door JeSko » vr 26 mei 2023, 05:22
Enkele updates
Ik heb OEM airbags gevonden, zowel stuur als passagiers, dus die monteer ik binnenkort. Ook heb ik wat roestwerk gedaan, de kassen zijn ooit gerold geweest en daarbij heeft men geen bescherming aangebracht, waardoor de randen roestvorming vertoonde, dit was al toen ik hem kocht, maar ik zag het langzaamaan omhoog kruipen, ook de twee bekende hoekjes net voor het achterwiel hadden al roestvorming bij aankoop, maar dit was ook erger geworden, dus heb ik alle roest eruit geschuurd, roeststop aangebracht, primer erop en zilveren lak gespoten, de hoeken worden 18 juni gelast door een professional aangezien hier aan beide kanten al een gat zat, dit ging mijn petje te boven dus is het beter daar een vakman aan te laten werken, als dit gedaan is is de kast zelf eigenlijk roestvrij. Ik heb de balken nagekeken door de plastic sideskirts los te halen en tevens de kassen zelf goed nagekeken en deze zijn hard. In de toekomst ( na de zomer ) ga ik hem echter compleet beschermen tegen roest onderin. Een kat heb ik niet gevonden, al was er één iemand die er eentje had maar die stond erop dat ik mijn oude kat zou inleveren, dit vond ik verwacht en hierdoor contact opgenomen met de vorige eigenaar, die beweerde bij hoog en laag dat de kat wel werkt, aangezien hij hem enkel gebruikte om te keuren, voor de rest lag de kat bij hem in de garage opgeborgen in een doos, hij is er 3 keer succesvol met door de CO test gekomen. Heb mezelf een busje injector reiniger gekocht, deze is vermengd in de tank en ik ga er een goede afstand met rijden ( heb een tijdelijke verzekering kunnen regelen ), daarna gaan we hem terug meten in de garage, is het dan nog steeds niet goed mag ik de leen kat van de garage gebruiken om te keuren. Momenteel staat de auto echter enkele dagen bij de carrossier die mijn voorruit vervangen heeft, hiervan liet de rubber namelijk los, dus dat word verholpen onder garantie.