Madmac schreef:Haha, was dat voor ne domme opmerking "Laat het dan kapot gaan"
Dj3scoupe schreef:Madmac schreef:Maar de wet beslist daar anders over hoor.
Alles wat met de motor te maken heeft of direct/ indirect oorzakelijk in verband kan worden gebracht moogt ge toch vergeten hoor
Tenzij ge der veel geld tegenaan smijt voor een speciale expertise mss, maar zelfs dan ken ik nog wel wat tegenargumenten die een constructeur kan gebruiken
Madmac schreef:Wat gij nu noemt is een uitzondering, en volgens de letter van de wet is Honda evenzeer verplicht mij mijn garantie toe te kennen hoor. Dat is een wetgeving die de consument beschermd, niet de constructeur.
Raidon schreef:
Ben nog geen maand geleden nog op curcus geweest voor garanties en daar werd me gezegd dat niet alleen het motorische deel buiten garantie valt maar de gehele wagen. Simpel, de ceo van zellik wil geen lpg op honda auto's. Ze zijn er radicaal tegen waar ik volledig achter sta. Ik ken er genoeg die na zoveel km komen klagen dat hun wagen schokt, geen vermogen meer heeft of rare geluiden begint te krijgen.
Dj3scoupe schreef:Madmac schreef:Wat gij nu noemt is een uitzondering, en volgens de letter van de wet is Honda evenzeer verplicht mij mijn garantie toe te kennen hoor. Dat is een wetgeving die de consument beschermd, niet de constructeur.
Foute redenering. Aangezien gij een wijziging hebt aangebracht aan de geleverde zaak kan een verkoper hiertoe niet aansprakelijk worden gesteld...
Madmac schreef:Raidon schreef:
Ben nog geen maand geleden nog op curcus geweest voor garanties en daar werd me gezegd dat niet alleen het motorische deel buiten garantie valt maar de gehele wagen. Simpel, de ceo van zellik wil geen lpg op honda auto's. Ze zijn er radicaal tegen waar ik volledig achter sta. Ik ken er genoeg die na zoveel km komen klagen dat hun wagen schokt, geen vermogen meer heeft of rare geluiden begint te krijgen.
Das dan ook een fout van de klant. Als de wagen schokt ligt dat aan de LPG afstelling en moet de installateur dit oplossen. Op mijn LPG installatie heb ik ook 3 jaar garantie en de plaatsing moet vakkundig gebeurd zijn, anders heeft hij spek aan zijn been.
Meer nog, voor ± €120 kan ik via de installateur een bijkomende verzekering nemen die de fabrieksgarantie gewoon overneemt.
En laten we een koe een koe noemen, met de huidige winstmarges zult ge heel vaak een strijd tegen de invoerder moeten leveren als er een dure herstelling op garantie moet gebeuren. Mijn voordeurgrepen werken stroef als het heet weer is, vroeger mocht mijn dealer deze simpelweg compleet vervangen, nu moet hij het euvel oplossen zonder wisselstukken.
Of deze:
In 95 kocht ik een nieuwe Hyundai, deze had een spuitfout op 't dak. Onmiddellijk werd het dak opnieuw opgespoten.
In 2003 kocht ik de volgende Hyundai, binnen het jaar had ik vlekken op het dak alsof er een zuur op gegooid was. Herstelling geweigerd door Hyundai Belgium omdat ik vogelstront waarschijnlijk te lang had laten zitten. Wat kan kloppen, want ik poetste die auto max één maal per maand
Madmac schreef:Ik kan goed aanvaarden dat dit van vogelstront is, maar dan mag men mij eens verklaren waarom er drie op het dak waren en geen enkele op de motorkap terwijl de vogels daar ook op scheten hoor.
Raidon schreef:Klachten over schokken -> kleppen die dicht komen te zitten -> euvel door LPG -> geen hydraulische kleppen bij Honda -> vb. oude crv 2.0 B20 blok. Op 140.000 km andere cilinderkop steken omdat kleppen op hun einde af geregeld waren.
- LPG installateur regelt geen kleppen bij men weten want dat komt volgens hem niet van zijn lpg installatie en wordt niet onder garantie genomen.
- Als er toch mensen zijn die op lpg willen liggen -> om de 20.000 km kleppen regelen tot dat het niet meer gaat zoals bovenstaand vb. En eens je daar zit waar is dan het profeit van je lpg?
Raidon schreef:Weet het niet. Heb hetzelf voorgehad op een warme dag +30C°. Gaan werken s'avonds en achter op men koffer 1ne. Direct afgekuist maar toch was het ingebrand. Maar door een polierbeurt weer helemaal verdwenen
dave schreef:iedereen kan zeggen over lpg wat ze willen, maar vroeg of laat wordt de rekening van goedkoop rijden betaald.
Keer terug naar Algemeen technische informatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast