FD2 Betrouwbaarheid van een CVT-overbrenging & Honda's IMA

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

FD2 Betrouwbaarheid van een CVT-overbrenging & Honda's IMA

Berichtdoor kevin--vip » wo 14 sep 2022, 21:41

Hallo allemaal ben een lange tijd weggeweest.


Ik zou uit de leden van dit forum wat kennis willen opdoen over de betrouwbaarheid van een CVT transmissie.
Nu kan ik vertellen dat ik zeker wat speurwerk heb opgedaan maar ik blijf er toch aan twijfelen.
Door de jaren heen weet ik dat wat extra km gerust geen kwaad kunnen op de motor.
De spijtig zaak van onze euronorm/ emissie zones doet mij richting een hybride gaan, ik stak veel tijd vroeger in mijn passie maar nu met mijn leeftijd is het mijn keuze geweest om verstandig te leven.

Kortom zijn mijn vragen:
Hoe betrouwbaar is een cvt?
Ik weet dat deze uit een riembestaat met ijzeren ringen rondom de rubberenriem, klopt het als ik zeg dat deze een beetje functioneert zoals een VARIO van een scooter?
En Honda's IMA systeem, zijn er ondertussen al gekenden gebreken?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk deze wagen ( FD2 ) aankopen binnen zekere tijd maar gezien mijn vorige blunder wil ik niet door een foute inschatting de bus terug moeten nemen. :nono:
Nu qua onderdelen (prijs) weet ik dat ik de dealer gerust kan contacteren maar ik respecteer hun tijd door niet een lijst met vragen te stellen, daarom dacht ik hier terecht te kunnen. :denk:
Ik betrouw Honda en hun techniek.
Ondertussen heb ik mijn studies volledig afgemaakt en ben ik na een lange periode werkervaring bij verschillende merken en maten in de voertuigbranche toch de wijze keuze gaan maken om mijn kennis bij te schaven aan de hoge school van De Nayer.
het is momenteel een Graduaat maar dat is het verstandigste.

Nu waarom zeg ik dit omdat wij een brug kunnen huren en tijd kunnen reserveren in het ATC.
Een foute aankoop kunnen we niet terug draaien en geld is ons allen kostbaar.
Ik start Volgende week 20/09/22 met school en zal dan ook de mening van wat docenten vragen.

Met vriendelijke groeten
Kevin.
--once you go honda you never go back--
kevin--vip
D14 Poster
 
Berichten: 70
Geregistreerd: wo 26 okt 2011, 20:38
Woonplaats: koningslo,vilvoorde
my honda: honda integra
Advertenties:



  • Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten