Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

Berichtdoor MY00 » za 28 jan 2012, 16:31

Hallo,

Ik ben opzoek naar een mooie EE8, liefst zo origineel mogelijk. Nu heb ik in België een mooie auto zien staan alleen is de advertentie in het Frans en kan ik het alles geheel plaatsen. Ik heb wel collega's welke vlamingen zijn en goed Frans spreken alleen begrijpen ze de geschreven tekst niet helemaal of weten ze niet genoeg van de wetgeving af.

Het gaat om onderstaande tekst:

Je peux la passer au CT mais dans ce cas je monte le prix de 500 €
Car il faut changer 2 ressorts de suspension pour passer au CT
et Faire une géométrie.
Plus un check up chez Honda pour ce passage là.
Sinon voila tous ce que vous devez faire
elle à le car pass et l'historique complet.
Faite vos offres par mail ou SMS mais pas d'échange.


Ik begrijp dat in de auto andere schokbrekers en veren zijn geplaatst, moeten deze verwijderd worden voordat de auto gekeurd kan worden in België of is er een andere oorzaak waarom de kosten met 500 euro stijgen op het moment de auto ter keuring wordt aangeboden.

Verder heeft de auto een nieuw kenteken, groot van formaat, mijn collega af aan dat dit vreemd was, omdat deze pas sinds 2011 in gebruik zijn en een auto van deze leeftijd dus nog gewoon de oude platen zou mogen hebben, volgens hem. Is dit ook vreemd en is er een verklaring voor waarom dit gebeurd zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Mvg,

René
MY00
Dax rookie
 
Berichten: 14
Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
my honda: Geen
Advertenties:



  • Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor Goosse » za 28 jan 2012, 17:38

    indien de wagen verlaagd is, moet er een attest bij zijn om de belgische keuring te passeren. Ik veronderstel dat deze wagen een niet gehomologeerde verlagingskit heeft steken waardoor die moet omgebouwd worden naar stock voor een keuring voor verkoop.

    met de komst van het nieuwe kenteken worden de oude systematisch verwijderd. Wanneer je een nieuwe wagen koopt, kan je niet meer je oude kenteken overzetten, maar wordt er automatisch een nieuw aangeboden bij inschrijving. In België volgt het kenteken ook de bestuurder en niet de wagen (zoals in Nederland)
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor punanied9 » za 28 jan 2012, 17:46

    idd er moeten nieuwe veren onder vannachter en de wagen word dan opnieuw uitgelijnd, dan laat de verkoper nog een controle doen door een honda garage.

    er zitten wrs nieuwe platen op omdat de wagen onlangs nogmaar ingeschreven is.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » za 28 jan 2012, 18:03

    Dank voor de snelle reactie, in Nederland doen we gelukkig niet zo moeilijk.
    Dus volgens mij mag het geen probleem zijn voor een Nederlandse keuring.
    Hij had me een link gestuurd welke verlangskit het betrof. Ik zag wel dat het setje "Homologué TUV Allemand" was. Maar dit is niet voldoende voor België dan waarschijnlijk.

    Maar indien hij al een nieuw kenteken heeft betekend het dus ook dat hij nog niet erg lang de eigenaar van de auto is, als ik het goed begrijp.
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor Goosse » zo 29 jan 2012, 10:30

    de nieuwe kentekens zijn pas van 2011 in gebruik, dus hij heeft die auto max een dik jaar. Voor de nederlandse APK zal de verlagingskit geen probleem zijn denk ik, voor BE heb je buiten een CE goedkeuring ook nog een GOCA attest nodig.

    Je weet dat er bij import in Nederland nog kosten bij komen?
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor carmeg » zo 29 jan 2012, 10:44

    wat hij wil zeggen is inderdaad dat als je wil dat je de auto koopt, met keuringsbewijs, dat hij eerste de veren moet versteken, de auto laten uitlijnen, en dan zou hij hem nog eens laten nakijken door een honda garage. En zo uiteindelijk naar de keuring gaan.

    en dat de auto al op nieuwe platen staat wil inderdaad zeggen dat hij niet lang ingeschreven is op die gast zn naam.. dus persoonlijk zou ik al denken van 'waarom doe je die nu al weg?.....


    een vertaling:
    Je peux la passer au CT mais dans ce cas je monte le prix de 500 €
    Ik kan hem door de keuring krijgen, maar dan gaat de prijs met 500EUR omhoog
    Car il faut changer 2 ressorts de suspension pour passer au CT
    et Faire une géométrie.
    omdat 2 veren moeten vervangen worden voor de keuring, en de auto moet uitgelijnd worden
    Plus un check up chez Honda pour ce passage là.
    plus eens laten nakijken bij Honda
    Sinon voila tous ce que vous devez faire
    bij aankoop zonder keuring is dat alles wat je zelf moet doen..
    elle à le car pass et l'historique complet.
    er is een carpass met de volledige geschiedenis beschikbaar
    Faite vos offres par mail ou SMS mais pas d'échange.
    doe je voorstel per mail of sms, maar geen ruil..


    beetje vrij vertaald, maar anders lijkt het of ik geen deftige zinnen kan bouwen :p
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » zo 29 jan 2012, 11:29

    Goosse schreef:Je weet dat er bij import in Nederland nog kosten bij komen?


    Dit klopt maar omdat de auto al op leeftijd is komt er geen BPM kwijt en betaal je alleen maar keuringskosten.
    Zover ik ben geinformeerd, maar heb dit nog nooit gedaan. Dus 100% zeker ben ik er niet van.
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » zo 29 jan 2012, 11:31

    carmeg schreef:wat hij wil zeggen is inderdaad dat als je wil dat je de auto koopt, met keuringsbewijs, dat hij eerste de veren moet versteken, de auto laten uitlijnen, en dan zou hij hem nog eens laten nakijken door een honda garage. En zo uiteindelijk naar de keuring gaan.

    en dat de auto al op nieuwe platen staat wil inderdaad zeggen dat hij niet lang ingeschreven is op die gast zn naam.. dus persoonlijk zou ik al denken van 'waarom doe je die nu al weg?.....


    een vertaling:
    ........

    .....
    beetje vrij vertaald, maar anders lijkt het of ik geen deftige zinnen kan bouwen :p


    Waarvoor dank.
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » za 04 feb 2012, 14:11

    Fijne verkoper is dat. Een afspraak gemaakt dat we morgen zouden komen kijken. Een vrachtwagen geregeld dat we de auto gelijk mee zouden kunnen nemen. Stuurt hij nu een mail dat de auto verkocht is, had dan gewoon even aangegeven dat er nog een andere eventuele koper was. Helaas, maar de zoektocht kan gewoon doorgaan.

    René
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor punanied9 » za 04 feb 2012, 18:33

    Niet opgeven, geduld word beloond!
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » wo 18 apr 2012, 08:49

    Leuke auto http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... q=crx+vtec

    Er is blijbaar verwarring rondom de km stand van de auto. Met de informatie welke nu voor handen is zal het waarschijnlijk de echte km stand zijn.
    Laatst bijgewerkt door MY00 op wo 18 apr 2012, 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 18 apr 2012, 10:43

    Wow… Ding is wel in uitzonderlijk goede staat voor die kilometers! Ofja, zeer goed opgelapt in dit geval :D
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Vraag over een EE8 welke ik wil kopen in België

    Berichtdoor MY00 » wo 18 apr 2012, 13:32

    Nu geeft iemand anders aan dat tijdens de laatste APK de km teller op 100000 stond, dus het is zeker dat de verkoper niets heeft gedaan aan de Km stand.
    Waarschijnlijk is deze auto verward met een andere auto en is km stand correct.
    MY00
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: za 28 jan 2012, 16:10
    my honda: Geen
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten