M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

Berichtdoor vandrietuning » di 16 jan 2018, 23:25

Nice! Ben erg benieuwd... De 1.5T was al leuk om mee te rijden.
-- Van Drie Tuning -- >> Honda chiptuning op maat <<
[Hondata] [Neptune] [eCtune] [Doctronic] [Haltech] [AEM] [KTuner]
vandrietuning
Camino user
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr 24 jan 2014, 19:24
Woonplaats: Emmeloord
my honda: FD3
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

    Berichtdoor M&M » do 18 jan 2018, 16:25

    @ Namor - Bedankt, voor een snelle foto is er wel altijd een momentje vrij ;)

    @ Raidon = Thanks, naar meetings ga ik niet zoveel - wel jammer dat er geen HCB meet meer is... Maar indien er speciale Type R events georganiseerd worden of een rondrit / circuitbezoek, laat het mij dan zeker weten aub. :goed: ik heb geen FB account (doelbewust), maar ik check hier wel regelmatig mijn mailbox / topic ;)

    @ Vandrietuning - Bedankt, de FK8 is een genot om mee te rijden. Al denk ik dat 'ie qua mapping vrij identiek zal zijn aan de FK2R - ze beschikken tenslotte over hetzelfde motorblok (K20C1) - identieke koppelwaarden, en ook al kreeg de FK8 dan 10 extra knolletjes toebedeeld, dit lijkt mij een vrij gering verschil op een totaal van boven de 300.
    Qua rijbeleving zal je vooral wat de wegligging betreft een verschil merken, dankzij de onafhankelijk geveerde achterophanging & breder schoeisel van de nieuwe Type R, en het revmatch downshiften (the heel/toe way). :) De zitpositie in de nieuwe R is ook wat lager.

    Ik ben echter wel benieuwd naar welke waarden jij uit een standaard K20C1 blok weet te puren, eens je er jouw magie op los hebt gelaten - en, of de elektronica (differentieel) er nadien nog voldoende raad mee weet om het vermogen adequaat op de weg over te brengen. (+300pk voor een voorwielaandrijver is toch al behoorlijk wat).
    Want niet enkel Pirelli rijders weten; power is nothing without control :mrgreen:
    Heb je intussen al een bone stock FK2R of FK8 gemapped? :?: Online zie US tuners base mapping cijfers claimen van in de buurt van 400 pk... (mapping & decat / uitlaatlijn)
    Laat het mij / ons zeker weten :goed:

    @ Nasty = Merci voor de pb, helaas gaat het bericht niet helemaal open... Maar aan de titel te zien, heb je mij al ergens gespot? Je mag de foto gerust hier in mijn topic zetten hoor 8-)
    Laatst bijgewerkt door M&M op do 18 jan 2018, 20:00, in totaal 2 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

    Berichtdoor Nasty » do 18 jan 2018, 17:07

    In overpelt, ik reed met een rode cbr achter je tot in helchteren ongeveer :)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

    Berichtdoor M&M » do 18 jan 2018, 19:55

    Nasty schreef:In overpelt, ik reed met een rode cbr achter je tot in helchteren ongeveer :)


    Haha, dat was jij dus, had ik dat geweten maatje... ;) Ik was een kamaraad gaan bezoeken. Enfin, dan heb je er toch al ééntje irl gezien, en dan nog wel de mijne. :goed:
    Ik wist niet eens dat jij een CBR had, cool :teehee: Klopt het dat het niet de aller zwaarste is ut het gamma? Hoeveel cc?

    Stuur mij aub. bij gelegenheid nog eens een smsje, want ik denk dat ik je nummer kwijt ben... :oops:
    Laatst bijgewerkt door M&M op vr 19 jan 2018, 16:06, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

    Berichtdoor M&M » vr 19 jan 2018, 12:47

    Mooi weer, een vrij moment en een nagelnieuwe FK8... Time to shoot some decent pics 8-)
    Afbeelding
    Na een kwartiertje zoeken naar een geschikte locatie, kwam ik voorbij een verlaten loods. Check - hier kon ik rustig mijn ding doen. ;)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Enjoy :love:
    Laatst bijgewerkt door M&M op zo 21 jan 2018, 11:18, in totaal 13 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor Namor » vr 19 jan 2018, 12:59

    Fantastisch mooi, echt een plaatje
    Namor
    Camino user
     
    Berichten: 30
    Geregistreerd: vr 02 jan 2015, 19:02
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor M&M » za 20 jan 2018, 10:53

    Namor schreef:Fantastisch mooi, echt een plaatje


    thx :D
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor vandrietuning » zo 21 jan 2018, 23:28

    really, really nice.... bevalt goed?
    -- Van Drie Tuning -- >> Honda chiptuning op maat <<
    [Hondata] [Neptune] [eCtune] [Doctronic] [Haltech] [AEM] [KTuner]
    vandrietuning
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 24 jan 2014, 19:24
    Woonplaats: Emmeloord
    my honda: FD3
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 22 jan 2018, 20:24

    zou wel eens willen vergelijken met mijne turbo teg :teehee:
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor M&M » wo 24 jan 2018, 17:37

    vandrietuning schreef:really, really nice.... bevalt goed?


    Bedankt Leo, ja hoor (het zou maar zielig zijn indien van niet :mrgreen: )
    Waar ik nog het meest voor zal moeten oppassen is dat ik mijn rijbewijs niet kwijtraak ;)
    Want dit ding zit moeiteloos aan illegale snelheden voor je er erg in hebt ...
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 24 jan 2018, 17:47, in totaal 2 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor M&M » wo 24 jan 2018, 17:42

    Dj3scoupe schreef:zou wel eens willen vergelijken met mijne turbo teg :teehee:


    Dat zit er voorlopig toch niet in hoor Dries. :nono:
    Mijn blok moet eerst deftig ingereden worden ... ;)

    Welke vermogens- koppelwaarden heeft jouw turbo ITR? Is hij al optimaal afgesteld?
    En zoals ik al vaker gezegd heb; kijg je al die extra power / koppel efficiënt op de weg overgebracht? :?:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor corleone » di 13 feb 2018, 15:48

    Mooie wagen veel succes ermee nog toekomst plannen ermee ? :D
    Avatar gebruiker
    corleone
    D16 Poster
     
    Berichten: 155
    Geregistreerd: vr 06 jan 2012, 17:51
    Woonplaats: maasmechelen
    my honda: accord CU3
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= stReet Ready P46

    Berichtdoor vandrietuning » vr 16 feb 2018, 10:36

    M&M schreef:@ Namor - Bedankt, voor een snelle foto is er wel altijd een momentje vrij ;)

    @ Raidon = Thanks, naar meetings ga ik niet zoveel - wel jammer dat er geen HCB meet meer is... Maar indien er speciale Type R events georganiseerd worden of een rondrit / circuitbezoek, laat het mij dan zeker weten aub. :goed: ik heb geen FB account (doelbewust), maar ik check hier wel regelmatig mijn mailbox / topic ;)

    @ Vandrietuning - Bedankt, de FK8 is een genot om mee te rijden. Al denk ik dat 'ie qua mapping vrij identiek zal zijn aan de FK2R - ze beschikken tenslotte over hetzelfde motorblok (K20C1) - identieke koppelwaarden, en ook al kreeg de FK8 dan 10 extra knolletjes toebedeeld, dit lijkt mij een vrij gering verschil op een totaal van boven de 300.
    Qua rijbeleving zal je vooral wat de wegligging betreft een verschil merken, dankzij de onafhankelijk geveerde achterophanging & breder schoeisel van de nieuwe Type R, en het revmatch downshiften (the heel/toe way). :) De zitpositie in de nieuwe R is ook wat lager.

    Ik ben echter wel benieuwd naar welke waarden jij uit een standaard K20C1 blok weet te puren, eens je er jouw magie op los hebt gelaten - en, of de elektronica (differentieel) er nadien nog voldoende raad mee weet om het vermogen adequaat op de weg over te brengen. (+300pk voor een voorwielaandrijver is toch al behoorlijk wat).
    Want niet enkel Pirelli rijders weten; power is nothing without control :mrgreen:
    Heb je intussen al een bone stock FK2R of FK8 gemapped? :?: Online zie US tuners base mapping cijfers claimen van in de buurt van 400 pk... (mapping & decat / uitlaatlijn)
    Laat het mij / ons zeker weten :goed:

    @ Nasty = Merci voor de pb, helaas gaat het bericht niet helemaal open... Maar aan de titel te zien, heb je mij al ergens gespot? Je mag de foto gerust hier in mijn topic zetten hoor 8-)


    Volgende week heb ik een 2015 model op de testbank. Omdat de nieuwere Civic's geen Keihin ecu's meer hebben moeten er weer andere tools worden gekocht.
    Helaas zijn deze erg duur, maar gelukkig mag ik deze "even" lenen van mijn conculega. Ben er wel druk mee bezig om eigen apparatuur aan te schaffen.

    Maar basic tune zal ergens rond 350-360 pk zijn. En met downpipe etc zal je richting 400 pk gaan.
    Om de koppeling te sparen moet het koppel niet hoger dan 500-520 Nm gaan. Of uiteraard upgraden ;)
    -- Van Drie Tuning -- >> Honda chiptuning op maat <<
    [Hondata] [Neptune] [eCtune] [Doctronic] [Haltech] [AEM] [KTuner]
    vandrietuning
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 24 jan 2014, 19:24
    Woonplaats: Emmeloord
    my honda: FD3
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor Ghost Eg » wo 21 feb 2018, 20:35

    Whoow dikke update hier!
    Uw Accord was snel verkocht zeker door de garage :D
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150
    Ghost Eg
    D14 Poster
     
    Berichten: 76
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 13:58
    my honda: Eg9-Eg6-Cn1-Be3
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & FK8: R-08217= pictuRes P47

    Berichtdoor M&M » za 24 feb 2018, 19:10

    @ Ghost EG: indeed, thanks, bedoeling is om de R goed te verzorgen, zonder al te veel mods - mss op termijn een remap van het het standaard blok - net als bij mijn S2000 ;)
    Power went immers snel.
    Yup, mijn ex-Accord vond vrij snel een nieuw baasje (ze bolt nu rond in Wallonië) :P

    @ vandrietuning: benieuwd naar de FK2R remap ervaring - please keep us informed. :goed:
    350- 360 pk volstaat wat mij betreft voor een FWD en alledaags straatgebruik (om die pk's ten volle te benutten moet je het ding toch in toeren jagen anyway), het extra koppel vind ik echter interessanter - 500 Nm = 100 Nm erbij, zal de FK8 nog een stuk vinniger maken.
    Als ik me niet vergis komt de turbo vol in rond 2500 rpm (zowel bij de FK2R als bij de FK8), kan je dit eventueel vervroegen naar bvb 2000 toeren via de standaard ecu, is dit aan te raden / zinvol?
    Indien ja, dan zou je het koppel net wat eerder kunnen benutten lijkt me ...

    Beestje voor het eerst gedetailed :kwijl: :love:
    Afbeelding

    Tot slot, als toemaatje, nog een leuk FK8 / Forza Motorsport 7 PR clipje van Honda :goed:
    https://www.youtube.com/watch?v=v2DPAnkOPkA
    Laatst bijgewerkt door M&M op vr 09 maart 2018, 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten