Keuren aftermarket uitkaat

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Keuren aftermarket uitkaat

Berichtdoor 6th_gen_hatch_ej9 » di 10 jan 2023, 12:28

Hey ben ik weer,
Ik zou graag een srs g55 of 35 steken da zie ik wel nog, maar ik vraag mij af kan ik mijn uitlaat laten keuren voor ik hem heb zodat ik deze niet onnodig koop of hoe weet ik zeker dat deze zowizo door de schouwing geraakt.
Groeten
6th_gen_hatch_ej9
Dax rookie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: zo 01 mei 2022, 10:19
Woonplaats: Lierde
my honda: Honda civic ej9
Advertenties:



  • Re: Keuren aftermarket uitkaat

    Berichtdoor kristo » di 10 jan 2023, 20:33

    6th_gen_hatch_ej9 schreef:mijn uitlaat laten keuren voor ik hem heb

    Neen dat kan niet. Ofwel heeft je uitlaat een e-keur en dan wordt ie goedgekeurd ofwel heeft die dat niet en dan wordt ie in theorie afgekeurd.
    Uitlaten ed. laten homologeren gebeurd door fabrikanten en invoerders, als particulier is dat in principe wel mogelijk denk ik maar niemand doet dat wegens kosten en een heel circus.
    hoe weet ik zeker dat deze sowieso door de schouwing geraakt

    Ofwel heeft je uitlaat een e-keur en dan wordt ie goedgekeurd ofwel heeft die dat niet en dan wordt ie in theorie afgekeurd. Ik ken iemand reed jaren met een G35 rond zonder problemen ook op de keuring tot de politie hem eens tegenhield en naar de keuring stuurde oa. voor die uitlaat ...
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Keuren aftermarket uitkaat

    Berichtdoor 6th_gen_hatch_ej9 » do 12 jan 2023, 12:29

    kristo schreef:
    6th_gen_hatch_ej9 schreef:mijn uitlaat laten keuren voor ik hem heb

    Neen dat kan niet. Ofwel heeft je uitlaat een e-keur en dan wordt ie goedgekeurd ofwel heeft die dat niet en dan wordt ie in theorie afgekeurd.
    Uitlaten ed. laten homologeren gebeurd door fabrikanten en invoerders, als particulier is dat in principe wel mogelijk denk ik maar niemand doet dat wegens kosten en een heel circus.
    hoe weet ik zeker dat deze sowieso door de schouwing geraakt

    Ofwel heeft je uitlaat een e-keur en dan wordt ie goedgekeurd ofwel heeft die dat niet en dan wordt ie in theorie afgekeurd. Ik ken iemand reed jaren met een G35 rond zonder problemen ook op de keuring tot de politie hem eens tegenhield en naar de keuring stuurde oa. voor die uitlaat ...


    Dus eigelijk zolang er een e-merk is be ik safe? En als ik tegengehouden word moet ik gewoon keuringsbewijs kunnen voorleggen.
    6th_gen_hatch_ej9
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: zo 01 mei 2022, 10:19
    Woonplaats: Lierde
    my honda: Honda civic ej9
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten