4punts gordels op keuring

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: 4punts gordels op keuring

Berichtdoor nkm » vr 15 maart 2013, 13:23

als ge 150 in ne bandenmuur vliegt, tege 50 op ne boom, kdenk dat da op zen minst overeenkomt.. kben er zelf nog ni ingevlogen.. ma ne boom hebbek tege de 50 al wel nekeer gevoeld.. als ge tege 50 in dieje bandemuur vliegt zulde idd veel minder voelen..
don't be scared of failure, for the only failure is never to try
nkm
H23 Poster

my honda: EK9
Advertenties:

• Re: 4punts gordels op keuring

Berichtdoor Matthijs » vr 15 maart 2013, 13:31

$1 schreef:$2ls ge 150 in ne bandenmuur vliegt, tege 50 op ne boom, kdenk dat da op zen minst overeenkomt.. kben er zelf nog ni ingevlogen.. ma ne boom hebbek tege de 50 al wel nekeer gevoeld.. als ge tege 50 in dieje bandemuur vliegt zulde idd veel minder voelen..

Zoiets valt in mijn ogen gewoon niet te vergelijken.
    Het ging hier voor Spooner en Bob trouwens over de veiligheid en niet over het vergelijken van tegen een boom te rijden of in een bandenmuur.

Ik vind het persoonlijk ook heel goed dat er eens over de veiligheid van dergelijke onderdelen wordt gesproken gezien het overgrote deel dit koopt op esthetisch vlak maar er verder niet over nadenkt.
    Daarbij komt dan nog eens dat het vaak gaat over replica gevallen die plooien of scheuren gelijk niets..
    Ik ben geen merkenhoer maar hierover zou toch eens beter moeten nagedacht worden..
    Afbeelding
    Matthijs
    H22 Poster

my honda: EJ9, EK4
    Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » vr 15 maart 2013, 13:43

sorry da ik het zeg en ben mss ook ni van de slimste ma......

het is toch logisch en aanneembaar de ik liever tegen 150 tegen een bandenmuur vlieg ,dan 50 tegen nen boom.....nen boom verzet hem ni ze,dus ge word van 50 naar 0 km/uur gebracht in hoeveel meter als den boom ni beweegt? enig idee hoeveel G u lichaam dan op vangt? ik wil het niet weten, zal in ieder geval lichtje uit zijn en ist ni definitief dan zal het toch e paar seconden zijn ;)

in een bandenmuur word u snelheid zwaar afgeremd( lees zwaar afgeremd :niet plots stil) door de mindere samendrukbaarheid des te meer de band word samengedrukt....u lichaam is daardoor aan een kleinere G blootgesteld....

wanneer ge een raceharnass hebt zitte zoals takata ,zonder kooi ,moet ge weten da als ge bevoordbeeld e koprolleke maakt, en u dak in klapt u hoofdje het opvangt...ge zit namelijk muurvast in u zetel met zo een harnas ( als ge het deftig gebruikt dan toch ).

en idd ge bevestigt zo een harnass niet zomaar gelijk ge wilt, bij foute installatie en een een accident kunde u daar zwaar aan verwonden.
    moet onder een bepaalde hoek gebeuren.

ik denk da ge bij frontale en bewegende delen die elkaar raken met een tegenovergestelde snelheid ( tegeligger die evensnel rijdt) zelf ni dubbel maar exponentieel moet rekenen.

en idd mathijs , veiligheid en werking komt bij mij voor alles.....besparen op banden is nog zo'n onderwerp.....
    krissedc2
    B20 Poster

my honda: dc2
    Advertenties:

Berichtdoor dom » vr 15 maart 2013, 15:39

ik denk nu wel dat we het over 1 ding kunnen eens zijn, met of zonder gordels.
    Ne serieuze crash in een oudere honda is altijd gevaarlijk, als ge daarmee inzit koop dan een Saab of een Volvo.
    zeker ik met men del sol, dat ding frommel gewoon bij elkaar mits snelheid en frontaal, oudere CRX'en zijn nog erger.
    Kzou nu zelf geen harness bar gebruiken want, nuja gebruik gewoon de bestaande gordelpunten.
    dom
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

Berichtdoor Goosse » vr 15 maart 2013, 19:53

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2've had several people mention that 'race cars' use this type of safety equipment, but....

Also consider that accidents in race cars are NOT usually as severe as accidents on the street. Everyone is going the same direction on a race track, so no head on collosions. The track is lined with tire walls and barriers so that you cannot hit a tree. The track is set up so that collisions are deflected and cars can't deccelerate all at once. There is no spot on a track where you can go head on into something and deccelerate intantly. On the street, the hazards and potential impacts are far greater in likelihood and severity than on a track.

Wat een bullshit jonges.
    woorden van iemand die nog nooit op een circuit heeft gezeten. :doh:

eigenlijk geef ik die wel gelijk. Een modern circuit is gebouwd om -indien het misgaat- de auto's zo snel en veilig mogelijk te stoppen zonder fatale gevolgen. Op de openbare weg is dit niet zo en staan er dikwijls opstakels die het gevaarlijker maken. Ga je op Zolder bv uit de eerste linkse tegen 120kmh, dan zit je in een zandbak waar je redelijk veilig tot stilstand komt. De auto gaat er wel niet goed van zijn, maar de chauffeur wandelt weg. Bij een vergelijkbare bocht ergens op een industrieterrein ram je eerst een betenblok, en nadien de slagboom en dan het kotje van de portier....
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

my honda: ek4
    Advertenties:

Berichtdoor nkm » vr 15 maart 2013, 20:00

dat klopt idd wel.
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    nkm
    H23 Poster

my honda: EK9
    Advertenties:

Berichtdoor Goosse » vr 15 maart 2013, 20:16

Willans schrijft trouwens voor dat vanaf het gordelgat in de zetel gemeten (wat normaal ook de hoogte zou moeten zijn van je schouders) je een hoek moet maken tussen 0° en 15°. Alles wat daarvan afwijkt is niet veilig. Als ik meet van mijn zetel naar mijn onderste gordelpunt (in de vloer) zit ik op veel meer dan 15°. Momenteel lopen ze nog daar naartoe, omdat ik nog niet precies weet waar ik mijn gordels naar toe laat lopen. De Wiechers kooi heeft geen horizontale 'harnassbar' lopen, en het kruis zelf zit in de weg als ik naar de veerpootbrug wil lopen. Dus ben het nog aan het bekijken.
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor dom » vr 15 maart 2013, 22:44

kzen niet dat racen op een industrieterrein veiliger is maar hij doet precies alsof een circuit perfect is. Ayrton Senna iemand?
    dom
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Jebus » za 16 maart 2013, 01:01

$1 schreef:$2zen niet dat racen op een industrieterrein veiliger is maar hij doet precies alsof een circuit perfect is. Ayrton Senna iemand?

Ayrton Senna is mee zijn hoofd tegen de kooi van zijnen auto gebotst, had dit nie gebeurt was hij gewoon kunnen wegwandelen ;)
    Afbeelding

Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Jebus
    HCB Veteraan

my honda: EP3
    Advertenties:

Berichtdoor Goosse » za 16 maart 2013, 08:25

$1 schreef:$2zen niet dat racen op een industrieterrein veiliger is maar hij doet precies alsof een circuit perfect is. Ayrton Senna iemand?

als je perfect veilig wil zijn, moet je thuis in de zetel blijven zitten, en zelfs dan nog :mrgreen:

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor vince_ek9 » za 16 maart 2013, 10:44

Anderhalve pagina off topic discussie, en nog altij geen concreet antwoord op mijn vraag...
    Gee, thanks a lot guys...
    Afbeelding
    vince_ek9
    HCB Veteraan

my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

Berichtdoor winters » za 16 maart 2013, 11:00

$1 schreef:$2

Ayrton Senna is mee zijn hoofd tegen de kooi van zijnen auto gebotst, had dit nie gebeurt was hij gewoon kunnen wegwandelen ;)

senna heeft zn voor band tege zenne kop gekrege nek gebroke....
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    winters
    K24 Poster

my honda: del sol vti
    Advertenties:

Berichtdoor vince_ek9 » za 16 maart 2013, 11:43

$1 schreef:$2nderhalve pagina off topic discussie, en nog altij geen concreet antwoord op mijn vraag...
    Gee, thanks a lot guys...
    Afbeelding
    vince_ek9
    HCB Veteraan

my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

Berichtdoor dom » za 16 maart 2013, 13:56

wa was de vraag ok alweer? :-)
    dom
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Stevic » za 16 maart 2013, 14:15

$1 schreef:$2a was de vraag ok alweer? :-)

twas altij iet me gordels xD
    Afbeelding
    The Power of Dreams
    Stevic
    D16 Poster

my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering