Vandaag met de daily Accord bij dom langsgeweest, of om helemaal politiek correct te zijn, bij zijn ouders (omdat er daar betere accomodatie voorhanden was).
Het was de bedoeling om een aantal dingen te wrappen.
Helaas draaide dit ietsje anders uit dan we gedacht hadden...
De folie die ik gekocht had, bleek niet zo geschikt for the job (te dun en onvoldoende uitrekbaar), en wanneer we het spul dan toch éénmaal op de wagen aanbrachten, waren dom en ik van oordeel dat het toch maar beter OEM bleef.
Dom en ik zijn op dat vlak gelijkgestemde zielen, als het niet perfect kan, dan liever niet...
Geen wrap dus. Achja, wie niet waagt, blijft maagd
Desondanks vond ik de dag nog best geslaagd, want ik verkeerde immers in goed gezelschap (nice to meet you dom )
Wat dan wel?
Gisteren de toekomstige winterwheels opgehaald.
Al loopt de winter momenteel op zijn laatste beentjes, indien de kans zich voordoet, mag een mens niet aarzelen.
Overgekocht van een kameraad, die nog van zijn ex-Civic FK i-CTDI een setje OEM 17 inch rims had liggen.
Met flink wat stoeprandschade, maar dat kan mij niet deren, want ik ga deze wielen toch opnieuw spuiten (Moonrock once again )
De velgen liggen al te wachten bij Permantier, daar begin ik één van de volgende weekends op 't gemakske aan
Voor het geld dat ik betaalde aan deze wielen, kon ik het gewoon niet laten.
Hier alvast een foto van een gelijkaardige velg:
De bandenmaat (en snelheids index) kwam bovendien overeen met die van mijn Accord: 225/45/17, en op dit setje lagen nog 2 goede Michelins met nog voldoende profiel dus ...
...deze ga ik van de week op de achterste velgen van mijn Accord leggen, zo ben ik eindelijk van die snoeiharde run flats verlost.
(Eind april moet ik trouwens naar de keuring en run flats zijn verboden op een CN1... zaten nog op de 30th Anniversary wheels toen ik die destijds overkocht)
Deze ingreep zou het comfort aan boord ten goede moeten komen (minder hard liggen, nu vooral op korte hobbels een ramp).