Jesko's project EK3

Re: Jesko's project EK3

Berichtdoor JeSko » wo 11 jan 2023, 10:52

Deze morgen de auto onder zeil vandaan gehaald, en eindelijk heb ik eens geen aangeslagen ruiten langs de binnenkant, heb wel één raampje laten openstaan op een kier, zodat er lucht door kon, we moeten nog wel verder testen of het water niet elders binnen komt maar de nieuwe ruit zal zeker geen kwaad kunnen. Zaterdag ga ik hem goed drogen met doeken en een heatgun, zodat de bodem volledig droog is.

Wel mooi zo'n verse ruit erin.

Afbeelding

Afbeelding
JeSko
D14 Poster
 
Berichten: 80
Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
Advertenties:



  • Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » vr 13 jan 2023, 06:13

    Ik wil niet te vroeg juichen maar dat ziet er toch al als een succes uit :goed:
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 16 jan 2023, 12:32

    Zo weer een stap dichterbij de keuring.

    Water verwijderd met een waterstofzuiger/tapijtreiniger, Tapijt gedroogd met een Heatgun, knipperlicht vervangen, bumper vooraan weer goed bevestigd, OEM spoiler van bij Hot Import gemonteerd, derde remlicht werkt prima, en nog wat gepoetst in de koffer. Rest me enkel nog het opfrissen en afstellen van de koplampen.


    url=https://postimg.cc/mh7L0FNb]Afbeelding[/url]

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » ma 16 jan 2023, 12:38

    Ziet er weer tip top uit van binnen :goed: Ik denk dat als gij klaar zijt, er ni veel civicjes van die generatie gaan zijn die er zo goed gaan uit zien.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 16 jan 2023, 14:00

    En radioke zit er ook in, eentje met smartphone houder, altijd makkelijk als ik waze nodig heb, en natuurlijk is er nu muziek via bluetooth :D


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Even niet zo mooi met de oem spoiler maar goed, het is maar voor even.

    Dankje @whocarez, dat weet ik niet heb er in elk geval nog veel werk aan, maar dat is niet erg nu is het zaak om hem gekeurd te krijgen de rest zien we later wel, merci! :D
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » za 21 jan 2023, 10:24

    In het klaar zetten van de auto heb ik gemerkt dat ze de connector van de airbag hebben ontkoppeld, deze airbag(s) werken dus niet en met aangesloten connector krijg ik dan ook airbag melding, dit mag volgens mij zowiezo niet voor de keuring en ik zou toch ook liever een airbag in mijn gezicht hebben dan een sportstuur in het geval van een ongeval :p nu heb ik ook een raar knopje voor de claxon, ipv een werkende claxon aan het stuur, dit is volgens mij toch ook niet goed voor de keuring? ik las online alvast dat de claxon werkend moet zijn aan het stuur zoals het af fabriek bedoeld is. Wellicht heeft hier een sportstuur in gezeten, maar mijn vragen zijn nu

    - hoe krijg ik die airbags terug werkend?
    - waarom doet men de moeite zo'n rare knop te steken als claxon? Ipv het gewoon te repareren aan het stuur?
    - kom ik door de keuring met zo'n rare claxon opstelling?

    Met die ontkoppelde airbag kom ik er wel door, dat zien ze niet omdat het airbaglampje uitgetrokken is, maar twijfel aan die claxon.

    Merci op voorhand :)
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » za 21 jan 2023, 10:26

    Betreft dit rare omzetknopje met geel glaasje in, dat is dus mijn claxon, deze werkt ook niet in pulsen maar gewoon aan of uit, erg irritant.

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor Vteclover » zo 22 jan 2023, 07:42

    Passagiersairbag lijkt me overtrokjen of niet?
    Zal wss een sportstuur ingezeten hebben ook en met de bedrading geknoeid? Omwille v d claxon?
    Probleem is dus niet direct helder
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » zo 22 jan 2023, 09:07

    @vteclover

    Klopt daar hebben ze zo'n raar bruin lapje stof over getrokken, hij is zo wel goedgekeurd 1 jaar geleden, maar toch. Hmm ga ik dus wel mijn (zoek)werk met hebben lijkt me :roll:
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » zo 22 jan 2023, 14:59

    Ik zou al bijna zeggen, probeer het eerst nekeer zo. Als ze er commentaar op hebben kunt ge nog zeggen dat ge er nog met bezig zijt. Als uwe auto verder spik en span is, kunnen ze misschien nog zo iets hebben van... Fix het tegen volgend jaar? Alle, is het riskeren mss wel waard.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » zo 05 feb 2023, 19:09

    Zo even updaten, afgelopen weken is er niets gebeurd, eerst zelf fel ziek geweest en daarna de kleinste gehospitaliseerd geweest met zware griep+bacteriële infectie. Dus daar een weekje op verplicht logement geweest :(

    Maar vandaag dan weer wat gescoord, nette nieuwe matten van All4Honda, en EK3 facelift koplampen in goede staat bij een particulier in Balen gekocht, deze monteer ik hopelijk woensdag en dan is hij echt klaar voor poging 1 tot keuren :party:

    Afbeeldingfree photo hosting
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor who_carez » ma 06 feb 2023, 14:33

    Als ge ziek zijt kunt ge ook ni veel doen he. En als de klein mannen dan nog zwaar ziek zijn is't helemaal slecht natuurlijk. Maar zo te horen gaat het weer wat beter met jullie. Ik ben is nieuwsgierig wat de keuring gaat zeggen. Vermoedelijk afgekeurd voor iets idioot om u nog wat meer bezigheid te geven :dom: Succes alvast!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 06 feb 2023, 15:08

    Zowiezo ik houd al rekening met de eerste keer afkeur, dat is al ingecalculeerd :lol:
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » zo 19 feb 2023, 06:10

    Nieuwe lampen zitten erin, en nu ik daar toch bezig was maar gelijk wat oppervlakkige roest weggewerkt, geprimerd, en gespoten. Vooral de bumper beugels die onder de koplampen zitten waren goed aangetast. Ook gelijk nieuwe matjes gelegd, voelt weer een heel pak frisser, nu keuren wanneer mijn maar met zijn Z platen kan, en duimen maar e :D

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    Re: Jesko's project EK3

    Berichtdoor JeSko » ma 20 feb 2023, 11:34

    Even een vraag, ik heb een facelift voorbumper gevonden met OEM mistlampen, is dit werkend te krijgen op mijn civic? Mijne heeft ze namelijk niet af fabriek.

    Grts Jefrey
    JeSko
    D14 Poster
     
    Berichten: 80
    Geregistreerd: do 26 mei 2022, 18:00
    my honda: Civic EK3 FL 1.5 Vte
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten