M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

Berichtdoor M&M » vr 25 okt 2013, 13:48

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. ;) :goed:

@ JohnVLPhotography: een certificaat zat er niet bij... Ik heb thuis ook een katana :)

@ sennini, thanks, wou eerst ook het liefst een witte, maar die waren gewoon veel te duur ... En nu ik een rode heb, vind ik het Milano Red ook best mooi.

@ WhiteSol: Je kent mijn devies intussen ivm zaken doen ;) Enneuh, nu ik je ' anti-wanbetalers-overtuigingsmiddelen' in je inkomhal gezien heb, zal ik zeker braafjes mijn spulletjes op tijd betalen hoor :teehee:

@ leplatje: ik heb vroeger als kind/puber nog classic car minuaturen en Burago sportauto's verzameld, maar die staan niet meer on display. Die hebben nu een onderkomen in onze berging, het zijn er te veel...
Alleen de Honda's staan uitgestald, en ik heb niet de intentie om er nog veel bij te kopen hoor.
Enkel de modellen die ikzelf bezit/ gehad heb...

Momenteel heb ik een 5 tal S2000's, 2 F1 minaturen en nu dus de Accord.
Er komt mss nog een S2000 bij van bij Hondamobilia, een paar F1 modellen, wss nog een Del Sol en eventueel nog een Jazzke van de vorige generatie, zoals mijn moeder er één heeft... (ik rij ook soms met haar auto, vandaar)
De Honda diecast collectie zal dus eerder beperkt blijven ;)

Zo'n blauwe diecast Euro R ben ik nog niet tegengekomen, ik wist al wel dat de gewone Accord schaalmodellen wel in verschillende kleuren te verkrijgen waren...

Nog een paar fotootjes om af te sluiten 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door M&M op vr 25 okt 2013, 17:23, in totaal 2 keer bewerkt.
M&M
HCB Veteraan

my honda: S2000 & FK8
Advertenties:

• Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

Berichtdoor rafke » vr 25 okt 2013, 15:27

daamn wanna have too ;)
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster

my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » vr 25 okt 2013, 15:33

$1 schreef:$2 Enneuh, nu ik je ' anti-wanbetalers-overtuigingsmiddelen' in je inkomhal gezien heb,

You haven't even seen 1/3rd :lol: :lol:
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » zo 27 okt 2013, 16:02

$1 schreef:$2aamn wanna have too ;)

In dat geval Ebay goed in de gaten houden, en op het juiste moment je slag slaan... ;)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: CN1 navi-solution & garage gadget p26

Berichtdoor M&M » za 02 nov 2013, 19:59

Zaterdag = Permantier-time :P
    Meegeholpen de berging weer wat op te ruimen en opnieuw iets uit de afvalcontainer 'gered'.

Ok, geen OEM spul for once, maar wel een leuke aanwinst voor de muur van mijn eigen garage (wanneer die ooit eens opgeruimd en geverfd geraakt :mrgreen: )

Afbeelding

Afbeelding

Een ijzeren reklamepaneel van bandenfabrikant Vredestein. Het ding is nog in goede staat en zal er wel cool bijhangen, ooit :P

Akkoord, dit nederlandse merk is niet meteen één van de eersten waar men aan denkt wanneerwe het over performance gerichte banden hebben. (Vredestein is wss nog het meest gekend wanneer we het hebben over winterbanden)
    Sommigen weten mss wel dat Vredestein reeds sedert 1997 samenwerkt met ontwerp-guru Giugiaro (Italdesign)
    Afbeelding
    Giorgetto Giugiaro ontwierp zowel tal van mainstream modellen voor diverse constructeurs (Golf 1, Fiat Punto, Saab 9000 ...), evenals wagens die tot de verbeelding spreken: Ferrari 250GT (toen hij nog Bertone werkte) Maserati Ghibli, Lotus Esprit, BMW M1, De Lorean DMC-12 (yup, die kar uit Back to the future 8-) ) ...
    De meest excentrieke japanner die tot op heden uit zijn pen vloeide, was de Subaru SVX (1991)
    Afbeelding

Back on topic :ugeek:
    Daarstraks samen met Hans een oplossing besproken voor de failing dvd speler van het OEM navi-systeem in de Accord.
    We gaan het ding terugsturen naar Alpine (fabrikant), zij zullen hem herstellen of vervangen door een nieuwe dvd player.
    Kostprijs: om en bij de € 300, en een tweetal weken geduld oefenen ... :roll:

Duur? Ja, en nee. :denk:
    Please allow me to clarify...

Ik heb één tweedehands dvd speler weten op te sporen, namelijk bij afbraak Penders in NL.
    Die moet nog € 500 kosten, exclusief verzending.

Al € 200 duurder dan via Honda dus, en dan heb je nog geen garantie dat het ding naar behoren blijft functioneren, een zekerheid die de herstel-/ garantieprocedure bij Honda je wel biedt.

Daarna kan ik eindelijk weer opnieuw ten volle genieten van de intussen retro-OEM navigatie-unit.
    En die € 300 betaald zichzelf wel terug indien je de wagen zou wegdoen (hetgeen ik absoluut niet van plan ben op dit ogenblik), gewoon owv het feit dat de navigatie wel behoorlijk werkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: CN1 navi-solution & garage-gadget p26

Berichtdoor Raidon » zo 03 nov 2013, 08:39

Das goed gedaan hoor via Alpine. Al enkele naar daar opgestuurd en netjes teruggekregen.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan

my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

Berichtdoor rafke » di 05 nov 2013, 16:50

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2aamn wanna have too ;)

In dat geval Ebay goed in de gaten houden, en op het juiste moment je slag slaan... ;)

heb je de link waar ik best naar kijk?
    mocht je zelf iets tegenkomen , mag je me steeds laten weten ook :D
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster

my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » di 05 nov 2013, 23:50

$1 schreef:$2as goed gedaan hoor via Alpine. Al enkele naar daar opgestuurd en netjes teruggekregen.

Yup, Permantier heeft ook al psotieve ervaringen met deze procedure.
    Er was onlangs nog een klant met een CRV die een gelijkaardig navi probleem had, en die heeft een nieuwe dvd speler gekregen (met nog garantie erbovenop). Hoop doet leven ;)

@ Rafke: gewoon via Google 'Accord Euro R diecast' intypen, en je vindt er al een aantal die op Ebay te koop aangeboden worden...
    Al vrees ik wel dat de prijzen momenteel hoger liggen dan wat ik betaald heb... :denk:

Indien je er niet uitkomt hoor ik het wel van je, en kan ik wel een paar links opzoeken / doorsturen... ;)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » vr 08 nov 2013, 17:38

Moete gij gene groten updeet posten ? :teehee: :teehee: :teehee: Sorry, kon et nie laten :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Size does matter! Especially for toys p26

Berichtdoor M&M » vr 08 nov 2013, 20:13

$1 schreef:$2oete gij gene groten updeet posten ? :teehee: :teehee: :teehee: Sorry, kon et nie laten :mrgreen:

Krikke gij se viswijf :doh: :lol:

Zucht, allé dan, ben vandaag nog eens naar Sharphill afgezakt om een Ebay aankoop af te halen.
    JDM speelgoed, in de zuiverste zin van het woord.
    Afbeelding
    Afbeelding

Straight from Osaka, Japan, I give you: an authentic Idemitsu toy gas station. (tadaaam)
    Afbeelding
    Waarom een Idemitsu gas station en geen ander merk?
    Wel, er is een link met Honda: Idemitsu is hoofdsponsor van het Asian Honda fabrieksteam uit de Moto2 Series. 8-)
    Hier zien jullie een afbeelding van één van de bikes;
    Afbeelding

Ik kocht dit diorama aan met de bedoeling het in mijn vitrinekastje te plaatsen, in combinatie met mijn Honda schaalmodelletjes op 1/57 (Matchbox-size)...
    Bij de Ebay ad stond echter geen schaal beschreven, en nu voelen jullie de bui al hangen zeker?
    Maar het ding is te klein voor 1/57 scale, de correcte schaal is 1/100.
    Dit ontdekte ik door de mini-S2000, die ik een paar jaar geleden op onze HCB meet kocht, er eens bij te plaatsen. :D
    Bestelling plaatsen bij Hondamobilia dus... :teehee:

Voorlopig weet ik nog niet goed wat ik ermee ga aanvangen, uiteindelijk heb ik toch al de doos maar eens geopend...
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    en eigenlijk wordt het dan nog best cool 8-) Er zitten extra onderdelen, instructies (yup, in 't Japans, of wat dacht je) en een stickerblad bij om het gevalletje wat extra aan te kleden. (Laat het dus maar lekker regenen dit weekend hehe, ik hou me wel 'in stilte' bezig :P )
    Alles komt mss dus nog wel goed :)

Uit 'kompassie' gaf Kris mij ook nog twee stickers mee, als troostprijs.
    Afbeelding
    Deze zullen dienen voor een volgende garage update, die gelukkig wel groot genoeg uitvalt... :P
    Laatst bijgewerkt door M&M op vr 08 nov 2013, 23:52, in totaal 3 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: Size DOES matter, especially for toys! p2

Berichtdoor MHG » vr 08 nov 2013, 21:35

Idemitsu is Moto2, maar dat terzijde. Wel cool zo'n tankstation. Ik heb een diorama van een snap-on 2-koloms brug.
    MHG
    B18 Poster

my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » vr 08 nov 2013, 22:57

$1 schreef:$2demitsu is Moto2, maar dat terzijde. Wel cool zo'n tankstation. Ik heb een diorama van een snap-on 2-koloms brug.

I stand corrected :oops:
    Het motoracen volg ik al een tijdje niet meer op de voet, had mijn info ook maar bij elkaar geGoogled :mrgreen:
    Mijn post hierboven is inmiddels aangepast. Thx ;)

Ik ga dit ding verder in elkaar steken en een beetje verder zien aan te kleden...
    Zodra er wat schot komt in de zaak zal ik nog wel een nieuwe pic posten :)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor JohnVLPhotography » za 09 nov 2013, 17:43

Toffe aanwinst :-) Nu nog het grote formaat en we kunnen eens komen tanken? :D
    JohnVLPhotography
    D17 Poster

my honda: Prelude
    Advertenties:

Berichtdoor M&M » za 09 nov 2013, 23:19

$1 schreef:$2offe aanwinst :-) Nu nog het grote formaat en we kunnen eens komen tanken? :D

Thx John ;)
    Bedoel je zoiets? :D
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Ik zal het speelgoedtankstationnetje morgen eens onder de snelgroeier van Professor Barabas leggen :lol: (I wish :mrgreen: )
    Maar als je ooit eens wil langskomen, wanneer mijn garage eindelijk opgeruimd is, staat er voor jou altijd een drankje klaar ;)

Wat velen hier echter niet weten is dat ik tijdens mijn studententijd nog 'pompista' ben geweest, in Oplinter bij Tienen ...
    Vandaar mijn keuze voor benzinestation-diorama ;)

Voordat Honda Permantier Motors in Tienen bestond, was Hans Subaru dealer in Oplinter (tot 1995).
    Toen hij overstapte naar Honda, en de garage-activiteiten naar Tienen verhuisden, bleef het Total tankstation in Oplinter nog een tijdje bestaan (tem 2002 ofzo), en was ik pompbediende op woensdagnamiddag en zaterdag... 8-)
    Ooit heb ik me zelfs als Kerstman verkleed en zo de klanten bediend... (yup, inclusief fake beard én nep-vetpens) :har:
    Eén van mijn stunts uit mijn zotte jonge jaren, maar succes verzekerd :lol:

Omstreeks 2005 zag het volautomatische Gulf station voor de Honda consessie in Tienen het levenslicht.

Het leuke aan die vervlogen tijd was niet enkel de gratis benzine voor mijn Del Sol, maar het feit dat, wanneer we nu nog soms op café gaan in dat dorp, mijn klanten van toen me nog steeds kennen en spontaan herinneringen ophalen :)
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: M&M S2K & CN1: S2000 boekbespreking

Berichtdoor M&M » ma 25 nov 2013, 19:00

Pakketje vanuit de U.K. ontvangen met daarin...
    Afbeelding
    ... een exemplaar van de 'Honda S2000 Performance Portfolio' (R.M. Clarke edition), online besteld bij National Book Depository (€ 16 incl. delivery ipv € 27 bij Standaard Boekhandel :har: )

120 pagina's, zoals vermeldt op het buitenkaft, vind je in dit paperback boek niet alleen foto's, maar ook weg- en vergelijkende tests, performance data en technische specificaties terug van vrijwel alle modeljaren.
    Een korte impressie:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Enige minpunt aan dit boek is dat het laaste jaar van S2K productie, 2009, buiten beschouwing wordt gelaten...
    De Ultimate Edition vind je er dus helaas niet in terug, alsook de JDM Type S variant, die nauw verwant is aan de CR (Club Racer), ontbreekt evenzeer.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Een beetje lullig toch wel :(

Maar al bij al is het zeer zeker een leuk boek: een budgetvriendelijke aanrader voor elke S2000 fanaat :goed:
    Want more? = zelf kopen :har:

Het volgende (én wss laatste) S2000 boek dat ik ga bestellen is...
    Afbeelding
    Dit is hét beste S2000 boek tot op heden, en een waar collectors-item.
    Maar met nieuwprijzen van boven de $180 :shock: :zot: , ga ik opteren voor een tweedehands exemplaar... ;)
    Ik ben dan wel prettig gestoord, but I haven't completely lost my mind... :P
    Laatst bijgewerkt door M&M op di 26 nov 2013, 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.
    M&M
    HCB Veteraan

Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar HCB leden