Neen fout
, voor lage en middentoeren is pk ook belangrijk. Waarom is ne diesel sneller weg dan ne naft in lage toeren, omdat em daar meer pk heeft. Meer koppel onderin is per definitie meer pk onderin. En als ne FN2 op 260 nm koppel zat had em 300 pk ofzo door zn hoogtoerig karakter.
Dus zegge da koppel belangrijk is onderin en pk bovenin is zever, pk is voor beide net even belangrijk. Maar de meesten zien niet dat ne diesel onderin meer pk heeft dan ne naft en das waarom ze zeggen ahja dieje heeft meer koppel en is daarom sneller.
De wagen die op op zo snel mogelijke manier het meeste pk kan leveren dus bv tussen 3000 en 5000 toeren is altijd sneller dan een andere tussen dat toerengebied natuurlijk.
Of dat die wagen nu turbo of atmosferisch is maakt van geen enkel belang.
Ne turbo gaat waar zijne turbo boost het hoogste is meestal wel veel pk hebben maar daarom niet het hoogste pk piek. Zolang het koppel niet harder zakt dan de toeren stijgen blijft uw wagen pk bijmaken.