Kriz' Type R FN2 update pg 5

Re: Kriz' Type R FN2 update Flashpro pg3

Berichtdoor little viper » wo 11 aug 2010, 11:19

Mooie pkcijfers!!!

Ik vind dat raar dat Honda's niet meer koppel hebben? (standaard of getuned)

Uiteindelijk zijn de pk's van belang bij atmospherische benzines en die hebben ze altijd 8-)
Dus in de praktijk maakt het niet uit.

Meer koppel is wel altijd handig in de lage & middentoeren

Hoeveel wielpk?
Avatar gebruiker
little viper
D16 Poster
 
Berichten: 159
Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
Woonplaats: vlaams-brabant
my honda: Type R FN2
Advertenties:



  • Re: Kriz' Type R FN2 update Flashpro pg3

    Berichtdoor Sinister » wo 11 aug 2010, 11:57

    Neen fout :!: , voor lage en middentoeren is pk ook belangrijk. Waarom is ne diesel sneller weg dan ne naft in lage toeren, omdat em daar meer pk heeft. Meer koppel onderin is per definitie meer pk onderin. En als ne FN2 op 260 nm koppel zat had em 300 pk ofzo door zn hoogtoerig karakter.
    Dus zegge da koppel belangrijk is onderin en pk bovenin is zever, pk is voor beide net even belangrijk. Maar de meesten zien niet dat ne diesel onderin meer pk heeft dan ne naft en das waarom ze zeggen ahja dieje heeft meer koppel en is daarom sneller.
    De wagen die op op zo snel mogelijke manier het meeste pk kan leveren dus bv tussen 3000 en 5000 toeren is altijd sneller dan een andere tussen dat toerengebied natuurlijk.
    Of dat die wagen nu turbo of atmosferisch is maakt van geen enkel belang.
    Ne turbo gaat waar zijne turbo boost het hoogste is meestal wel veel pk hebben maar daarom niet het hoogste pk piek. Zolang het koppel niet harder zakt dan de toeren stijgen blijft uw wagen pk bijmaken.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update Flashpro pg3

    Berichtdoor little viper » wo 11 aug 2010, 16:19

    @ sinister: ik sluit mij aan bij u.

    a)
    Bij een sprintherneming tussen een turbobenzine (of turbodiesel) en een atmonaft de turbowagen eerst winnen.
    Eénmaal op "snelheid" zal de atmo inhalen.

    b)
    Maar bv bij de TYPE R FN2 (= goed voorbeeld).
    Bij een remapping bij de FN2 is het toch handig als ze specifiek wat extra koppel plaatsen op de middentoeren.
    (ik spreek niet van de mechanische tuning)
    Avatar gebruiker
    little viper
    D16 Poster
     
    Berichten: 159
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
    Woonplaats: vlaams-brabant
    my honda: Type R FN2
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update Flashpro pg3

    Berichtdoor Sinister » wo 11 aug 2010, 18:41

    Bezie die remapping maar is, ge zult zien da em door meer koppel onderin ook veel meer pk onderin haalt en daarom is em sneller onderin.
    Het een kan niet zonder het ander immers.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update Flashpro pg3

    Berichtdoor Nasty » wo 11 aug 2010, 22:03

    216pk is niet verkeerd op een fn2. keep up the good work 8-)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor kriz » vr 10 sep 2010, 20:20

    Hey mannen,

    Vandaag werd eindelijk mij aas uitlaatspruitstuk geinstalleerd bij inter-tuning. Na 2 u werk was het gemonteerd. Daarna was het nog even(lees: lang) wachten tot de bmw 1 met m3 motor voor de belcar van de testbank was om de auto te remappen. Die had brandstofdrukproblemen.

    Daarna was het mijn beurt, resultaat: +12 pk en +16nm

    Nu draait de fn2 228pk en 214nm.

    Dit zijn mijn mods tot nu:

    -RRC intake manifold
    -AAS exhaust manifold
    -Invidia catback
    -Flashpro

    Afbeelding

    voor en na
    Afbeelding
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor Hondapower » za 11 sep 2010, 00:35

    Zeer schoon resultaat!

    Zal wel vlot marcheren nu :)
    Hondapower
    D16 Poster
     
    Berichten: 167
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:20
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor kriz » za 11 sep 2010, 05:09

    Ja ja het gaat heel vlotjes!!
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor Sennini » za 11 sep 2010, 12:25

    Mooie getallen, toch al serieus wat winst behaald met uw updates!!
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor little viper » za 11 sep 2010, 12:45

    Wat een bom :goed:
    Lekker hoge toeren

    Vraagske:

    De dipjes in je curve, van waar komen die?

    start van de vtec?

    Kunnen ze dipjes niet wegwerken met te remappen?
    Avatar gebruiker
    little viper
    D16 Poster
     
    Berichten: 159
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
    Woonplaats: vlaams-brabant
    my honda: Type R FN2
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor unleashed civic » za 11 sep 2010, 12:58

    Amai, proper resultaat :O
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor kriz » za 11 sep 2010, 15:45

    Heel proper! En het heel goed vooruit!

    Nee, beter dan dit kreeg gerry het niet

    Een volledig vlakke koppel lijn en mooie rechte schuine pk lijn gaat alleen in theorie vermoed ik

    correct me if I'm wrong
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor little viper » zo 12 sep 2010, 09:35

    kriz schreef:Heel proper! En het heel goed vooruit!

    Nee, beter dan dit kreeg gerry het niet

    Een volledig vlakke koppel lijn en mooie rechte schuine pk lijn gaat alleen in theorie vermoed ik

    correct me if I'm wrong


    'k eigenlijk ook wel benieuwd of het bekomen van een "vlakke lijn" mogelijk is.

    Qua curves ken ik eigenlijk vooral traditionele atmospherische & turbocurves.

    Bij een Vtec motor zal je waarschijnleik altijd een heel korte dip hebben?
    b.w.v. spreken een soort van "turbogat" van vroeger?

    ps: ik kan mij volledig vergissen hé, 't is maar een hypothese.

    Anyway: 'k heb zelf ook al eens gereden met een FN2 (steven) met dergelijke cijfers
    & dat rijd écht lekker hard en agressief :twisted:
    Dus proficiat ;)
    Avatar gebruiker
    little viper
    D16 Poster
     
    Berichten: 159
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 06:47
    Woonplaats: vlaams-brabant
    my honda: Type R FN2
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor kriz » zo 12 sep 2010, 22:26

    ja, het is een heel andere auto!

    moet nog wel nog wennen aan het geluid, de invidia klinkt niet meer zo mooi als er voor
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Kriz' Type R FN2 update aas manifold pg4

    Berichtdoor Hondapower » ma 13 sep 2010, 00:44

    we moeten is afspreken hé ;) Wil je geluid wel is horen. Dat van mij is ook veranderd ze. Veel scherper!
    Hondapower
    D16 Poster
     
    Berichten: 167
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:20
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten