Das Prelude 5de gen BB9 update

Das Prelude 5de gen BB9 kleine ups

Berichtdoor Das » wo 16 okt 2013, 21:03

De nummerplaat verlichting geswitched naar witte leds en ziet er dus zo uit:

Afbeelding


Afbeelding

Tevens had ik er ook nog een xenonkitje 6000k bijgekregen en die ook maar even geplaatst.
Voor diegene die er last van zouden hebben, deze zijn extra laag ingesteld 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is de lude binnen voor de roestbehandeling van de wielkassen, foto's zullen volgen
Grz
Avatar gebruiker
Das
D14 Poster
 
Berichten: 71
Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
Woonplaats: Eeklo
my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
Advertenties:



  • Re: Das Prelude 5de gen BB9 kleine ups p3

    Berichtdoor JohnVLPhotography » do 17 okt 2013, 11:44

    Knappe update voor de prelude :-) De wielkassen zijn er inderdaad niet sterk tegen, is één van de zwakke plekken voor roest vind ik, maar beter zo snel mogelijk laten behandelen, zul je later geen spijt van hebben natuurlijk :-)
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 kleine ups p3

    Berichtdoor swa » do 17 okt 2013, 17:27

    knappe auto :D
    swa
    D15 Poster
     
    Berichten: 127
    Geregistreerd: vr 05 jul 2013, 18:49
    my honda: kwil en prelude
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 kleine ups p3

    Berichtdoor Gazza » do 17 okt 2013, 19:17

    heb er ook zo 1tje gehad...mis 'm nog elke dag,fijne wagen om mee te rijden. :goed:
    Gazza
    D17 Poster
     
    Berichten: 243
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 12:15
    my honda: Accord
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 roest weg p3

    Berichtdoor Das » zo 20 okt 2013, 17:22

    Toen ik deze aankocht had ik al gezien dat er wat werk nodig was aan de wielkassen waar toch veel honda's last van hebben.
    Voor de rex zag ik het niet meer zitten, was ook veel meer werk aan maar een prelude in deze staat vind je niet veel en beter zo snel mogelijk aanpakken!

    pix voor:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    en de pix na:


    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding


    De wielkassen zijn opgevuld nu zodat er toch minder vuiligheid blijft hangen.
    Hopelijk blijft de roest nu weg maar je weet maar nooit.

    De volgende plannen zijn i/h/e aanpakken.
    Ik dacht aan een k&n filter in de originele box te leggen.
    Header 4-2-1 aangezien 4-1 beter voor vtec's of hogere toeren motoren zijn?
    merk nog niet gekozen en uitlaatsysteem van skunk2. Zal wel even duren eer ik dit allemaal heb :dom:
    Stap voor stap komen we er wel ;)
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Das Prelude BB9 update

    Berichtdoor Das » di 05 aug 2014, 19:38

    Alweer even geleden,

    ondertussen toch weer het een en ander tegengekomen.
    Voorruit is vervangen aangezien ik er een steentje op heb gekregen en een barst net recht voor mijn ogen had en de keuring eraan komt.
    Ook is mijn radio kapot gegaan maar is vervangen door een pioneer (dubbel din) zonder scherm, beter naar mijn mening.
    Voor:
    Afbeelding
    Na:
    Afbeelding

    Had de laatste tijd ook last met remmen en wou dit nu eens goed aanpakken en heb dit samen met mijn maat KenG voor elkaar kunnen krijgen.
    Zonder hem was het nooit gelukt en heel blij dat ik het nu zelf eens heb kunnen zien en meehelpen.
    We hadden het vermoeden dat de voorste linker remzuiger vastzat en dat dit het trekken naar links veroorzaakte en kloppen na langere afstanden en het remmen zelf.
    Achteraf bekeken was het misschien gemakkelijker de remklauwen te vervangen maar heb hier meer van geleerd en kunnen misschien zo ook anderen helpen ;)

    Ondertussen besloten om de remklauwen te reviseren en volgende onderdelen aangekocht.

    -Revisieset zuiger links en rechts
    -zuiger/piston links (online problemen met de levering gehad, out of stock. Honda was dicht of levertermijn te lang want er stond een trip op de agenda maar gelukkig nog een occasie klauw gevonden bij Honda Destoop waar ik direct achter kon)
    -Schijven van TRW (waren eerst Brembo maar die hadden ze blijkbaar ook niet meer)
    -blokken van Nipparts (waren eerst Ferodo maar verkeerde maat geleverd 2x.., dankzij mijn maat toch nog net op tijd aan de juiste kunnen geraken.
    -rode verf van Hammerite en kleine kwastjes

    Dus wat moeilijkheden gehad om aan de onderdelen te komen maar moeilijk gaat ook :)

    Nu de werken zelf:

    Veiligheid voor alles :)
    Afbeelding
    geen materiaal= geen werken
    Afbeelding
    klauw voor de werken
    Afbeelding
    Haal de dichtingen er eerst uit, bij voorkeur met iets plastiek om geen krassen te maken. zeker niet aan de buitenkant van de zuiger, binnenkant maakt minder uit.
    Afbeelding
    Eerst de goede zuiger uit de occasie klauw krijgen, dit is met de compressor gelukt. Wikkel bv een vod om het eind van het luchtpistool heen om minder drukverlies te hebben.
    Afbeelding
    Zo ziet een goed gekuiste zuiger eruit, dit lukt goed met remreiniger en wat geduld en veeeel papieren doekjes.
    Afbeelding
    De nieuwe dichtingen t.o.v de oude.
    Afbeelding
    Goed invetten opdat deze er gemakkelijker terug in zou gaan.
    Afbeelding
    Twas een beetje moeilijk op de dichtingen er goed op te krijgen maar 3de keer goede keer en aan de andere kant van den eerste keer gelukt :D
    Je doet er goed aan alles af te borstelen met bv een koperborsteltje (behalve de zuiger en rubbers!)en te kuisen met remreiniger, zeker als je wil verven. Dit neemt veel tijd in beslag maar het loont later.
    Afbeelding
    Beide kanten paar keer getest met de compressor om te zien of deze mooi bleven zitten bij het uitschuiven.
    Pas op voor je vingers! wij gebruikten hiervoor een oude vod en wat blokjes hout om de schok op te vangen.check :goed:

    :o De boosdoener!! :nono: Om deze eruit te krijgen pfffff, als ik nog harder had moeten duwen op m'n rempedaal had mijn voorzetel op de achterbank gezeten :teehee:
    pompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompen en nog eens pompen.
    Afbeelding
    Het grote verschil tussen goed en fout.
    Afbeelding
    Ondertussen om je remolie op te vangen en om de fles niet te hoeven vasthouden zodat je kan verder werken aan bv het verven van de klauw of de zuiger vervangen
    Afbeelding
    De nieuwe schijven :kwijl:
    Afbeelding
    De nieuwe blokken
    -de plaatjes die op je drager klikken ook goed kuisen en de nodige deeltjes alsook op de drager en de remblok zelf, met keramisch vet insmeren m.b.v een kwastje.
    Dit maakt het inschuiven van de blokken gemakkelijker en krijg je ze ook beter los moesten ze er weer af moeten.
    Er zijn ook andere vetten die je kan gebruiken maar die trekken vuilte aan heb ik horen zeggen en maakt het veel moeilijker je remblok eraf te krijgen, wat we zijn tegengekomen.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Ondertussen de dragers en calipers in het rood geverfd (3 tot 4 lagen)
    Afbeelding
    Alles weer gemonteerd
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    En hetzelfde aan de andere kant nu.. ;)

    Erna het remvloeistof vervangen (ferodo) en diagonaal ontlucht(van achter naar voren)
    pompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompenpompen :D
    Beter om alle velgen ervan te halen, kwestie van gemakkelijker te werken, wat extra werk maar dan ook gelijk de centreerringen etc gekuist.
    Gelukkig had mijn maat een ontluchter met terugslagklep, welk het ontluchten gemakkelijker maakte omdat je niet steeds je bout moest los en vast draaien.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Dan het eindresultaat :love:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Nog een testritje gedaan om te kijken of niets lekte en zo toch mijn trip kunnen doen :mrgreen:

    Veel werk geweest maar ook veel geleerd en omdat ik het hier probeer uit te leggen heb ik er toch iets van onthouden 8-) Ben misschien hier en daar wat vergeten maar heb mijn best gedaan.
    Speciale dank aan KenG voor zijn materiaal, kennis, tijd en energie!! :amen:

    Volgende plannen: achteraan ook rood verven en mistlichten voor monteren! Foto's volgen

    Grz
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 update

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 08 aug 2014, 10:45

    Lang geleden dat ik hier nog iemand de tijd en de moeite heb zien nemen om zo'n uitgebreide post met foto's te maken :goed:

    De eerste ke(e)r(en) is het vervangen van die stofhoezen echt een serieuze pain in the ass.. Kunststof hulpstukskes zijn idd the key om ze goed en schadevrij te monteren.

    Good job! Ik zie een doos en materiaal van Datona staan overigens, leuke shop voor de hobbymechaniekers 8-)
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 update

    Berichtdoor Das » zo 10 aug 2014, 20:25

    Merci, fijn om te horen!
    Waarschijnlijk komend weekend de andere updates toepassen.
    Probeer dan weer zo snel mogelijk wat foto's te posten.
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 groene kaart:D

    Berichtdoor Das » zo 21 sep 2014, 19:26

    Weer een jaartje op mijn gemak:)
    Wegens omstandigheden hebben de updates even moeten wachten maar daar kunnen we binnenkort aan beginnen!
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 Update

    Berichtdoor Das » ma 13 okt 2014, 21:34

    Afgelopen weekend eens de achterkant van de remmen onder handen genomen wederom met mijne maat KenG. Em moet toch geduld met me hebben ze :doh:
    Bij het demonteren gezien dat ook de linker zuiger vastzat :dom:

    Pen ook aangetast. Te danken aan een gaatje in de rubber van de bovenste pen. (op de achtergrond zie je 'toevallig' mn Honda CBR125r) :teehee:
    Afbeelding
    Het mechanisme van de handrem linksachter zat ook heeel stroef. Dit verholpen onder andere met WD40.
    Afbeelding

    Nieuwe klauw gekocht en nieuwe pennen + rubbers. Na 4 lagen hamrite verf ziet dat er zo uit.
    Afbeelding
    Alsook nieuwe blokken van brakemax, schijven nog in goede staat.
    Afbeelding

    Beugels en blokken gemonteerd
    Afbeelding
    De klauw, wat onhandig te bevestigen door het handrem gedeelte in vergelijking met de voorkant.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Weer alles ontlucht zoals de vorige keer etc.

    De handrem moest wel aangespannen worden want deze stond bijna helemaal recht :denk:
    Middenconsole gedemonteerd, dit kan door de 2 vijzen aan de zijkanten voor en 4 vijzen aan de zijkanten achter los te maken.
    Afbeelding
    En toen een wel rare ontdekking gedaan:
    Afbeelding
    Afbeelding
    De prelude heeft waarschijnlijk in de tijd dat ze lang stilgestaan heeft een vriendje gemaakt. Een muis heeft de isolatie langs de binnenkant van de console gebruikt om zn huisje te maken + wat stukjes papier en dergelijke. Het mindere is dat em dit plekje ook als wc gebruikt heeft.... :shock: en dat is heiligschennis! Moet wel zeggen een muis met smaak :mrgreen: Stofzuiger en kuisgerief gepakt en in orde gemaakt.
    Afbeelding
    Afbeelding

    Eindresultaat met de keurvelgen. Misschien niet heel goed te zien op de foto's maar irl ziet het er een pak beter uit.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Rijdt nog altijd heel leuk en remt nu stukken beter kan je je wel voorstellen.
    Volgende update zijn de mistlichten maar de veiligheid moest eerst :goed:
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Das Prelude 5de gen BB9 update

    Berichtdoor Dj3scoupe » wo 15 okt 2014, 20:04

    Jdm_Whore schreef:Lang geleden dat ik hier nog iemand de tijd en de moeite heb zien nemen om zo'n uitgebreide post met foto's te maken :goed:

    De eerste ke(e)r(en) is het vervangen van die stofhoezen echt een serieuze pain in the ass.. Kunststof hulpstukskes zijn idd the key om ze goed en schadevrij te monteren.

    Good job! Ik zie een doos en materiaal van Datona staan overigens, leuke shop voor de hobbymechaniekers 8-)


    ik deel deze mening :goed: :goed:
    mag je ook altijd delen in de how to sectie!! zeker goed materiaal!
    ook die post ivm voorremmen
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten