M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & Accord CN1: reverse cam installed on the Accor

Berichtdoor M&M » zo 01 apr 2012, 16:09

Vandaag met de daily Accord bij dom langsgeweest, of om helemaal politiek correct te zijn, bij zijn ouders (omdat er daar betere accomodatie voorhanden was).
Het was de bedoeling om een aantal dingen te wrappen.
Helaas draaide dit ietsje anders uit dan we gedacht hadden... :|

De folie die ik gekocht had, bleek niet zo geschikt for the job (te dun en onvoldoende uitrekbaar), en wanneer we het spul dan toch éénmaal op de wagen aanbrachten, waren dom en ik van oordeel dat het toch maar beter OEM bleef. :denk:
Dom en ik zijn op dat vlak gelijkgestemde zielen, als het niet perfect kan, dan liever niet... :nono:
Geen wrap dus. Achja, wie niet waagt, blijft maagd :P

Desondanks vond ik de dag nog best geslaagd, want ik verkeerde immers in goed gezelschap (nice to meet you dom :goed: )

Wat dan wel?
Gisteren de toekomstige winterwheels opgehaald.
Al loopt de winter momenteel op zijn laatste beentjes, indien de kans zich voordoet, mag een mens niet aarzelen. ;)

Overgekocht van een kameraad, die nog van zijn ex-Civic FK i-CTDI een setje OEM 17 inch rims had liggen.
Met flink wat stoeprandschade, maar dat kan mij niet deren, want ik ga deze wielen toch opnieuw spuiten (Moonrock once again :mrgreen: )
De velgen liggen al te wachten bij Permantier, daar begin ik één van de volgende weekends op 't gemakske aan 8-)
Voor het geld dat ik betaalde aan deze wielen, kon ik het gewoon niet laten. ;)
Hier alvast een foto van een gelijkaardige velg:
Afbeelding

De bandenmaat (en snelheids index) kwam bovendien overeen met die van mijn Accord: 225/45/17, en op dit setje lagen nog 2 goede Michelins met nog voldoende profiel dus ...
Afbeelding
...deze ga ik van de week op de achterste velgen van mijn Accord leggen, zo ben ik eindelijk van die snoeiharde run flats verlost.
(Eind april moet ik trouwens naar de keuring en run flats zijn verboden op een CN1... zaten nog op de 30th Anniversary wheels toen ik die destijds overkocht)
Deze ingreep zou het comfort aan boord ten goede moeten komen (minder hard liggen, nu vooral op korte hobbels een ramp). :)
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor dom » zo 01 apr 2012, 18:35

    Yowkes,

    idd de Accord met de chrome stukken zag en ziet er gewoon beter uit (wss vanwege de heel lichte lakkleur)


    Nu hebbek net de 2000 ook is gezien, ziet er een geweldig weekendspeeltje uit. verdomme toch dat ambtenarenloontje :D
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor M&M » zo 01 apr 2012, 18:55

    dom schreef:Yowkes,

    idd de Accord met de chrome stukken zag en ziet er gewoon beter uit (wss vanwege de heel lichte lakkleur)


    Nu hebbek net de 2000 ook is gezien, ziet er een geweldig weekendspeeltje uit. verdomme toch dat ambtenarenloontje :D


    Thx maat ;)

    Ik ben toch ook blij dat ik de S2K al een tijdje heb, want als je zo'n ding tegenwoordig/in de toekomst moet gaan inschrijven, het zal er niet goedkoper op worden vrees ik (en dat was het vroeger ook al niet...) :denk: :doh:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor vtiprelude » zo 01 apr 2012, 21:10

    yip,ik heb dezelfde velgen als wintervelg! zonder schade! :twisted: :twisted: :lol: :lol:

    kvind die goe staan op nen accord! :goed: :goed:

    heb trouwens nog 4 splinternieuwe michelin winterbanden liggen,moest ge intresse hebben! :D
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor M&M » zo 01 apr 2012, 21:18

    vtiprelude schreef:yip,ik heb dezelfde velgen als wintervelg! zonder schade! :twisted: :twisted: :lol: :lol:

    kvind die goe staan op nen accord! :goed: :goed:

    heb trouwens nog 4 splinternieuwe michelin winterbanden liggen,moest ge intresse hebben! :D


    Die schade lossen we wel op, da's geen probleem (en ik heb tijd genoeg) als ze tegen oktober klaar zijn ben ik wss wel op tijd hee) ;)
    Interesse voor die winterbanden heb ik wel, stuur anders eens een pm aub dan bespreken we het verder en komen we er wel uit. :)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor MHG » ma 02 apr 2012, 08:40

    Nette Accord! Is bijna een kopie van de mijne.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor M&M » ma 02 apr 2012, 09:24

    MHG schreef:Nette Accord! Is bijna een kopie van de mijne.


    Bedankt, ja idd, klopt, het grootste verschil is nog dat jij een 2.4 hebt en ik een diesel... ;)
    Kom je naar de HCB meet dit jaar met je Accord? Indien ja, mss een een paar foto's nemen van de Accords samen, altijd leuk... :)
    (of kom je met je coupé? ook hier zit ik met een gelijkaardig luxe-dilemma: mooi weer = S2000, regen = Accord) :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: New sloefkes for the CN1

    Berichtdoor MHG » ma 02 apr 2012, 10:45

    Dat ligt er een beetje aan of de civic klaar is tegen die tijd. Wat ik wel hoop. Mocht het me niet lukken om de civic af te hebben tegen die tijd dan kom ik zeker met de Accord. Is inderdaad een leuk idee om de 2 accords eens naast elkaar te zetten dan.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: test triootje

    Berichtdoor M&M » zo 08 apr 2012, 15:48

    Voorlopig geen nieuwe ups te melden, maar vandaag een paar testfoto's genomen op een nieuwe locatie vlakbij huis (een nieuw bedrijfsgebouw dichtbij 't containerpark, vorige week ontdekt tijdens het wegbrengen van het tuinafval). :)

    Een eerste test omdat ik al lang beide wagens samen wou 'vereeuwigen' en deze locatie mij wel aansprak.
    Just thought I'd share... 8-)
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Positionering van de auto's is niet perfect en het was een beetje bewolkt, maar ja, het is tenslotte maar een probeersel en ik ben ook maar een amateur met enkel een oude digi cam ter beschikking... :mrgreen:
    Deze plaatjes werden op 5 minuutjes ingeblikt. En ik ben al bij al nog best tevreden over het resultaat.

    Om even op te titel terug te komen: twee wagens, één bestuurder = een beetje lastig. :denk:
    Dus deed mijn moeder met haar Jazz'ke dienst als shuttle service. :P
    Deze laatste is daarom speciaal voor haar... ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: test triootje

    Berichtdoor pistonhead » ma 09 apr 2012, 20:43

    Wat zoude toch zonder de mama zijn hé :lol:
    Schoon collectie :goed:
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: test triootje

    Berichtdoor JDM-civic » ma 09 apr 2012, 20:57

    Idd schone collectie, vind de foto's geslaagt ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: test triootje

    Berichtdoor M&M » ma 09 apr 2012, 21:09

    pistonhead schreef:Wat zoude toch zonder de mama zijn hé :lol:
    Schoon collectie :goed:


    Wss voetganger tussen beide locaties in? Of liften met ontblootte en geschoren onderbenen :lol: Yup, I'm a mama's boy :mrgreen:

    Bedankt JDM-civic, dit was maar een probeersel, ooit komt er wel eens een deftige shoot van (meer tijd en wie weet een meer bekwame fotograaf ;) )
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: test triootje

    Berichtdoor M&M » ma 16 apr 2012, 11:30

    Vanochtend liet de Accord mij voor het eerst in de steek na een weekje stilstand (vakantie) :(
    hij wou niet meer starten, bij het omdraaien van de contactsleutel hoorde je enkel tttttrrrrrrtttt tttttrrrrrrttttt...
    Yup, you guessed it, lege accu. :doh:

    Eerst nog een poging ondernomen met startkabels en moeder's Jazz, maar nee hoor, zo plat als een pannekoek. :(

    Dan maar naar de dichtsbijzijnde autoshop, in mijn geval dus Auto 5 Korbeek Lo, Varta batterijtje afgehaald, en 150 Euro lichter opnieuw huiswaarts gekeerd om van batterij te wisselen.
    (A pic so you can see it happened) ;)
    Afbeelding

    De originele OEM accu ga ik opnieuw opladen bij Hans, en bijhouden of mss zelfs opnieuw monteren eens ze opgeladen is...
    Achja, shit happens... :dom:

    Straks de occasiebandjes die al 2 weken klaarliggen op de achterste velgen laten trekken bij de bandenboer zodat ik van die staalharde runflats verlost ben, en eens langsgaan bij Autostop Leuven om te informeren wanneer mijn bestelde spulletjes binnenkomen... (kwestie van nog iets positiefs te doen vandaag) :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: platte pannekoek

    Berichtdoor MHG » ma 16 apr 2012, 13:04

    Heb hetzelfde voor gehad een paar jaar terug. Was nog de originele accu waar de auto mee geleverd was. Ik heb hem toen een hele dag aan een lader gehangen, einde van de dag de auto willen verplaatsen en niks. Ik denk dat eens ze de geest geven, er niks meer mee te doen valt.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1: platte pannekoek

    Berichtdoor M&M » ma 16 apr 2012, 16:53

    MHG schreef:Heb hetzelfde voor gehad een paar jaar terug. Was nog de originele accu waar de auto mee geleverd was. Ik heb hem toen een hele dag aan een lader gehangen, einde van de dag de auto willen verplaatsen en niks. Ik denk dat eens ze de geest geven, er niks meer mee te doen valt.



    Tja, je kan wel eens gelijk hebben hoor...
    Nu ja, ik kan het altijd eens proberen, blijft de oude accu dienst weigeren, breng ik hem naar het containerpark...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten