding zeiden ze. Wegens op termijn terugkerende kosten om de kleppen te regelen etc. Waardoor het voordeel minderde door de hogere onderhoudskosten. Maar blijkbaar valt dit toch nogal mee als ik de meningen lees.

    greetz
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor corleone » zo 22 dec 2013, 13:14

    Madmac schreef:Laat ik gewoon een simpel voorbeeld geven:

    Ik tankte 25 keer per jaar €75= €1875
    Nu wordt dat 25 x per jaar €25 =€625
    Een besparing van €1250 per jaar.

    De installatie kostte me €2345, deze is dus in twee jaar terugverdiend en dat bespaar ik pas écht. Tegen dan heb ik zo 'n 50.000 km. Ik geloof nooit dat ik stukken ga krijgen voordat hij de 100.000 km heeft overschreden. Dan heb ik intussen al een besparing gedaan van ± €4000. Nieuwe stalen klepzittingen plaatsen kost blijkbaar zo 'n €1600 (heb ik me laten vertellen) wat inhoud dat ik nog steeds €2400 zou hebben bespaard én het is helemaal niet zeker dat er iets met de auto zal gaan gebeuren.

    Nog iets dat ik vreemd vind:

    Hoeveel mensen geven hier duizenden Euro's uit aan motortuning ? Terwijl ge ook weet dat dit slecht is voor de motor op termijn. Waarom zou ge die uitgave dan niet doen om geld te besparen ?? :owned:



    Je moet ook nog de jaarlijkse tax tellen en bougie's moeten om de 15 duizend km vervangen worden en de kleppen moeten ook telkens gesteld worden,
    en de olie van de klepsmering is ook niet goedkoop,
    en je moet ook benzine tanken want ge kunt pas op lpi rijden als die warm is, op koude motor verbruik je veel en met korte stukken ook dus da moet je
    er ook bijtellen ;)
    Avatar gebruiker
    corleone
    D16 Poster
     
    Berichten: 155
    Geregistreerd: vr 06 jan 2012, 17:51
    Woonplaats: maasmechelen
    my honda: accord CU3
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » zo 22 dec 2013, 13:27

    En zelfs mét al die extra's kost LPG rijden nog 40% minder dan benzine rijden :har:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor corleone » zo 22 dec 2013, 13:36

    gemoogd heel blij zijn als ge de 30 % haalt en dan moet ge al 95 tanken vanbij de turken
    Avatar gebruiker
    corleone
    D16 Poster
     
    Berichten: 155
    Geregistreerd: vr 06 jan 2012, 17:51
    Woonplaats: maasmechelen
    my honda: accord CU3
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » zo 22 dec 2013, 15:00

    Forget it man, ik rij al 47.000 km op LPG. De installatie heeft zichzelf terugbetaald na een kleine twee jaar en daarna was het puur winst. Maar mij niet gelaten, rij gij maar lekker op benzine hoor kerel :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jablo » zo 22 dec 2013, 16:58

    Benzine 20.000km aan 1.60€ = 3200€ bij een verbruik van 10L
    LPG 20.000km aan 0.60€ = 1320€ bij verbruik van 11L + 40€ kleppen smering + 150€ wegentaks + 50€ benzine = 1560€

    Dus kostprijs is ongeveer de helft.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jablo » zo 22 dec 2013, 17:03

    corleone schreef:
    Madmac schreef:Laat ik gewoon een simpel voorbeeld geven:

    Ik tankte 25 keer per jaar €75= €1875
    Nu wordt dat 25 x per jaar €25 =€625
    Een besparing van €1250 per jaar.

    De installatie kostte me €2345, deze is dus in twee jaar terugverdiend en dat bespaar ik pas écht. Tegen dan heb ik zo 'n 50.000 km. Ik geloof nooit dat ik stukken ga krijgen voordat hij de 100.000 km heeft overschreden. Dan heb ik intussen al een besparing gedaan van ± €4000. Nieuwe stalen klepzittingen plaatsen kost blijkbaar zo 'n €1600 (heb ik me laten vertellen) wat inhoud dat ik nog steeds €2400 zou hebben bespaard én het is helemaal niet zeker dat er iets met de auto zal gaan gebeuren.

    Nog iets dat ik vreemd vind:

    Hoeveel mensen geven hier duizenden Euro's uit aan motortuning ? Terwijl ge ook weet dat dit slecht is voor de motor op termijn. Waarom zou ge die uitgave dan niet doen om geld te besparen ?? :owned:



    Je moet ook nog de jaarlijkse tax tellen en bougie's moeten om de 15 duizend km vervangen worden en de kleppen moeten ook telkens gesteld worden,
    en de olie van de klepsmering is ook niet goedkoop,
    en je moet ook benzine tanken want ge kunt pas op lpi rijden als die warm is, op koude motor verbruik je veel en met korte stukken ook dus da moet je
    er ook bijtellen ;)


    Als je weinig km's doet en alleen maar korte stukken,is lpg inderdaad niet voordelig.
    Voor mensen die veel kilometers maken dan weer wel.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Nasty » zo 22 dec 2013, 17:10

    Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor corleone » zo 22 dec 2013, 17:11

    jablo schreef:Benzine 20.000km aan 1.60€ = 3200€ bij een verbruik van 10L
    LPG 20.000km aan 0.60€ = 1320€ bij verbruik van 11L + 40€ kleppen smering + 150€ wegentaks + 50€ benzine = 1560€

    Dus kostprijs is ongeveer de helft.



    Gij rijdt misschien op lpg ipv lpi ma 50 euro op een jaar tanken ? per maand kan ik
    inkomen, uw motor moet eerst warm zijn anders schakelt die niet over op lpi en dan hebt
    ge ook al wat km gereden en af en toe eens een tank benzine oprijden is zeker niet slecht
    voor alles te smeren .
    Avatar gebruiker
    corleone
    D16 Poster
     
    Berichten: 155
    Geregistreerd: vr 06 jan 2012, 17:51
    Woonplaats: maasmechelen
    my honda: accord CU3
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 22 dec 2013, 17:15

    Nasty schreef:Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?


    Dit vroeg ik mij dus ook al af? De klepgeleiders dan, want dat zijn degene die uitgesleten geraken dacht ik.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jordicivic » zo 22 dec 2013, 17:16

    Heb het even gevolgd vooraleer ik iets ging zeggen :party:

    Mijn broer zijn Accord Tourer heeft nu +-240000kms op de teller staan, heeft wel een topinstallatie zoals topicstarter van BRC (beste dat er is)
    Ik weet 1 ding, mijn nieuwe CR-V verbruikt gemiddeld 6.5 liter diesel/100km en ik kan qua kostprijs niet tippen aan mijn broer met LPG.

    Volgens mij hoeft er ook niet geroepen te worden over gierigheid en die andere flauwekul als iemand op LPG rijd. Er zijn mensen die makkelijk + 35000km-40000km per jaar rijden met hun honda. Hoeveel van de gasten hier rijd enkel naar een meeting(als het dan al niet te ver rijden is) of heeft een non-honda voor in de week? Of diegenen die onderhoud uitstellen, liever dure velgen met goedkope banden steken, etc,.... Ieder doet wat hij/zij wil

    Ik vind dit topic toch wel interessant voor iemand die voor LPG/LPI zou kiezen in de toekomst. Er zijn inderdaad VOOR EN NADELEN aan verbonden. Handig om die correct te vermelden zodat we er iets aan hebben uiteraard.

    Honda dekt zich uiteraard in maar ze verdienen toch ook aan het extra onderhoud dat erbij komt? Ik heb genoeg vrienden en familie die erop rijden en al jaren geen problemen hebben. En als er dan eens een klein probleempje was werd dat keurig opgelost door de installateur.
    Ik vroeg het ook bij Garage Ost voor mijn Stream en dat raadden ze heel sterk af om de redenen die reeds vernoemd werden. Maar mijn broer rijd wel met dezelfde motor al 240000kms op LPG? Als je weet dat ik maandelijks 400 euro aan benzine kwijt was dan is het logisch dat je aan LPG/LPI of diesel begint te denken.

    In ieder geval zal ik zelf niet snel LPG/LPI gaan rijden, ik rijd veel liever met een diesel voor het comfort/koppel en jammer genoeg dito kms per jaar. Anders had ik mij zeker een nieuwere benzine aangeschaft want die zijn ook al een pak zuiniger geworden. Ik heb de wagen nodig voor mijn gezin en werk en hobby. Als ik echter geen kids zou hebben of een zee van vrije tijd kocht ik me wel een type r, nsx, s2000 , etc en dan mag die gerust wat benzine slurpen.

    Onlangs hier nog een discussie over diesel rijden gevolgd, Dan praten we direct over kerktoren rijders die problemen krijgen etc. . We zijn gewoon de pineut van het milieu en de daarbij horende maatregelen. Het zal er niet op beteren, voor de rest mag je op beide oren slapen HONDA IS BETROUWBAAR.

    Gouden regel

    Warmrijden/tijdig onderhoud/ goede brandstof

    greetz jordi

    @ Madmac, blijven updaten zodat we dit kunnen volgen. :D
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jablo » zo 22 dec 2013, 17:50

    Jdm_Whore schreef:
    Nasty schreef:Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?


    Dit vroeg ik mij dus ook al af? De klepgeleiders dan, want dat zijn degene die uitgesleten geraken dacht ik.



    Mijn ep2 rijd al 92.000km op lpg en ik stel de kleppen zelf elke 10.000km en als ik al iets moet bijstellen,is het maar 1 of 2 kleppen, dus ik heb alle vertrouwen in de installatie. Als je uitrekend hoeveel ik al gespaard heb, kan ik daar zelfs een splinternieuwe motor van laten plaatsen. Iedereen moet met zijn wagen doen wat hij zelf wil,maar veel mensen hebben vooroordelen of hebben verhalen gehoord van iemand. De installaties van vroeger zijn niet de installaties van tegenwoordig.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten