wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappen !

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappen !

Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 29 feb 2012, 12:04

opgepast !dit is geen origineel document dit is slechts een copie ,een echt document kan ik je wel bezorgen in samenspraak met DHRA.

wagenpaspoort DHRA
STREET LEGAL DRAGS






____________
Startnummer:
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Geboortedatum:
Rijbewijsnummer:




















INLEIDING

Dit document is een vereiste om te voldoen aan de esien van DHRA voor de afgifte van een wagenpaspoort. Het wagenpaspoort is alleen bedoeld voor rijders met een vast startnummer bij de DHRA.
Om een wagenpaspoort te verkrijgen dient men dit document dan ook zo zorgvuldig mogelijk in te vullen. Vervolgens kan het document opgestuurd worden naar wagenpaspoort@dhra.nl .

Tijdens een van de drie voorkeuringen die elk voorjaar worden georganiseerd op drie verschillende lokaties in Nederland kun jij je voertuig aanbieden voor de keuring.
Dit gebeurt alleen op afspraak.
Meer info over data, tijden en locaties worden elk jaar in januari bekend gemaakt.

Vervolgens wordt er tijdens de keuring bepaald door de keurmeesters of je voldoet aan de eisen. Wanneer dit het geval is verkrijg je een getekende versie van het wagenpaspoort mee.

Deze papieren versie dien je ten aller tijde bij je te hebben op de DHRA events om in aanmerking te komen voor de versnelde keuring.

De DHRA keurmeesters zullen tevens tijdens de diverse events steekproeven houden.
Mochten je voertuiggegevens en aanpassingen niet meer kloppen met dit getekende document wordt de rijder gediskwalificeerd voor ten minste 1 event.

Niet doorgegeven wijzingen aan dit document zijn ten strengste verboden en maken dit document ongeldig. Dit geldt voor zowel de opmaak als ook voor de inhoud.







1. FAQ

Q: Stel ik wijzig wat aan mijn voertuig, wat moet ik dan doen?
A: Pas je digitale wagenpaspoort aan, duidelijk met foto’s. Stuur deze naar wagenpaspoort@dhra.nl vervolgens zal er door de keurmeesters een besluit worden genomen. Er kunnen aanpassingen worden gedaan welke de keurmeesters van DHRA eerst willen zien voordat een nieuw officiëel wagenpaspoort wordt afgegeven. Hiervoor zal een van de keurmeesters contact met jou opnemen om op een vast tijdstip op het eerst volgende DHRA event jouw wijzigen te kunnen beoordelen.

Q: Waarom zitten er kosten verbonden aan een wagenpaspoort?
A: Dit is een kleine onkosten vergoeding voor zaken als de locatie, administratie etc.

Q: Waarom houden de DHRA keurmeesters steekproeven tijdens de DHRA events?
A: De DHRA keurmeesters zijn er voor de veiligheid van de rijders, baanpersoneel en natuurlijk publiek. Het is dan ook noodzakelijk dat er gewaakt wordt voor aanpassingen die voor onveilige situaties kunnen zorgen. Door het houden van steekproeven kunnen risico’s verkleind worden.

Q: Mijn voertuig is van na bouwjaar 1997. Ik kom dus niet in aanmerking voor een goedkope keuring bij de rdw voor mijn motorswap. Mag ik nu niet meer rijden bij de DHRA?
A: Je kunt dan twee dingen doen.
- Als je voertuig snel genoeg is je inschrijven in de SE.
- Een wagenpaspoort invullen en naar de voorkeuring gaan.
Door middel van de wagenpaspoort kan jou voertuig toch in een van de SLD klasses meerijden zonder dat jouw motorswap aangemeld is bij de RDW. Dit is dus alleen voor voertuigen na bouwjaar 1997 die niet in aanmerking komen voor de goedkope omkeuring bij de RDW.
Inhoudsopgave
Inleiding 2
1. FAQ 3
2. Voertuig gegevens 5
3. Motorische aanpassingen: 6
3.1 Beschrijving van de aanpassingen gemaakt aan de motor: 6
3.2 Beschrijving van de aanpassingen gemaakt aan de carrosserie: 6
3.3 Eventuele andere opmerkingen: 6
4. Foto vooraanzicht van de auto: 7
5. Foto zijaanzicht van de auto: 8
6. Overige foto’s: 9


2. VOERTUIG GEGEVENS

Kenteken
Chassisnummer

Merk
Type
Bouwjaar

Kleur
Brandstof

Motorswap JA NEE


Technische gegevens motor OEM
Cilinderinhoud
Motorcode
Turbo

Technische gegevens motor na motorswap
Cilinderinhoud
Motorcode
Turbo

APK tot / Geschorst tot





3. MOTORISCHE AANPASSINGEN:

3.1 Beschrijving van de aanpassingen gemaakt aan de motor:
Vermeld hier zo specifiek mogelijk de wijzigingen aan je motor
-
-
-
-
-
-
-
-
-


3.2 Beschrijving van de aanpassingen gemaakt aan de carrosserie:
Vermeld hier zo specifiek mogelijk de wijzigingen aan je carrosserie

-
-
-
-
-
-
-
-




3.3 Eventuele andere opmerkingen:
-
-
-
-
-
-
-
-



4. FOTO VOORAANZICHT VAN DE AUTO:



5. FOTO ZIJAANZICHT VAN DE AUTO:


6. OVERIGE FOTO’S:
Plaats hier de foto’s van de eventuele aanpassingen die gemaakt zijn maar die niet duidelijk zichtbaar zijn voor de keurmeester:
R-garage Honda Technology.
http://www.r-garage.webs.com/

Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
Avatar gebruiker
jonas (R-garage)
HCB Veteraan
 
Berichten: 1626
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
Woonplaats: kempen,tielen
my honda: civic,crx
Advertenties:



  • Re: wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappe

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 29 feb 2012, 12:12

    met dit papier kan dan de belg gewoon swappen en evenredig strijden tegen een nederlander,duitser laat staan een engelsman. ook ben ik is benieuwd wat ze op de belgische keuring dan gaan zeggen het is immers een europa ,dit moet zowat de truk worden !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappe

    Berichtdoor Shepherd Moon » zo 18 maart 2012, 15:06

    dus dat paspoort is goed om je wagen vlot door de keuring te krijgen als je geen verder aanpassingen meer hebt gedaan tussendoor?

    Maar voor onze belgische keuring heeft dat document toch geen rechtsgeldigheid?

    Tenzij, welke klasse rij je eigenlijk? SE , SM of x/SL?

    Wanneer is dat echt nodig zo een paspoort? Enkel vanaf het moment dat je en motorswap hebt gedaan of niet?
    Want dit interesseert me wel eigenlijk... :denk:
    Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) =>148pk 174,8 nm
    60ft => 2,17 sec 200m => 9,360 sec 121,83km/u 400m => 14,612 sec 150,13 km/u
    NU => 166,8pk 154nm
    60ft => 2,365 sec 200m => 9,457 sec 121,21km/u 400m => 14,658 sec 151,26 km/u
    Shepherd Moon
    D17 Poster
     
    Berichten: 216
    Geregistreerd: wo 21 apr 2010, 20:19
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappe

    Berichtdoor civic/ek3 /koen » zo 18 maart 2012, 16:19

    intresant dus met zoon document zouw je en b18 turbo swap kunen doen en door de keuring geraken
    gele civic ek3 word terug opgemaakt
    grijze met zwarte kapo ej9 verkocht
    zwarte cr-z gt gekocht
    http://www.facebook.com/koen.foerts
    Avatar gebruiker
    civic/ek3 /koen
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: zo 17 apr 2011, 22:50
    Woonplaats: terhagen
    my honda: ek3 en cr-z
    Advertenties:

    Re: wagenpaspoort DHRA voor europese wetgeving legaal swappe

    Berichtdoor Leplatje » zo 18 maart 2012, 16:50

    civic/ek3 /koen schreef:intresant dus met zoon document zouw je en b18 turbo swap kunen doen en door de keuring geraken


    Iets zegt me dat dit in België niet zo simpel gaat zijn... Daar zullen wel weer voorwaarden aan verbonden zijn net als bij een 'rallykeuring'.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten