Thanks muts & rafke
@ rafke: jij hebt eveneens een knappe Accord aangeschaft. Vooral die velgen komen mij bekend voor
Alles heeft zijn voor- en nadelen.
De OEM sport suspension kit verlaagt de Accord een 2.5 à 3cm.
Echt 'plat' zal hij dus met deze setup nooit liggen.
Gelukkig merk je optisch toch het verschil tov een onverlaagde wagen.
Maar let op, want persoonlijk vind ik deze ophanging vrij hard, het weggedrag wordt sportiever maar je boet weldegelijk in qua comfort.
Destijds lag mijn Del Sol op ongeveer 7,5cm van moeder aarde dmv een KW schroefkit en deze veerde minder hard dan de Honda ophanging op mijn Accord.
Voordelen tegenover de aftermarket verlaginskits; allereerst het feit dat er niet moeilijk gedaan wordt op de keuring en aangaande de fabrieksgarantie (indien die nog van toepassing is op de wagen).
Voor dagelijks gebruik is de rijhoogte ideaal, je kan nog steeds vlot op en af verkeersdrempels en stoepranden. (mijn Accord doet dienst als daily, de jouwe wss ook?)
Qua prijs valt er ook wel iets te zeggen voor de OEM ophanging; ongeveer € 650 voor de complete kit, exclusief plaatsing (een 2 tal uren werk om ze te plaatsen).
De tweedehands OEM voorlippen dan, niet zo een successstory vrees ik.
Zeer moeilijk te vinden.
Enkel nieuw te bestellen bij de dealer zo lijkt, voor om en bij de 500 Eurootjes, wel al gespoten, maar exlusief plaatsing...
Ik heb nog een afternarket voorlip liggen die de verkoop in kan (igv interesse, zie de verkoophoek van deze site).
Tot slot; momenteel broed ik een winterplan uit voor de Accord, maar daarover binnenkort meer...